Mendime
Berat Buzhala: Lider i dashur Kim
E merkure, 27.03.2013, 06:50 PM
Lider i dashur Kim
Nga Berat Buzhala
Për
çështje të religjionit dhe ndikimit të tij në kombin shqiptar herën e fundit
kam shkruar një kolumne që e pata shkruar nga pozita e Kryeredaktorit të
Expressit rreth një prononcimi që e kishte bërë në një kishë të Kosovës Don
Shan Zefi. Tash, në një tekst të botuar në portalin Express, e pashë veten
aleat me Don Shanin. Hajr Ishalla… E kam një përshtypje se niveli më banal i
cinizmit është kur ai sillet rreth keqshqiptimit të qëllimshëm të emrave dhe
mbiemrave. Vazhdimisht qesh me këtë formë të cinizmit, por jo për arsyet që
mendon ai që i dallashit emrat apo mbiemrat. Qesha dje edhe me Kim Mehmetin, i
cili në një prononcim për portalin Telegraf, ku kishte deklaruar se nuk
dëshiron të merret me “buzhalla e budalla”. Si pikë e parë, mbiemri im, i
dashur Kim dhe ju të tjerët, nuk është Buzhalla, por Buzhala. Përndryshe në
Shqipëri edhe më tutje ekziston fshati Buzhalë, prej nga paraardhësit e mi
ishin zhvendosur për në Kosovë këtu e 125 vjet. Kurse Buzhalë, thuhet se rrjedh
nga lumi Shalë, që rrjedh afër fshatit. Pra fshati gjendet Buzë Shalës. Dhe
rëndom, siç ndodh me shumë emërtime që ndryshojnë trajtë nëpër shekuj, kështu
ka ndodhur edhe me Buzë Shalën dhe sot njihet si Buzhalë. E logjikshme apo jo,
Kim. Besoj shumë se ka më shumë logjikë, sidomos kur bëhet fjalë për fjalorin e
gjuhës shqipe, se sa mbiemri yt? Apo jo? Edhe pse unë nuk tallem me mbiemrin
tënd. Nëse dëshiron flasim dhe tallemi edhe për emrat që i mbajmë ne të dy? Po
të ishte për ta zhvilluar cinizmin rreth emrit tënd, atëherë këtu ekziston një
terren i gjerë për ta bërë këtë. Pikë. Tash rreth temës. I dashur Kim, e urrej
të flas publikisht për Zotin dhe për Religjionin. E ti me gjasë, e paske për
dëshirë të merresh me tema të tilla. Hera e fundit kur kam shkruar për këtë gjë,
ka qenë një prononcim i bërë në një kishë të Kosovës, prej Kancelarit të Kishës
Katolike, Don Shan Zefi, i cili kishte thënë diçka si “po të mos kishin qenë
katolikët e Kosovës, nuk do të kishte pavarësi të Kosovës”. Atëkohë kam qenë
Kryeredaktor i Gazetës Express dhe ia pata kushtuar, siç thoshim ne “një dysh”
Don Shanit. Kjo “një dysh” kishte mbetur prej faqes dy të gazetës, ku i botonim
komentet. Nëse je kurioz për përmbajtjen e komentit mund ta gjesh në faqen e
Gazetës Express. Nëse dështon ta gjej të njëjtin, por prapë nëse je kurioz,
atëherë më shkruaj në berat.buzhala@ gmail.com. E, tash disa fjalë rreth teje
Lider i Dashur Kim, e që tash pa dëshirën time – por kjo gjë nuk më pengon
aspak – duke e pasur si aleat pikërisht Don Shanin: Të pashë përmes mediave,
duke e promovuar librin, i shoqëruar edhe nga Sovjeti i Lëvizjes Vetëvendosje.
Diçka tregonit se si shqiptarinë në atë pjesë e ka ruajtur islamizimi i
shqiptarëve. Nuk është që nuk të kam konsideruar kohë pas kohe si analist
serioz – nuk e di a të bën kjo të ndihesh më mirë – por të them të drejtën vetë
ideja e nxjerrjes së një libri të tillë – pra nga një analist serioz! – më bën
të t’i heq ca prej gradave që t’i pata vënë, në nxitim e sipër. M’u rrëqeth
trupi vetëm kur më shkoi mendja te familja e Nënë Terezës. Shqiptarët dhe bota
do të kishin ngelur pa një Nobeliste sikur kombi shqiptar të ishte ‘forcuar’
edhe cazë, me konvertimin e familjes Bojaxhiu në fenë islame. M’u kujtua edhe
Kongresi i Manastirit dhe lufta e civilizimeve që kishte ndodhur brenda atij
kongresi. Një pyetje Lider i Dashur Kim: A do të ishte forcuar kombi shqiptar
edhe më shumë sikur në atë Kongres të kishte fituar ideja që alfabeti aktual të
kishte qenë arab, siç ka ekzistuar ideja? Jam i bindur, sipas standardeve tua,
që po. Do të ishim të vetmit në këtë pjesë të rajonit që do ta përdornim atë
alfabet. Madje, pak me vonë do të na fusnin një thikë pas shpine, duke e
përvetësuar alfabetin latin. Kurse, ne, definitivisht do të dalloheshim prej të
gjithë fqinjëve. Pra, Lider i Dashur Kim, unë nuk po them se ti parcialisht
edhe mund të kesh ndonjë të drejtë. Ndoshta ndonjë familje ka shpëtuar pa u
sllavizuar duke u konvertuar ne islamizëm. Mirëpo, fotografia që ke zgjedhur ta
prezantosh në studimin tënd është shumë e ngushtë dhe tepër selektive sa për të
arritur në këso përfundimesh provokative dhe përçarëse. Sipas kësaj logjike –
përjashtuese për religjionet e tjera – atëherë një studiues tjetër do të dalë e
të thotë se sikur të mos kishte qenë kleri katolik në Kongresin e Manastirit,
sot e kësaj dite ne do të ishim duke shkruar prej anës së djathtë drejt të
majtës. Sipas kësaj logjike, Lider i Dashur Kim, atëherë kleri katolik do të
duhej të mos pushonte së thururi lavde Ipeshkvit Pjetër Bogdani, Ate Shtjefen
Gjeqovit, Atë Pjetër Budit dhe një armate të tërë etërish që me shekuj kishin
luftuar për ta mbajtur të ndezur flaken e shqiptarisë, në një kohë kur
Perandoria Otomane e kishte eklipsuar secilën qelizë Perëndimore në këto troje?
Lider i dashur Kim, po vëllezërit ortodoksë shqiptarë çka do të duhej të
thoshin? Të thotë gjë emri Naum Panajot Veqilharxhi? Babai i Rilindjes
Kombëtare? Njeriu që e shkroi Abetaren e parë në gjuhen shqipe, Kim? Problemi
yt Kim është se e ke logjiken e mbrapshtë. Ti flet për ruajtjen e disa qindra
mijëra shqiptarëve nga feja Islame, e nuk na flet se sa mijëra të tjerë u
asimiluan pikërisht nga ky religjion. U asimiluan edhe shumë të tjerë nga
grekët, e pas nja 500 vjetësh jetë në një shtet të huaj po asimilohen edhe
shumë të tjerë në Itali. Pra, nuk është punë religjioni, o Kim, është punë
historie… Kurse, krejt në fund, unë asnjë problem nuk e kam me ty, i dashur
Kim. Sepse ti tek e fundja je një individ krejtësisht periferik – mund të jesh
diku edhe i paguar, që është e drejtë e jotja. Problemin e kam me përfaqësuesit
e popullit që të qëndronin për karshi. Ata, me gjasë, duke filluar nga Shoku
Glauk, dhe Lideri tjetër i Dashur Albin – që po të qëndronte në krahun tënd të
djathtë – e kanë vendosur të fusin dorën në kashtë. Do të provojnë, ndoshta, ta
nxjerrin vetëm një, por do të dalin pesë a gjashtë. Nuk ka qenë në traditën
tonë politike kosovare – përjashto disa parti margjinale – që religjionin dhe
efektet e tij t’i fusin në diskursin politik. Prej kësaj teme vetëm të mira nuk
do të shohim. Kurse ti Kim – tash po e përdori logjiken tënde – je vetëm një
qime në këtë problem. Kurse ti Kim – nëse ky është emri yt i vërtetë – je vetëm
një karrem që po përdoret.