Editorial » Ukaj
Ndue Ukaj: A e kuptojmë ne Europën?
E enjte, 28.12.2023, 07:54 PM
A e kuptojmë ne Europën?
Nga
Ndue Ukaj
Nevoja
për të bukurën, si kategori e lartë estetike, arkitektura madhështore, letërsia
e muzika, në sinkroni me kërkesat e larta shpirtërore, kanë qenë shtytjet kryesore që i kanë dhënë hov
qytetërimit perëndimor, qytetërim ky, në të cilin, siç thotë Umberto Eco,
"këmbimet kulturore kanë kontribuar më shumë se çdo gjë në ndërtimin e
asaj çfarë është sot Europa."
Kurse
ne, duke u këputë prej rrjedhave të këtij qytetërimi, pas pushtimit osman, jemi
goditë keq nga shëmtia, dhe, siç kanë vërejtë shkrimtarë e studiues, nuk kemi
treguar ndjeshmëri për të bukurën. Ky raport negativ me të bukurën, e kishte
pezmatuar keq Faik Konicën, i cili thoshte:
"Ashtu
kuptova se në të vërtetë kisha arritur në Shqipëri, një vend i bekuar me një
mijë bukurira, po i shkelur nga një turmë, e cila ushqen një urrejtje kundër
bukurisë."
Sa
herë kthehem në Europë, e kuptoj gjithnjë e
më
shumë pezmatimin e Konicës, por dhe pazotësinë tonë për ta kuptuar vërtet
Europën, sidomos atë kulturore, që është thelbi i ekzistencës së saj.
Sot
u ktheva në Kopenhagë, kryeqytetin e Danimarkës, të cilin e kam vizituar disa
herë.
Ky qytet, me një trashëgimi të pasur dhe me një arkitekturë mbreslënëse, të
josh, të nxit ta vizitosh e rivizitosh, siç ngjet me të gjitha kryeveprat e
artit, të cilat të ushqejnë shpirtërisht dhë të ftojnë t'iu rikthehesh disa herë.
Kopenhaga
ka këtë magji, sepse është qytet i bukur, në të cilin bashkëjeton për mrekulli
e vjetra me të renë.
Danezët,
si të gjithë popujt europianë, kanë ndjeshmëri të thellë për të bukurën dhe
tregojë një kujdes të veçantë kundrejt traditës, të cilën e mirëmbajnë për
bukuri.
Ngecjet
tona serioze dhe pazotësia për t'u konsoliduar, janë rrjedhojë e krizës
kulturore dhe për sa kohë nuk e kuptojmë këtë problem, zor të dalim prej
mjegullës ku jemi katandisë.
Shoqëria
jonë vazhdon të mos tregojë ndjeshmëri
për
të bukurën dhe të mos ketë objektiva të qarta
kulturore
e estetike, por të vetëkënaqet dhe lehtësisht të zhytet në tallava, prandaj nuk
e kuptojmë Europën të tillë çfarë është, por e sajojmë një Europë imagjinare.