Kulturë » Mërkuri
Timo Mërkuri: Në datëlindjen e Natasha Lakos
E hene, 26.08.2024, 05:50 PM
NË DATËLINDJEN E NATASHA LAKOS
Nga
Timo Mërkuri
Poezia "Në
datëlindjen time" e Natasha Lakos kategorizohet si poezi lirike e
mendimit, me elemente të reflektimit dhe të momentit të frymëzuar, por përmban
ndjenja të forta personale dhe një ton emocional, që është karakteristikë e
poezisë lirike. Poetja shpreh ndjenjat e saj për jetën, përvojat e kaluara dhe
sfidat që ka hasur dhe pikërisht këto elemente personale e emocionale janë
tipike për poezinë lirike.
Në poezi, autorja
përjeton një moment frymëzimit, që është dita e saj e lindjes dhe është ky
moment që e shtyn atë të reflektojë mbi të kaluarën dhe të ardhmen e saj në një
mënyrë që mund të cilësohet si metaforike dhe simbolike, për shkak të
përdorimit të metaforave dhe simboleve të forta në pasqyrimin e përvojave dhe ndjenjave të saj
në një mënyrë që përmban një shkallë të lartë abstraksioni.
I- Duke qënë një poezi moderniste, ajo ka një qasje me ekspresionizmin, rrymë
që ka ndikuar në letërsinë botërore në fillim të shekullit të 20-të, e cila
përqendrohet në shprehjen e ndjenjave shpirtërore të individit dhe e shpreh
botën nëpërmjet një perspektive subjektive e dramatike. Qasja e poezisë
"Ne datëlindjen time" me rrymën e ekspresionizmin dallohet në
elemente të përdorura dhe karakteristikat që përshtaten me këtë rrymë:
a)-Poezia përdor një
gjuhë të ngarkuar emocionalisht për të shprehur intensitetin e emocioneve të poetes. Ato (emocionet) janë të
ndjeshme, dhe paraqesin një eksperiencë shpirtërore të thellë, e cila është
karakteristikë e ekspresionizmit. Psh vargu befasues: "Dhe burrat nuk ma dhanë të gjithë kupën me helm", që
shpalos një ndjenjë zhgënjimi dhe vuajtjeje. "Kupa me helm"
është një metaforë e fuqishme për përvojat e hidhura që poetja ka përjetuar.
Intensiteti i emocionit në këtë varg është shumë i lartë, një tipar i
rëndësishëm i ekspresionizmit, i cili shpesh eksploron anët e errëta të jetës
dhe emocionet e thella. Po ashtu vargu: "Tani edhe
kamxhiku i jetës po fle, / Në një gotë vere." shfaq një tjetër
metaforë sa të fortë aq dhe të bukur, ku "Kamxhiku i jetës"
simbolizon goditjet e jetës, ndërsa ideja që ai tani "po fle në një
gotë vere" sugjeron një përkohësi
qetësie pas vuajtjes. Ky kontrast dhe përdorimi i figurave të forta
stilistike për të shprehur gjendjen shpirtërore është tipik për
ekspresionizmin, duke e bërë të dukshme ndikimin e ndjenjave të brendshme në
perceptimin e botës.
Te bën
përshtypje pse poetja kujdeset të
tregojë se burrat nuk ja dhanë të gjithë kupën (plot) me helm, madje është
pikërisht kjo përkujdesje e saj që na shtyn drejt mendimit se këto vargje kanë dhe interpretimin tjetër,
karakteristikë e poezisë moderne në përgjithësi dhe e ekspresionizmit në
veçanti. Kështu vargu "Dhe burrat nuk ma dhanë të gjithë kupën me
helm" interpretohet në tjetër
kontekst, i cili nxjerr në pah një dimension të ri, ku vargu mund të sugjerojë
momente mirëkuptimi të vonuar nga ana e burrave, pas një kundërshtimi apo
kundërvënie jo të vogël për ta thyer atë shpirtërisht, për ti vrarë dëshirat,
synimet, ëndrrat apo ambiciet e heroinës.
Në këtë kontekst duhet të sqarojmë se fjala “burra” nuk është e
barazvlefshme më fjalën “meshkuj” pasi mund të ketë dhe kuptimin e “burrave
shtetarë apo partiakë”. Pavarësisht gotës plot apo përgjysëm, gota ka qenë me
helm dhe jo me ndonjë “trëndafil në gotë” duke nënkuptuar se burrat kanë
mbajtur një qëndrimin negativ, refuzues ndaj aspiratave të heroinës, tipik
qëndrimi patriarkal i burrave ndaj grave intelektuale.
b)-Në këtë kontekst
vjen edhe interpretimi i vargut të parë:’ Unë nuk jam mësuar me tepër përkëdheli”, që sigurisht nuk duhen interpretuar në kuptimin e literal
të përkëdheljeve, por në kuptimin që poetja nuk ka çarrë lehtësisht në jetë, ose
siç thuhet zakonisht: jeta nuk e ka përkëdhelur. Në qoftë se kthejmë shikimin
pas, Natasha Lako ishte një poete e cila quhej: “e talentuar por e errët”, “ e
vështirë për tu kuptuar”, “poezi e mbyllur” etj., nofka që ja atribuojnë edhe
sot çereklexuesit dhe gjysëmlexuesit e poezisë. Sikur të mos e kishin
mbështetur Kadare, Agolli, Moikom Zeqo, më pas dhe Rudolf Marku, Preç Zogaj,
Sadik Bejko dhe pak të tjerë vështirë do ta kishte patur të arrinte të bëhej
kjo Zonjë poezie që është sot. Problemi tjetër është se të gjithë këta
mbështetës dhe inkurajues të saj janë goditur në monizëm për njerën apo tjetrën
arsye, kështu që dhe mbështetja ndaj Lakos shpesh herë ka qenë e rezervuar, më
shumë për të mos e dëmtuar me praninë e tyre, ndaj Lakos i është dashur të rezistojë
dhe të ecë përpara falë forcës shpirtërore dhe talentit të saj. Prandaj thotë
se ajo nuk u rrit “me tepër përkëdhelje”.
c)-Po ashtu, vargu "Tani
edhe kamxhiku i jetës po fle, / Në një gotë vere" përmban disa elemente kyçe që pasqyrojnë stilin ekspresionist dhe
konkretisht:
Simbolizmi i fortë
është karakteristikë e rrymës ekspresioniste dhe në këtë varg shprehet
te”kamxhiku” si simbol i qartë i vuajtjeve dhe sfidave që jeta mund dhe i ka
sjellë. Duke përdorur këtë simbol, poetja shpreh idenë e vuajtjeve që kanë qenë
pjesë e jetës së saj, ndërsa kur thotë se "kamxhiku i jetës po fle",
ajo nënkupton një moment pushimi, lehtësimi apo shpëtimi nga këto vuajtje. Pra,
“kamzhiku” është një përdorim i fuqishëm i simbolizmit për të treguar
një gjendje të ndryshuar të ekzistencës.
Ekspresionizmi shpesh
përdor kontraste të fuqishme për të theksuar emocionet dhe tensionet
shpirtërore dhe në këtë varg, kontrasti midis kamxhikut (simbol i dhimbjes) dhe
gotës së verës (simbol i kënaqësisë dhe relaksit) krijon një dualitet që
pasqyron kompleksitetin e përjetimeve njerëzore dhe ndjejmë se ky kontrast
thekson momentin e paqes dhe qetësisë pas një periudhe vuajtjesh.
Duke thënë se
kamxhiku i jetës "po fle", poetja përdor personifikimin për
t'i dhënë një cilësi njerëzore një objekti të pajetë. Kjo teknikë e bën më të
gjallë dhe më të prekshme përvojën e pushimit të vuajtjeve, duke e bërë
lexuesin të ndjejë më thellë këtë ndryshim të gjendjes emocionale. Si pjesë e
ekspresionizmit, ky varg reflekton një gjendje të brendshme qetësie dhe pajtimit pas një periudhe tensioni
dhe vuajtjesh duke dhënë një shprehje të drejtpërdrejtë të një emocioni të
thellë personal, një temë që është qëndrore në poezinë ekspresioniste.
Si dhe vera, që
shpesh është një simbol i gëzimit, shoqërisë dhe kënaqësisë, në këtë kontekst
mund të përfaqësojë një formë ngushëllimi ose shpëtimi. Ideja që vuajtja
("kamxhiku") po "fle" në një gotë vere mund të nënkuptojë
se poetja ka gjetur një farë ngushëllimi ose paqeje në këto momente të veçanta
ditlindjeje.
ç)-Në poezinë e
Natasha Lakos, vargjet "Gëzuar thoshte i shtrenjti Sadi / Dhe dashuria
ishte nomade" ofrojnë një pamje të ndjeshme dhe reflektive që mund të
analizohet thellësisht në kontekstin e rrymës ekspresioniste.
Referenca për "të
shtrenjtin Sadi" ka një rëndësi të veçantë. Sadiu (Saadi) është një
poet dhe filozof persian i njohur për urtësinë dhe vargjet e tij mbi dashurinë
dhe jetën. Përmendja e tij sugjeron një qasje të vargjeve të Saadiut “Kthe
kupa e puth çupa/se ke shekuj për të fjetur në qetësi”. Në kontekstin e
ekspresionizmit, kjo mund të interpretohet si një përpjekje për të përfshirë
një urtësi të lashtë në përvojën personale të heroinës. Fjala "Gëzuar"
ka një nuancë festive e kënaqësie, por
në kontekstin e ekspresionizmit, kjo përshëndetje mund të jetë ironike, duke
përbërë një kontrast me sfidat dhe vuajtjet e përmendura më parë në poezi, duke
theksuar dualitetin e përvojave njerëzore.
Metafora "Dhe
dashuria ishte nomade" paraqet dashurinë si një entitet në lëvizje të
vazhdueshme, pa një vend të përhershëm. Kjo metaforë e përfytyron dashurinë si
një nomad, një person që nuk ka një vend të përhershëm banimi dhe që është në
lëvizje të vazhdueshme, duke pasqyruar idenë se dashuria është e ndryshueshme
dhe vazhdimisht në kërkim të një vendi të ri, një simbolizëm që nënkupton një
mungesë stabiliteti dhe përhershmërie në marrëdhënie dhe ndjenja dhe
që ne na përforcon idenë se poetja me termin dashuri nuk e ka fjalën vetëm për
ndjenjat ndaj partnerit, por për dashuritë e shumta të saj si intelektuale, për
të cilat jemi shprehur edhe më parë.
Në kontekstin e
rrymës ekspresioniste, kjo metaforë reflekton një ndjenjë të përhershme të
kërkimit dhe të pasigurisë emocionale. Ekspresionizmi synon të shprehë
emocionet e brendshme dhe përjetimet subjektive në mënyrë të fuqishme dhe
shpesh dramatike dhe kjo metaforë është një shembull i mirë i kësaj qasjeje.
d)- Në vargjet "Tani, ku tjetër strehë do të gjej, / Do të mplakem"
ofrojnë një pasqyrim të ndjenjave të pasigurisë dhe reflektimit mbi jetën, të
cilat janë të lidhura ngushtë me rrymën ekspresioniste.
Vargu "Tani,
ku tjetër strehë do të gjej" shpreh një ndjenjë pasigurie dhe kërkimi
të vazhdueshëm për një vend të sigurt ose një kuptim të qëndrueshëm në jetë.
Kjo strehë nuk përfaqëson thjesht një shtëpi banimi fizike, por më shumë një
vend emocional ose intelektual ku heroina ndihet e përmbushur dhe e sigurtë. Në
këtë kontekst, strehëza mund të interpretohet si një fushe arti, një aspekt i
fushës intelektuale ose një mënyrë për të kuptuar dhe përballuar botën. Poetja,
duke e pyetur veten ku mund të gjejë një strehë të tillë, shpreh një kërkim të
pafund për identitetin dhe përvojat që e mbushin jetën me kuptim. Në rrymën
ekspresioniste, ky lloj kërkimi për kuptim dhe identitet shpesh është një temë
themelore, pasi ekspresionistët përqendrohen në shfaqjen e emocioneve të
brendshme dhe në përvojat e individit në një botë që është e paqëndrueshme dhe
e pafavorshme. Prandaj, kjo ndjenjë e pasigurisë dhe kërkimi për strehë është
një aspekt thelbësor i ekspresionizmit në poezinë e Natasha Lakos.
Një reflektim të
drejtpërdrejtë mbi kalimin e kohës shpalos
vargu "Do të mplakem".
i cili mbart një peshë të madhe simbolike dhe filozofike. Ky varg nuk
është thjesht një deklaratë për moshën fizike, por një reflektim i thellë mbi
kalimin e kohës dhe procesin e plakjes si një pjesë integrale e përvojës
njerëzore. Me këtë varg, poetja nënvizon pashmangshmërinë e kalimit të kohës,
duke përfaqësuar një pranim të realitetit të jetës ku secili prej nesh duhet të
përballet me procesin e plakjes. Qasja ekspresioniste
në poezinë e Lakos, veçanërisht në vargun "Do të mplakem",
shfaqet përmes thellësisë emocionale dhe përshkrimit të ndjenjave të brendshme
të heroinës. Vargu përfundimtar "Do të
mplakem", përmban një reflektim mbi ekzistencën
njerëzore dhe kalimin e kohës, duke e lidhur drejtpërdrejt me ndjenjën e
pashmangshmërisë së plakjes dhe fundin e jetës. Kjo sjell një dimension të
thellë filozofik dhe emocional, të cilin ekspresionistët kërkojnë ta
eksplorojnë.
Po ashtu intensiteti
emocional që krijon vargu "Do të mplakem" është një shenjë e
ekspresionizmit, pse ky varg specifik reflekton qasjen ekspresioniste përmes
shfaqjes së ndjenjave personale dhe reflektimit shpirtëror mbi kalimin e kohës
dhe plakjen. Intensiteti emocional që bart ky varg shpreh frikën, pranimin dhe
reflektimin mbi pashmangshmërinë e plakjes, duke shfaqur emocionet në formën e
tyre më të papërpunuar dhe të drejtpërdrejtë. Ky reflektim mbi ekzistencën dhe
kalimin e kohës përçon ndjenjën e pashmangshmërisë të mplakjes, një element
thelbësor i ekspresionizmit që merret me temat ekzistenciale dhe pyetje mbi
kuptimin e jetës dhe vdekjes. Përshkrimi i një realiteti të përbashkët
njerëzor, si plakja, është një qasje dramatike dhe e ndjeshme që është
karakteristike për ekspresionizmin. Pra, vargu "Do të mplakem"
pasqyron qasjen ekspresioniste përmes intensitetit emocional, reflekti-mit
ekzistencial dhe përshkrimit dramatik, duke e bërë këtë varg një përfaqësues të
qartë të kësaj rryme artistike.
II- Poezia "Në datëlindjen time" e Lakos përmban shumë elemente të
rrymës së ekspresionizmit, duke shfaqur një gjendje shpirtërore të përzierë me
ndjenja të pasigurisë, izolimit dhe kërkimit për kuptim, kështu që analiza e
aspektit psikologjik të kësaj poezie në kontekstin e rrymës së ekspresionizmit
përfshin identifikimin e ndjenjave dhe perceptimeve, si dhe përshkrimin e tyre
nëpërmjet vargjeve që reflektojnë intensitetin dhe pasigurinë e brendshme të
poetes.
Kështu psh, ndjenja e
pasigurisë dhe izolimit shfaqet nëpërmjet vargjeve si:"Unë nuk jam
mësuar me tepër përkëdheli,/Dhe burrat nuk ma dhanë të gjithë kupën me helm."
ku ky përshkrim i shkëputjes dhe ndjesive të brishta tregon për një perceptim
të pasigurisë dhe mosbesimit në shoqërinë dhe mbështetjen njerëzore, tipike për
shumë shkrimtare ekspresionistë.
Reflektimi i
brendshëm dhe ndjenja e humbjes shprehet te vargjet: "Tani, ku tjetër
strehë do të gjej,/Do të mplakem." pasazh që tregon për një kërkim të
vazhdueshëm për identitet dhe kuptim të qëndrueshëm në jetë, por edhe për një
pranim të ngadalshëm të procesit të plakjes dhe humbjes së rinisë të jetës.
Po kështu si element
psikologjik ankthi dhe tensioni emocional shfaqen në poezi te vargjet:"Gëzuar
thoshte i shtrenjti Sadi,/Dhe dashuria ishte nomade."ku, personazhet
dhe imazhet janë përdorur për të paraqitur një botë të turbullt emocionale, ku
dashuria dhe gëzimi janë të pasigurta. Pra, te poezia e Lakos dhe
elementët e aspektit psikologjik kanë natyrë të rrymës së ekspresionizmit
poetik.
III-Poezia "Në
datëlindjen time" e Natasha Lakos përmban një sërë simbolesh e metaforash
që reflektojnë qasjen ekspresioniste, duke shfaqur ndjenjat shpirtërore dhe përjetimet subjektive të heroinësës.
Ekspresionizmi është i njohur për përdorimin e simboleve dhe metaforave të
ngarkuara emocionalisht dhe me dramacitet për të shprehur gjendjen e brendshme
të individit, por ajo që është karakteristike në këtë poezi (dhe në përgjithësi
në poezinë e Lakos) është mënyra eshfaqies së simboleve në mënyrën metaforike
që përthyhet në imazh poetik. Ja se si simbolet dhe metaforat në këtë poezi
pasqyrojnë qasjen ekspresioniste:
Simboli”Kamxhiku i
jetës” përfaqëson vuajtjet dhe sfidat e jetës ku vetë përdorimi i "kamxhikut"
evokon një ndjenjë dhimbjeje dhune dhe imponim, duke theksuar intensitetin
emocional të përjetimeve të heroinës. Në kontekstin ekspresionist, ky simbol
shfaq në mënyrë të qartë gjendjen shpirtërore të saj dhe përballjen me
vështirësitë e jetës. Mirëpo”kamzhik” shfaqet si metaforë në përshkrimin dramatik dhe të fuqishëm të vuajtjeve
dhe sfidave që poetja ka përjetuar në jetën e saj. Përdorimi i fjalës "kamxhik"
sugjeron dhimbje dhe dënim, duke krijuar një imazh të fortë vizual dhe
emocional jo vetëm me formën e kamzhikut. Kjo është tipike për ekspresionizmin,
që shpesh përdor metafora të tilla për të shfaqur intensitetin e ndjenjave të
brendshme dhe për të shprehur gjendje emocionale të thella dhe të vështira.
Simbolika e "gotës
së verës" mund të interpretohet si
moment qetësie dhe lehtësimi të përkohshëm nga vuajtjet. Por gjithashtu
shfaqet si një imazh, që krijon një kontrast të fuqishëm me "kamxhikun
e jetës", duke treguar se edhe në mes të dhimbjes, ka momente të
përkohshme paqeje dhe gëzimi. Ekspresionizmi shpesh përdor kontraste të tilla
për të shfaqur kompleksitetin e përjetimeve njerëzore.
“Kupa me helm”
është një simbol që përfaqëson marrëdhëniet e hidhura dhe përvojat negative që
kanë lënë gjurmë të thella te heroina, por ndërkohë shfaqet si një imazh
që evokon ndjenja të forta zhgënjimi dhe trishtimi, duke pasqyruar ndjenjat e
brendshme të heroinës në një mënyrë dramatike, tipike për qasjen
ekspresioniste. Mirëpo “Kupa me helm” shprehet si metaforë që përfaqëson marrëdhëniet e
hidhura dhe përjetimet negative që heroina ka kaluar. "Helmi"
është një simbol i fuqishëm për diçka të dëmshme dhe të hidhur, duke theksuar
ndjenjat e zhgënjimit dhe trishtimit. Në kontekstin ekspresionist, kjo metaforë
përdoret për të shfaqur në mënyrë të papërpunuar dhe dramatike efektin e këtyre
përjetimeve mbi gjendjen emocionale të heroinës.
Në të njëjtën mënyrë
mund të flasim edhe për metaforën ”dashuria nomade” që simbolizon
natyrën e lëvizshme dhe të përkohshme të dashurisë në jetën e heroinës. Kjo
metaforë shfaq dashurinë si një imazh, diçka që lëviz pa qëllim dhe pa një qëndrim
të qëndrueshëm Ekspresionizmi shpesh fokusohet te ndjenjat e pasigurisë dhe të
përkohshmërisë, dhe ky simbol e pasqyron këtë ndjesi, duke treguar përjetim personal të heroinës me dashurinë si
diçka të paqëndrueshme dhe të lëvizshme. Vargu përfundimtar "Do të
mplakem" shfaqet si symbol dhe shprehet si metaforë e pashmangshmërisë
së kohës dhe reflektimit mbi ekziste-ncën , duke pasqyron një ndjenjë
introspektive dhe filozofike.
Pra, metaforat,
simbolet dhe imazhet në poezinë "Në datëlindjen time" të Natasha
Lakos janë karakteristika të rëndësishme të rrymës ekspresioniste, pasi ato
përforcojnë dhe shfaqin ndjenjat dhe përjetimet e thella shpirtërore të
heroinës në një mënyrë dramatike, emocionale dhe filozofike. Këto elemente në
ndërveprim midis tyre ndihmojnë në krijimin e një poezie të prekshme dhe të
ndjeshme, që reflekton përvojën dhe përjetimet njerëzore në mënyrë të fortë dhe
të thellë.
IV- Thamë se poezia
"Në datëlindjen time" e Natasha Lakos është një poezi lirike që
shpreh thellësisht ndjenjat dhe emocionet personale të autores dhe se kjo poezi
është më tepër lirike sesa poezi e mendimit për disa arsye kryesore.
-Së pari, poezia
shpreh ndjenja dhe përvoja personale të autores, flet për mungesë përkëdheljesh
dhe për sfidat që ka kaluar në marrëdhëniet e saj me burrat, duke e shprehur
këtë me një ton emocional dhe të ndjerë: "Unë nuk jam mësuar me tepër
përkëdheli, / Dhe burrat nuk ma dhanë të gjithë kupën me helm." Kjo
shprehje intime e ndjenjave dhe përjetimeve personale është tipike për poezinë
lirike.
-Elemente të jetës së
përditshme përmenden në poezi, si "dita e lindjes," "gotë
vere," dhe "kamxhiku i jetës" detaje konkrete këto që
e bëjnë poezinë të jetë më shumë një reflektim emocional mbi jetën sesa një
analizë e thellë filozofike: "Tani edhe kamxhiku i jetës po fle, / Në
një gotë vere."
-Toni i poezisë është
tepër emocional dhe intim,i ulët, si një e folur me vete, madje autorja i
drejtohet vetes dhe lexuesit me një ton që shpreh një ndjeshmëri dhe një
përjetim personal të ndjeshëm: "Gëzuar thoshte i shtrenjti Sadi, / Dhe
dashuria ishte nomade." Kjo ndjenjë intime dhe emocionale e bën
poezinë të jetë më shumë një shprehje e ndjenjave të brendshme sesa një
reflektim racional.
Pikërisht këta
element që përbëjnë lirizmin e poezisë e bëjnë këtë poezi që të jetë më shumë
lirike se sa poezi e mendimit. Psh :a)-poezia është më shumë lirike sesa e
mendimit për shkak të fokusimit të saj në emocionet dhe përvojat personale të
autores,ndërsa poezia e mendimit shpesh fokusohet në ide abstrakte dhe analiza
logjike. b)-Metaforat e përdorura në poezi, si "kamxhiku i jetës"
dhe "kupën me helm" kanë
ngarkesë emocionale dhe shprehin përjetimet e dhimbshme dhe sfidat e
jetës në mënyrë të ndjeshme. Këto metafora janë më të lidhura me emocionet sesa
me mendimin abstrakt.c)-Toni i poezisë është personal dhe i drejtpërdrejtë,
duke shprehur ndjenja të thella dhe intime. Kjo i jep poezisë një karakter të
fuqishëm lirik, duke e bërë më shumë një shprehje emocionale sesa një reflektim
racional.
V- Lirizmin e poezisë
e rrit edhe muzikaliteti i saj i brendshëm që konsiston në disa elemente të
veçanta të gjuhës dhe strukturës poetike.
Së pari, muzikaliteti
në poezi krijohet nga ritmi dhe kadenca e vargjeve. Poezia ka një rrjedhshmëri
të natyrshme në vargje, ku ritmi i fjalëve dhe frazave tërheq lexuesin. Psh,
përdorimi i fjalëve dhe frazave të shkurtra, si dhe vendosja e tyre në mënyrë
ritmike, kontribuon në krijimin e një muzikaliteti të brendshëm:"Unë
nuk jam mësuar me tepër përkëdheli,/Dhe burrat nuk ma dhanë të gjithë kupën me
helm,/Tani edhe kamxhiku i jetës po fle,/Në një gotë vere."Të duket se
këtë tekst mund ta këndojnë shumë bukur Anita Take me atë që quhet “muzikë
dhome”.
Së dyti, përsëritja e
disa fjalëve dhe frazave krijon një efekt muzikor dhe e bën poezinë më melodioze.
Psh, përsëritja e fjalës "tani" në fillim të dy vargjeve të ndryshme
krijon një ndjenjë të ritmit dhe e lidh poezinë në mënyrë harmonike: "Tani
edhe kamxhiku i jetës po fle,/Në një gotë vere.”...”Tani, ku tjetër strehë do
të gjej,/Do të mplakem."
Gjithashtu,
muzikaliteti konsiston në përdorimin e metaforave dhe figurave të tjera letrare
që kanë një tingëllim të veçantë dhe e pasurojnë gjuhën e poezisë. Përdorimi i
fjalëve si "kamxhiku i jetës" dhe "gotë vere"
krijon imazhe të fuqishme dhe e bën gjuhën e poezisë më të larmishme dhe më
melodioze.
Toni emocional dhe
intim i poezisë kontribuon gjithashtu në muzikalitetin e saj. Ndjenja e
përjetuar në poezi transmetohet përmes zërit të butë dhe të ndjerë të autores,
duke i dhënë vargjeve një melodi të brendshme:"Gëzuar thoshte i
shtrenjti Sadi,/Dhe dashuria ishte nomade,/Tani, ku tjetër strehë do të
gjej,/Do të mplakem." U thoni disa kompozitorëve që ta lexojnë këtë
poezi e ta kompozojnë se na lemerisin disa tekste këngësh.
Sarandë,
maj 2024
Natasha Lako
Në datëlindjen time
Unë nuk jam mësuar me
tepër përkëdheli,
Dhe burrat nuk ma
dhanë të gjithë kupën me helm,
Tani edhe kamxhiku i
jetës po fle,
Në një gotë vere.
Gëzuar thoshte i
shtrenjti Sadi,
Dhe dashuria ishte
nomade,
Tani, ku tjetër
strehë do të gjej,
Do të mplakem.