Mendime
Aurel Dasareti: Kisha Ortodokse Shqiptare dhe Janullatos
E diele, 03.03.2024, 07:55 PM
Kisha Ortodokse Shqiptare dhe Janullatos
Nga Aurel
Dasareti, USA, ekspert i shkencave ushtarake-psikologjike
Gjyshi im ka takuar disa
herë një nga intelektualët dhe patriotët më të mëdhenj që ka pasur kombi
shqiptar në dekadat e fundit, zotin Ali Podrimja. Dhe ai më tha për këtë.
***
“Ali Podrimja ishte një
poet shumë i njohur shqiptar nga Kosova. Ai konsiderohet si poeti shqiptar i
Kosovës që ka marrë më shumë njohje ndërkombëtare. Përmbledhja e tij e parë me
poezi Thirrje u botua në vitin 1961 kur Podrimja ishte në shkollë të mesme. Në
vitin 1982 doli përmbledhja me poezi Lum Lumi, e cila ishte një nderim për
djalin e tij Lumi, i cili vdiq nga kanceri.
Lindur: më 28 gusht
1942, Gjakovë
Vdiq: 21 korrik 2012,
Lodève, Francë”
***
Në librin e tij “Tkurrja e Atdheut”, faqe 152-153,
tashmë i ndjeri Ali Podrimja, shkruan një tekst për shkatërruesin e Kishës Ortodokse Shqiptare, qoftëlargun/mumien Anastaz
Janullatos.
PS. Më poshtë po citoj të gjithë tekstin, pa asnjë
ndryshim:
Kisha Ortodokse Shqiptare dhe Janullatos
Nuk ma merrte mendja në
midis të Tiranës, pikërisht më 25 dhjetor, në Natën e Kërshëndellave, kur të dy
kishat tona kremtonin Ngjalljen e
Krishtit, një peshkop grek të lutej edhe për ata që më së rëndi kanë
rrënuar ose rrënojnë etninë tonë. Përcillja TV shqiptar. Kisha, përplot
vizitorë. Asgjë e keqe nga ai pelegrin. Njeriu ka nevojë edhe për lutje, edhe
për kërkimin e zotit; njeriu ka nevojë bile edhe për mashtrim. Por në Kishën Ortodokse Shqiptare dëgjoja nga
goja e peshkopit grek Janullatos diç
befasuese, shqetësuese: Lutemi për Serafimin e Athinës, lutemi për Pavlin e
Beogradit, për atë të Moskës... Por, i bekuari, një lutje nuk e tha për
popullin shqiptar në të dy anët e Murit, as për Kishën Ortodokse Shqiptare, as për shtetin e
Presidentin shqiptar, që ia mundësojnë qëndrimin e tij. Dhe kush mund të thotë
se Shqipëria nuk është demokratike; bile demokratizimi i saj shkoi aq larg sa
të heq dorë edhe nga pavarësia e kishës së vet! Nën diktatin bizantin ndërrohen
edhe tekstet fetare të përkthyera ose të përpiluara nga Noli. Janullatosi,
ashtu do. Dënimit të tij nuk mund t`i iku as Noli i famshëm, ai që ia solli
krenarinë kombëtare kishës sonë. Kulmi i këtij turpi kombëtar ishte Mesha, e cila u tha në gjuhën greke!
Tërë ai popull, brenda e jashtë, i lutej zotit në një gjuhë të huaj, e cila me
shekuj bën përpjekje të na mashtrojë.
Mirëpo, atë që nuk mund
e bën Qeveria shqiptare (E di ajo pse), kohëve të fundit ka filluar ta bëjë
vetë kisha. Në Livadhi të Sarandës, në kufi me Greqinë, priftërinjtë shqiptarë
nuk e lejuan të hyjë Janullatosin në kishën tonë. Në pavarësinë dhe kthimin e
dinjitetit kombëtar ecën edhe kisha ortodokse në Elbasan. Me gjasë kështu do të
veprohet edhe në mjedise të tjera. Por nuk di kur peshkopi grek do ta kuptojë
se vërtet gjendet në vend të huaj dhe mikpritjen e popullit dhe Qeverisë
shqiptare nëpërkëmbi?