Mendime
Ilir Çumani: Leari dhe saga fundore e një vuajtjeje pa kthim!
E enjte, 27.10.2022, 07:59 PM
LEARI DHE SAGA FUNDORE E NJË VUAJTJEJE PA KTHIM…!
Nga
Ilir Çumani
Prej
disa ditësh, opinioni publik shqiptar është përfshirë në një debat mjaft të
nxehtë, që në mënyrë legjitime ka patur një ndjeshmëri të lartë dhe përmes një
reagimi të fortë qytetar ka prekur çdo familje shqiptare.
Ky
debat tepër sensitiv, ka përshirë thuajse të gjithë shoqërinë dhe për këtë
arsye, nëse do të kishim të bënim me një shtet normal, me institucione
funksionale normale, do të ishte imperative që përtej interesave të ngushta
politike e meskine të ditës, shteti dhe institucionet e tij ligjzbatuese që në
fillim të herës duhet të ngriheshin në lartësinë e përgjegjësisë së detyrës për
të vepruar dhe për të vënë pikat mbi (i) në një ngjarje kaq tronditëse e
domethënëse, për të evidentuar jo vetëm shkaqet, por edhe përgjegjësit e
vërtetë të saj.
Ngjarja
tragjike e humbjes së jetës në duart e Policisë së Shtetit e të riut 32 vjeçar
Lear Kurti, tashmë është kthyer në kryefjalën e debateve pafund në rrjete
sociale, në të gjitha edicionet e lajmeve dhe në studiot televizive.
Në
këtë debat, janë përfshirë mjaft aktorë të medias, politikës dhe të Shoqërisë
Civile, me hipoteza dhe hamendësime, thënie dhe kundërthënie, që me gjasa, nuk
i shërbejnë domsdoshmërisht zbardhjes të së vërtetës dhe rrethanave të
ngjarjes.
Në
fakt, kjo ngjarje nuk do të kishte marrë një vëmendje kaq të madhe, nëse humbja
e jetës e të ndjerit Lear do të kishte ndodhur në rrethana krej natyrale,
ndryshe nga ajo që në fakt ka ndodhur.
Sepse,
Lear Kurti e humbi jetën në rrethana krejt të veçanta dhe ende të paqarta.
Jeta
e tij u shua në duart e atyre individëve me uniformën e policisë së shtetit,
që, në çdo rrethanë dhe për çdo arsye,
duhet të kujdeseshin dhe të merrnin përsipër në bazë të ligjit dhe protokollit
rutinë të ushtrimit të detyrës, të garantonin edhe sigurinë e jetës së tij.
Sikur
e gjitha kjo të mos mjaftonte, autoritetet shtetërore, (Policia e Shtetit,
spitali dhe qeveria), nxituan në mënyrë të çuditshme dhe të pa shpjegueshme të
përsëritnin refrenin e precedentëve të mëparshëm, përmes kakofonisë së
justifikimeve, (kujtojmë rastin e të rijnve Klodian Rasha, Ilvi Meta,
vogëlushes 7 vjeçare Jonada Avdia, etj, viktima të policisë), duke u përfshirë
në deklarata publike të ndryshme e kontradiktore, me synimin e vetëm për të
mbajtur sekush sa më larg vetes përgjegjësinë dhe pasojat ligjore që ka sjell
kjo ngjarje aspak e zakontë.
Hapat
e mëtejshme të organeve ligjzbatuese, (procedura kaq e nxituar e ekspertizës Mjeko – Ligjore për
të realizuar autopsinë e viktimës në mesnatë, në shkelje të hapur me afatet
ligjore të parashikuar në ligj), mungesa
e pjesëmarrjes në këtë procedurë e një ekipi ekspertesh Anatomo - Patologjik, refuzimi i familjes dhe
i përfaqësuesit ligjor të familjes nga morgu i spitalit, e bëjnë edhe më të
mistershme këtë ngjarje dhe ngrejnë shumë pikëpyetje të cilat padyshim kërkojnë
jo vetëm kurajo, por më së shumti nevojitet një integritet i lartë moral, human
dhe professional për të zbardhur deri në fund të vërtetën dhe rrethanat e
ngjarjes.
Ditë
pas dite, orë pas ore, të gjitha dëshmitë dhe pamjet e kamerave që kanë mundur
të kapin fragmente me sekuenca të trajektores dhe rrethanave të kësaj
ngjarjeje, si transporti i gabuar i viktimës nga uniformat blu në mjediset e
komisariatit, më pas, imazhet e të ndjerit në agoni e me pranga në mjediset e
urgjencës, me vigon në krah duke marrë serum, të gjitha argumentet profesionale
që kanë sjellë përmes debateve pafund ekspertët e fushës, deklaratat e shokut
të ngushtë të viktimës i ndodhur në vendngjarje, konvergojnë në një pikë të
përbashkët.
Ato
synojnë për të demontuar alibinë e stisur dhe manipulimin e provave nga ana e
autoriteteve shtetërore dhe rreken ta sjellin këtë ngjarje sa më pranë të
vërtetës.
Pikërisht,
të gjitha këto prova dhe argumenta të arsyeshme, e veshin me një tis të
mjergullt dhe e bëjnë edhe më të paqartë e të mistershme narrativën e kësaj
ngjarje tragjike, që me të drejtë ka kulmuar me një revoltë dhe zemëratë të përgjithshme të
reagimit qytetar dhe jo vetëm.
Gjthsesi,
nën presionin e një opinioni kaq të gjerë publik dhe atij mediatik, tashmë,
duket se institucionet ligjzbatuese kanë nisur të lëvizin për zbardhjen sa më
shpejtë të kësaj kësaj ngjarjeje.
Kjo
zbardhje, në fund të fundit, ka të bëjë jo vetëm me rikthimin e besimit të
publikut, por edhe me dinjitetin e seriozitetin e pacënueshëm që duhet të kenë
institucionet e pavarura ligjzbatuese, të cilat mbajnë në këmbë të gjithë
arkitetkturën e një shteti ligjor, kushtetues dhe demokratik, ku çdokush është
dhe duhet të jetë i barabartë përpara ligjit.
Në
një dalje të vetme në media, Fatmira Mustafaj, nëna e Learit, përmes një
interviste të dhënë gazetares Klodiana Lala,
ka sqaruar qartë dhe pastër gjithçka dinte rreth ngjarjes së kobshme për
të birin fatkeq.
Përmes
lotësh, dhimbjes dhe ofshamave të saj, veç të tjerash, ajo pati guximin dhe
kurajon të fliste hapur dhe pa doreza se kush ishte i biri i saj, me të mirat
dhe dobësitë që kishte, por edhe për të shuar njëherë e mirë atë tymnajë të
ngritur me pa të drejtë nga Homo Loquax, (njeriut llafazan), apo fjalamanët
bosh të ekraneve, që, sipas tyre, Leari vuante nga sëmundja e epilepsisë dhe se
ai ishte një fëmijë i birësuar, etj, etj.
Dhimbje
më të madhe nuk mund të ketë për një nënë, tek dëgjon në ditën më të vështirë
të jetës së saj sajesa të tilla, që gjithsesi, me shumë dinjitet ajo mundi të
përballoj një opinion edhe me simptoma nekrofilie, që dashur pa dashur e
ndeshim jo rrallë në mjedisin tonë social edhe në ato raste kur në fakt, të
gjithë duhet të heshtim dhe të respektojmë së paku Kodin e Vdekjes.
Nëna
e Learit rrëfeu se i biri i saj gëzonte një shëndet të plotë dhe se ai kishte
një fizik të fuqishëm e shtatëlartë.
Ajo
apelonte institucionet e shtetit për të zbardhur sa më parë ngjarjen, pasi me
sytë e saj e kishte parë trupin e të birit që dergjej në arkëmort, ku
dalloheshin qartë hematoma dhe dëmtime të cilat ishin shkaktuar prej
grushtimeve dhe goditjeve me shqelma që i ishin bërë gjatë ndalimit nga trupa
policore.
Ajo
rrëfeu se si Leari i thoshte shpesh që përndiqej padrejtësisht nga policët dhe
se e gjitha kjo i ishte kthyer në një makth e fobi prej tyre, ndaj edhe nuk i
pëlqente më kjo botë ku jetonte…Gjithsesi, nëna e Learit u tregua mjaft e
mençur, e shtruar dhe e kujdesshme…
Ajo
foli pa mllefe, pa inate, nuk kërkonte shpagim për shkaktarët që i sollën
vdekjen e djalit të vetëm. Apelonte dhe kërkonte vetëm drejtësi, jo vetëm në
emër të saj, por në emër të të gjitha nënave fatkeqe që sot ndodhen në të
njëjtën situatë.
Sepse,
sipas saj, Laeri ishte bir i të gjithëve, ishte djalë i lagjes, ndaj edhe të
gjithë e donin dhe e respektonin.
Ajo
lutet që të mësoj vetëm të vërtetën për ikjen e padrejtë të të birit nga kjo
jetë, të mund ta shërbej edhe atje ku është, sa të ketë frymën gjallë…, tha në
fund të intervistës.
Po
kush ishte i riu Lear Kurti që tashmë ka zënë vend aq bujshëm në faqet e para
të kronikave të zeza në mediat dhe portalet shqiptare dhe atyre të huaja…!?
Metaforikisht,
në pamje të parë, ai ishte një i ri 32
vjeçar krej i zakonshëm, vërsnik me moshën adulte të “demokracisë” 32 vjeçare
të një Shqipërie të lodhur, të rraskapitur prej një tranzicioni të gjatë e të
mundimshëm, të dhimbshëm e të pashpresë, të molepsur nga shumë fenomene e plagë
sociale, shkaktuar prej krimit dhe drogës,
korrupsionit administrativ dhe shtetëror…
Leari
jetoi jetën e tij të shkurtër në një Shqipëri e cila, për fat të keq, nuk e
njohu kurrë si qytetarin e saj, nuk i dha kurrë një mundësi të vetme për tu
ndjerë me shanse të barabarta mes bashkëmoshatarësh, ngase gjithmonë, së bashku
me nënën e tij e ndjente veten të përjashtuar nga e gjithë jeta sociale,
ekonomike e shoqërore e vendit.
Në
fakt, Lear Kurti nuk ishte një fëmijë krej i zakonshëm. Prej vuajtjeve dhe
vështirësive të jetës, nga një fëmijë pa fëmijëri, ai u rrit shpejt dhe u bë
burrë para kohe.
Përmes
zgjuarsisë që e kishte të lindur, ambicieve dhe veçorive të tij dalluese u bë
një i ri i mirëshkolluar, i aftësuar për jetën, për të ardhmen. Zotëronte disa
gjuhë të huaja dhe kishte pasion heroglifet dhe disa profesione që i kishte për
zemër.
Ishte
një i ri me shumë imagjinatë, me pasione e dëshira për jetën, por mjerisht edhe
me ëndrra të vrara, të parealizuara kurrë, ngase jetoi në një Shqipëri që nuk i
dha asnjëherë të vetme mundësinë që të jetojnte një fëmijëri normale, si çdo
fëmijë normal dhe i pafajshëm i kësaj bote.
Ai
ishte bir i vetëm, i rritur me shumë vuajtje e mundime, me halle e sakrifica të
mëdha, herë i ngrënë dhe herë i pangrënë,
pa baba që në lindje….
U
rrit mes dhimbjesh e lotësh nga një nënë e vetme, e rritur edhe ajo jetime në
Shtëpinë e Fëmijës që nuk e njohu kurrë familjen e saj, pa e ditur kurrë se
cilët ishin ata që e sollën në jetë. Lindi me një emër mjaft të bukur e
shpresëplotë, por që jeta nuk e përkëdheli Fatmirën në fatin e saj tragjik…
Ah
moj Fatmira, ti, shoqja ime e fëmijërisë, ti, vajza rëngëmadhe e qeshur dhe
çapkëne që e shpërfille sa e sa herë fatin tënd prej jetimeje, me atë humorin e
shpenguar dhe optimizmin tënd brilant…..
Sot,
e kam të vështirë të shkruaj në këto rradhë eulogjinë për Birin tënd të vetëm…
Laeri ishte e vetmja arsye që të jepte një copëz buzëqeshje dhe të motivonte
ekzistencën tënde në këtë jetë.
Ti,
që mbaje gjallë krenarinë dhe dinjitetin tënd në çdo situatë të vështirë që të
solli kjo jetë rrenacake, sot, nuk mundesh të bësh qoftë edhe një grimasë që të
shprehësh dhimbjen proverbiale, më të madhen dhimbje legjitime që e ndjejnë
vetëm nënat në të njëjtën rrethanë në të cilën ndodhesh…
Nuk
mundesh as të belbëzosh qoftë edhe një gjysmë fjale mes ofshamave dhe piskamave
të dhimbjes që e mban të kapluar të gjithë qënien tënde, sepse edhe shkëlqimi i
bukur i syve të është venitur duke u shuar dalëngadalë…
E,
tek dëgjon të flitet për kalvarin e mundimeve dhe sagën fundore të dhimbjes së
kësaj gruaje të fortë, kupton se vuajtja e dinjitetshme e Fatmirës vjen si një
leksion morali për të gjithë ne, indiferentët kronikë që shohim çdo ditë para
syve tanë dramën njerëzore kolektive, pasqyra ku e gjithë shoqëria mund të
shohë veten e saj….
Kishe
të drejtë Fatmira kur shpeshherë dëgjoja të përsëritje me gojën tënde thënien e
moçme: “…Jetimi s’ka fat…!!!”.
Ndërsa
unë, sot do të shtoja:
“Mos
e paç kurrë fatin e jetimit shqiptar…!”
I.Ç - 26 tetor, 2022