Kulturë
Jahja Drançolli: Dubrovnik - Te kluastri dhe varri i Tivarasit, një nga skulptorët dhe arkitektet e Manastirit të Deçanit!
E enjte, 28.10.2021, 05:20 PM
Dubrovnik: Te kluastri dhe varri i Tivarasit, një nga skulptorët dhe arkitektet e Manastirit të Deçanit!
Nga
Jahja Drançolli
Kush
ishte Mycha Tivarasi?!
Ai
ndoshta ka lindur dhe është shkolluar në Tivar, pasi në çdo dokument të zyrës
së Raguzës, ku përmendet ky skulptor dhe arkitekt, përmendet edhe vendlindja e
tij: Antibar, Antiuar, Antibaro, prej nga vjen patronimi i tij, Tivarasi. Gjatë
periudhës njëzetvjeçare që jetoi dhe punoi në Raguzë (1327–48), u shqua për
punën dhe talentin e tij në këtë qytet. Veprat kryesore të Tivarasit janë
mungada (klaustri) e Kuvendit Françeskan në Raguzë, si dhe disa skulptura dhe
ndërtime në kishën e Manastirit të Deçanit. Përveç tyre, ai së bashku me disa
mjeshtër të tjerë krijoi disa vepra më të vogla të realizuara në pallate dhe
vila të famshme të Raguzës.
Ashtu
si Frat Vita, kryearkitekti i kishës së Manastirit të Deçanit, Tivarasi, gjatë
ndërtimit të kishës së Manastirit të Deçanit (1327-1335), kreu vepra të
rëndësishme në artin e skulpturës dhe arkitekturës.
Sipas
studiuesit gjerman të historisë së artit R. E. Von Edelberger (1884),
"Mungada (Klaustri) e Miho Tivarasit është monumenti më interesant i
ruajtur në Dubrovnik". Ndërkaq, ngjashmëritë e stilit të tij në Raguzë dhe
në Deçan, u vunë re nga disa studiues të paanshëm të historisë së artit. Pak
vite më vonë (1887), e ndeshim Miho Tivarasin në studimin kushtuar zhvillimit
të arteve në bregun lindor të Adriatikut, të britanikut T. G. Jackson
(1835-1924), i cili flet për origjinën e tij arbërore: “Mjeshtër Mycha, një
arbër i Antivarit (Tivarit)”.
Mungada
e Kuvendit Françeskan të Raguzës dhe pjesëve të arkitekturës dhe skulpturës së
Manastirit të Deçanit, për nga stili janë përpjekje për avancimin praktik të
artit romanik në gotik. Për modelin e mungadës të Kuvendit Françeskan në Raguzë
dhe kishës së Manastirit të Deçanit, Mycha Tivarasi mori elemente romane nga
Italia dhe Franca, por gjithnjë duke ofruar freski me elemente të reja gotike,
stil që në atë kohë kishte filluar të përhapej në viset lindore të Adriatikut
dhe prej këtu në kishën e Manastirit të Deçanit.
Burimi:
Mungada ose klaustri i Kuvendit Françeskan (Male Bra?e), në Dubrovnik dhe
mbishkrimi gotik mbi varrin e Tivarasit (Foto, Mr. sc. Ruzhdi Panxha,
medievalist)!