Përjetësi » Kripa
Reshat Kripa: Një shkrim për vete dhe për të tjerët
E merkure, 02.10.2013, 07:58 PM
Një shkrim për vete dhe për të tjerët
Nga Reshat Kripa
Më datën 4 shtator 2013 botova në gazetat
“Metropol” dhe “Republika” shkrimin “Një letër për Kryeministrin e ardhshëm”.
Lidhur me të, një miku im, botoi në një gazetë tjetër, një shkrim ku shprehte
mendimet e tij lidhur me të. Natyrisht unë i ktheva përgjigje në të njejtën
gazetë. Kjo kishte për qëllim një sqarim që unë doja t’ i bëja mikut tim në
lidhje me shkrimin në fjalë. Deri këtu
çdo gjë ishte normale. Por, duke vështruar
shkrimet në internet, çuditërisht, lexoj një mori komentesh që i shoqëronin këto nga persona anonim. Në këto
komente unë konstatova se, në shumicën e tyre, ishte përdorur një fjalor i
ulët, aspak i pranueshëm për një shkrues serioz. Ishin komente të bëra nga
militant fanatikë. Kjo gjë i kishte rënë në sy edhe mikut tim që e shprehu në
një shkrim të dytë të tij.
Natyrisht unë nuk do të
merrem me analizën e tyre se nuk ia vlen të merresh me njerës që vazhdojnë të
shkruajnë letra anonime si dikur në kohën e regjimit të përmbysur. Mendova të
shkruaj disa rradhë për veten time dhe për të tjerët për ata që janë në gjendje
të arsyetojnë me mendje të shëndoshë dhe jo të rrëmbyer nga pasionet e
çmendura. Këtë shkrim ia dërgova gazetës ku kishim botuar shkëmbimin e
mendimeve me mikun tim por, fatkeqësisht, megjithëse kanë kaluar katër ditë,
nuk po e shoh në faqet e asaj gazete. Përse? Përgjigjen duhet ta japin
drejtuesit e asaj gazete. Por le të futemi në temë.
Po
e filloj me veten time. Kam pasur fatin të bija në burg qysh në moshën 15 vjeçare.
Them se kam pasur fatin, pasi vetëm atje munda të mësoj se Shqipëria paskësh
pasur edhe një histori tjetër, ndryshe nga ajo që na kish mësuar shkolla
komuniste, ku çdo nacionalist paraqitej si Sali Protopapa i filmit “I teti në
Bronx” apo ballistët e filmit “Kur zbardhte një ditë”. Këtë histori ma mësuan
ata burra të rrallë që zor se mund t’i vijnë më këtij kombi. Më lejoni të përmend
disa prej tyre: Doktori Isuf Hysenbegasi, Kleriku Patër Mëshkalla, Përkthyesi
Gjon Shllaku, Juristët Fatosh Kokoshi dhe Haki Karapici, Agronomët Xhevdet
Kapshtica, Meçan Hoxha dhe Sami Bitincka, Farmacisti Kol Kurti e të tjerë. Këta
burra më flisnin për Mbretin Zog dhe Apostullin e Shqiptarizmës, Mit-hat Frashërin,
për Hasan Dostin dhe Abaz Kupin, për Hysni Lepenicën dhe Skënder Muçon, për Jup
Kazazin dhe Muharrem Bajraktarin, për Ali Këlcyrën dhe plot burra të tjerë të
shquar.
Kur u bëra me fëmijë, këtë
histori fillova t’ua mësoj edhe atyre dhe vazhdova edhe më prapa me nipërit dhe
mbesat, në mënyrë të veçantë pas ndryshimeve demokratike.
Një ditë, vjen një mbesa
ime dhe më thotë:
-
O gjysh, ti historinë na e ke mësuar ndryshe,
kurse ne në shkollë e bëjmë ndryshe.
Më zgjati librin
e
historisë
për
shkollat e mesme. Ja
si e paraqiste qëndrimin
e Ballit
Kombëtar, Prof. Dr. Xhelal Gjeçovi, në librin “Historia” për klasat e katërta, kreu 16.3, miratuar nga Ministria e Arsimit dhe e Shkencës në muajin qershor 2006 (lexo: “Për Liri, për Shqipëri, për Flamurin Kuq e Zi!”, gazeta “Metropol” datë 27 prill 2012):
Një fraksion ballistësh mendonte, se roli
i PKSH mund të asgjësohej nga skena politike, vetëm në qoftë se nacionalistët
liberalë që bënin pjesë në BK, do të zhvillonin një luftë çlirimtare më
dinamike se komunistët. Mirpo në gjirin e BK triumfoi platforma e shumicës e
kryesuar nga Mit’hat Frashëri, e cila ngulte këmbë që balli të mos angazhohej
në luftë të armatosur kundër okupatorit pasi, sipas tyre, ne nuk jemi në
gjendje të përballemi me fuqitë e tij ushtarake dhe lufta në këto kushte do t’i
sillte vendit dëme e shkatërrime të pallogaritshme.
U befasova për këtë
interpretim absurd të historisë së vendit nga një historian me titull Profesor
Doktor. Nuk e besoja kurrë që një institucion demokratik si Ministria e Arsimit
të miratonte një tekst të tillë denigrues për një pjesë të grupimeve politike të
periudhës së Luftës së Dytë Botërore. A i dinin autori dhe ministria të vërtetat
e betejave të përbashkëta që kanë zhvilluar trupat partizane dhe ato balliste
me pushtuesit? A i dinin se në Drashovicë, Gjorm dhe Selenicë trupat partizane
të drejtuara nga Hysni Kapo luftonin së bashku me ato balliste të drejtuara nga
Hysni Lepenica? A i dinin se në Mogila dhe Miricë trupat partizane me në krye
Zenel Shehun luftonin së bashku me ato balliste të komanduara nga Syrja
Vasjari? Të tilla beteja janë zhvilluar edhe në Mat dhe krahina të tjera të
Shqipërisë. Në rast se kjo nuk paska qenë e vërtetë, sipas tyre, atëherë si
paska qenë e mundur që Partia Komuniste pranoi të ulej në bisedime në Mukje me
një organizatë që nuk paska luftuar fare?
Rishikimi i historisë
është një nga temat më të nxehta të ditëve tona. E majta shqiptare asnjëherë
nuk është shprehur për domosdoshmërinë e rishikimit të saj, madje ka ngulur këmbë
në interpretimin sipas së njëjtës logjikë të periudhës komuniste. Ndërsa e
djathta, megjithse e ka ngritur zërin ndonjëherë, nuk ka vepruar asnjëherë për
ta korigjuar, kur i ka pasur të gjithë mundësitë. Kjo për arsyen e thjeshtë se
brenda së djathtës ekziston një krah i majtë shumë i fuqishëm. (lexo: “E majta
brenda së djathtës”, gazeta “Telegraf” datë 8 dhe 11 prill 2007).
Një gjë të tillë e vërteton
zhurma e madhe që u zhvillua në vendin tonë kur historiani i njohur, zoti Beqir
Meta, hodhi idenë e heqjes së mozaikut para Muzeut Historik Kombëtar. Çfarë shërben
një mozaik i tillë që nuk përfshin Kosovën, e cila ka dhënë një kontribut mjaft
të çmuar për çështjen shqiptare? Po Çamëria dhe krahinat shqiptare në Maqedoni
dhe Mal të Zi ku janë? Çfarë shërben një mozaik i tillë që nuk pasqyron
periudhat më të rëndësishme të kombit shqiptar si ajo e Gjergj Kastriotit, Skënderbeut,
Pashallëqeve të Mëdha, Lidhjes së Prizrenit, Shpalljes së Pavarësisë, Lëvizjes
Nacionaliste të Luftës së Dytë Botërore, por në dy të tretat e saj janë zënë
nga “periudha e lavdishme e luftës partizane dhe ndërtimit të socializmit”. E
djathta shqiptare, megjithse në pushtet, nuk qe e zonja ta hiqte atë mozaik.
(lexo: “Meditim para mozaikut”, gazeta “Metropol” datë 25 maj 2012).
Në Shqipëri gjërat
shikohen vetëm bardh e zi. Ekziston ende mentaliteti komunist: “O me ne, o
kundra nesh”. Kështu veprohet me shumë nga figurat e shquara nacionaliste të
historisë tonë. Megjithse kanë kaluar më shumë se 22 vjet nga përmbysja e
komunizmit, vazhdohet ende me emrëtimin “kolaboracionist”. Ky emërtim përdoret
për figura të tilla si Ernest Koliqi dhe Xhevat Korça, Rexhep Mitrovica dhe Ago
Agaj, Patër Anton Harapi dhe Lef Nosi, firmëtar i Aktit të Pavarësisë më 1912.
Deri kur do të vazhdojë ky mentalitet? (lexo: Kolaboracionist apo patriot?”,
gazeta “Metropol” datë 21 mars 2012)
Vitin që shkoi
Kryeministri Berisha premtoi, ndërmjet të tjerave, sjelljen e eshtrave të
Gjeniut të Kombit, Mit-hat Frashërit, në Shqipëri. Ky premtim nuk u realizua.
(lexo: Dedikuar Mit-hat Frashërit”, gazeta “Metropol” datë 24 shtator 2012).
Në tokë të huaj
prehen edhe shumë dishepuj të tjerë të
nacionalizmit shqiptar. Përmend në rradhë
të parë Ali Këlcyrën dhe Rexhep Mitrovicën. A nuk do të ishte në nderin e këtij
kombi që edhe eshtrat e tyre të preheshin në atdhe? A nuk do të ishte në nderin
e këtij kombi që për të rënët në luftën e gjatë kundër komunizmit të ngrihej një
varrezë e veçantë, ashtu siç është vepruar në shumë shtete të tjera të Europës
Lindore? Një gjë e tillë bëhet e domosdoshme pasi ata nuk muind të prehen në
varreezat ekzistuese të dëshmorëve, sepse ende atje ekziston ylli i kuq i
komunizmit, pikërisht ai yll, gjembat e të cilit i vranë këta martirë. (lexo:
“Meditim në 100 vjetorin e Pavarësisë” gazeta “Metropol” datë 24 korrik 2012).
Qysh në vitin 1996 Asambleja Parlamentare e Këshillit të Europës miratoi rezolutën nr. 1096 “ Mbi Ndëshkimin e Krimeve të Kryera nga Regjimet Komuniste”, e firmosur edhe nga delegacioni ynë por që nuk u publikua fare në Shqipëri, madje as edhe nga mediat. Më 25 janar 2006, me nismën e përfaqësuesit suedez zotit Lindblad, kjo asamble miratoi një rezolutë tjetër, atë me nr. 1481, e cila i referohej rezolutës së parë. Në pikën 7 të kësaj rezolute thuhet:
Asambleja është e bindur që njohja e historisë është një nga parakushtet e shmangies së kryerjes të krimeve të përngjashme në të ardhmen. Për më tepër, vlerësimi moral dhe ndëshkimi i krimeve të kryera luan një rol të rëndësishëm në edukimin e brezave të rinj. Pozicionimi i qartë i bashkësisë ndërkombëtare mbi të kaluarën mund të jetë pikë referimi për veprimet e ardhshme.
Lidhur me këtë rezolutë, Kuvendi i Shqipërisë në tetor 2006 miratoi një rezolutë analoge me të. Në miratimin e rezolutës Partia Socialiste i nxorri jashtë kuvendit deputetët e saj. Në këtë rezolutë parashikoheshin:
Pika 8 – Kuvendi i Shqipërisë dënon diktatorin Enver
Hoxha si ideatorin, frymëzuesin, drejtuesin dhe ekzekutuesin e sistemit më të
egër diktatorial komunist në Europën Lindore.
Pika 9 - Kuvendi i Shqipërisë kërkon rishikimin e
datave simbol të sistemit komunist.
Pika 10 – Kuvendi i Shqipërisë kërkon bërjen publike të të
gjitha dokumenteve që
dëshmojnë
krimet
e regjimit komunist.
Pika 11 – Kuvendi i Shqipërisë kërkon hapjen e dosjeve të
ish bashkëpuntorëve të Sigurimit të Shtetit për politikanët, drejtuesit e
institucioneve kushtetuese, atyre të sistemit të drejtësisë, të administratës
publike qëndrore e lokale, si dhe të mediave kombëtare audio-vizive apo të
shkruara.
Pika 15 – Kuvendi i Shqipërisë fton institucionet shtetërore
të përmbushin detyrimet ligjore për integrimin, arsimimin, punësimin, strehimin
dhe dëmshpërblimin e tyre, si dhe akordimin e një fondi për gjetjen e të zhdukurve
dhe të vrarëve me ose pa gjyq për arsye politike.
Pika 16 – Kuvendi i Shqipërisë nxit fillimin e një
fushate kombëtare për rishikimin e librave shkollorë, shpalljen e një dite kombëtare
për përkujtimin e viktimave të
komunizmit, hapjen e muzeumeve përfshirë edhe kthimin në muze të
burgjeve të tmerrshme politike, si dhe
ngritjen e memorialeve në nderim të shqiptarëve që u vranë për kundërvënien
ndaj regjimit totalitar.
Pika 17 – Kuvendi i Shqipërisë mbështet organizimin e një konference kombëtare me pjesëmarrjen e përfaqësuesve të parlamentit, qeverisë, partive politike, shoqatave të të persekutuarve, akademikëve, historianëve, si dhe ekspertëve të OJQ-ve, për krimet e kryera nga regjimet totalitare komuniste.
Këto ishin pikat kryesore të kësaj rezolute. Le të shohim tani se sa janë realizuar ato deri tani pas shtatë vitesh.
Pika 8 – Diktatorit Enver Hoxha ende nuk i janë hequr
titujt dhe dekoratat e fituara nga regjimi komunist, madje është miratuar edhe
një ligj nga kuvendi sipas të cilit askush nuk ka të drejtë të heqë titujt e fituara
nga e kaluara.
Pika 9 – Nuk është rishikuar asnjë datë. Ende ekzistojnë
data të tilla si 11 janari, 24 maji e të tjera
Pika 10 – Nuk është bërë publik asnjë dokument që dëshmon
për krimet e kryera nga regjimi komunist.
Pika 11 – Nuk është miratuar asnjë ligj për hapjen e
dosjeve. Edhe një i tillë, megjithse gjysmak, që u miratua në kuvend, u hodh
poshtë nga Gjykata Kushtetuese.
Pika 15-Është realizuar vetëm çështja e arsimimit dhe
pjesërisht punësimi dhe dëmshpërblimi i të përndjekurve politikë. Nuk është akorduar asnjë fond për
gjetjen e të zhdukurve dhe të vrarëve me
ose pa gjyq.
Pika 16 – Asnjë fushatë për rishikimin e librave shkollorë.
Fillimisht u shpall 21 maji, dita e revoltës së madhe të Spaçit si dita përkujtimore
e viktimave të komunizmit por, çuditërisht më pas, u zëvendësua me 20 shkurtin,
ditën e rrëzimit të monumentit të diktatorit. Nuk është hapur asnjë muzeum dhe
nuk eshte kthyer në muze asnjë burg i periudhës komuniste. Përveç disa
memorialeve të ngritura nga bashkitë e disa qyteteve nuk është ngritur
memoriali kryesor për të cilin u mor edhe vendimi i Kuvendit të Shqipërisë,
neni 5, për ngritjen e “Obeliskut të Viktimave
dhe të Krimeve të Komunizmit
Pika 17 – Asnjë konferencë kombëtare nuk është zhvilluar.
Shoqata Antikomuniste
e të Përndjekurve Politikë Demokratë dhe unë personalisht, si funksonar i saj,
nuk kemi rreshtur së kërkuari, si zyrtarisht ashtu edhe nëpërmjet mediave të
shkruara apo vizive realizimin e këtyre kërkesave. Por daullja ka rënë në vesh
të shurdhër. Përse? Një miku im më tha një fjalë të vetme : KATOVICA! Nuk e di
nëse miku kishte të drejtë apo jo por, edhe unë, nuk kisha argumenta për ta
kundërshtuar. (lexo: “A po zbatohet Katovica?” gazeta “Metropol” datë 14
qershor 2012).
Këto gjëra doja të
shprehja në këtë shkrim. Ato janë një analizë e asaj që është bërë në vendin
tonë për zgjidhjen përfundimtare të çështjes së të përndjekurve politikë në
veçanti dhe të zhdukjes së mentalitetit të drejtimit komunist të shoqërisë
shqiptare në përgjithësi. Si është kryer ky proces deri tani. Praktika ka
treguar se vetëm e djathta ka arritur të bëjë diçka në këtë drejtim, por ajo
nuk i ka mbajtur të gjitha premtimet e bëra.
Në përgjithësi kjo shtresë është përdorur si lojë politike në duart e saj. Kur
ka munguar kjo pasojat kanë qenë fatale. Një gjë e tillë u provua edhe në
zgjedhjet e fundit. Humbja e besimit te një pjesë e mirë e të përndjekurve
politikë ishte një nga shkaqet kryesore të humbjes. (lexo: “Të përndjekurit
politkë dhe qëndrimi i tyre ndaj zgjedhjeve” gazeta “Metropol” datë 20 shkurt
2013, “Nesër do të jetë shumë vonë” gazeta “Metropol” datë 3 prill 2013 dhe “E
djathta dhe e majta” gazeta “Mapo” datë 28 qershor 2013).
Sa për të majtën
ajo, deri më sot, asnjëherë nuk ka qenë përkrah shtresës së të përndjekurve
politikë, ish pronarëve apo përfaqësuesve të nacionalizmit të vjetër shqiptar.
Kjo ka vazhduar edhe kur në krye të saj erdhi zoti Rama. Duhesh të vinte viti
2012, shtatë vjet pas zgjedhjes në krye të Partisë Socialiste, që ai t’i
kthente sytë nga kjo shtresë, madje krijoi edhe një grup me të përndjekur
politikë për hartimin e një programi për ta. Një gjë të tillë e shpalli edhe
gjatë fushatës elektorale ku bëri shumë premtime. Praktika e deritanishme ka
treguar të kundërtën. Mos është edhe kjo një lojë si ato të deritanishmet? Ne
jemi në pritje të mbajtjes së këtyre premtimeve pasi siç e kam theksuar edhe në
shkrimin tim “Një letër për Kryeministrin e ardhshëm”, botuar në gazetat “55”,
“Metropol” dhe “Republika” datë 4 shtator 2013, kjo do te ishte një përmbysje e
mentalitetit se vetëm e djathta mund t’i zgjidhte çështjet e ngritura në këtë
shkrim.. Ditët ikin shpejt. Ne do të presim dhe do të shohim nëse këto çështje
do të zgjidhen.
Këto janë mendimet e mia. Ky jam unë. Lexuesit le ta gjykojnë siç e mendojnë. Në këto çaste më kujtohen dy vargje të poetit tonë Migjeni:
“Sikur të kisha, ah, nji grusht të fortë,
T’i bija m’u në zemër malit qi s’bëzan!”
Por, nuk e kam një grusht të tillë. Megjithatë kam zërin tim dhe këtë zë do ta përdor sa herë që do të shikoj shkeljen e të drejtave të shtresës sime. Ndonse daullja, në përgjithësi, bie në vesh të shurdhër, zëri im nuk do të jetë një zë në shkretëtirë.