E merkure, 24.04.2024, 07:47 PM (GMT+1)

Shtesë » Historia

Albert Vataj: Masakra e Minervës, kokat e 800 burrave të Otrantos u prenë sepse nuk pranuan të konvertoheshin në islam

E hene, 14.08.2023, 07:55 PM


Masakra e Minervës, kokat e 800 burrave të Otrantos u prenë sepse nuk pranuan të konvertoheshin në islam

Përgatiti: Albert Vataj

Më 14 gusht 1480, një masakër u krye në një kodër jashtë qytetit të Otrantos, në Italinë jugore. Tetëqind nga banorët meshkuj të qytetit u dërguan në një vend të quajtur Kodra e Minervës dhe, një nga një, u prenë kokat para shokëve të tyre të burgosur. Vendi përgjithmonë u bë i njohur si Kodra e Dëshmorëve.

Në luftërat mesjetare, ekzekutimi i përgjakshëm i popullsisë së një qyteti ishte i zakonshëm, por ajo që ndodhi në Otranto ishte unike. Viktimat në Kodrën e Minervës u dënuan me vdekje jo sepse ishin armiq politikë të një ushtrie pushtuese, as edhe sepse nuk pranuan të dorëzonin qytetin e tyre. Ata vdiqën sepse nuk pranuan të konvertoheshin në Islam. 800 burrat e Otrantos ishin martirë, viktimat e para të asaj që pritej plotësisht të ishte pushtimi i pamëshirshëm i Italisë dhe më pas i gjithë të ashtuquajturit krishterim nga ushtritë e Perandorisë Osmane  (Këto viktima u kanonizuan nga Papa Françesku më 12 Maj 2013). Megjithatë, për shkak të sakrificës së tyre, pushtimi osman u ngadalësua dhe Romës iu kursye i njëjti fat që i kishte ndodhur Kostandinopojës vetëm 27 vjet më parë.

Sulmi ndaj Otrantos ishte pjesë e planit për pushtimin e Italisë. Fushata osmane udhëhiqej nga Gedik Ahmed Pasha. Për shkak të mungesës së ushqimeve, Gedik Pasha u kthye me shumicën e trupave në Shqipëri, duke planifikuar për të vazhduar fushatën më 1481. Por pas vdekjes së sulltan Mehmetit II, planet ndryshuan. Sulltani pasardhës, Bejazid II, nuk kishte besim tek Gediku; e burgosi, dhe më më 18 nëntor 1482 e vrau. Origjina e Gedik Ahmet Pashës mbetet kryesisht e panjohur. Disa burime pohojnë se ishte shqiptar, të tjera burime thonë se kishte prejardhje greke ose serbe.

Sulltani synon Italinë

Mehmeti ndaloi rrethimin e vazhdueshëm të Rodosit - i mbrojtur shkëlqyeshëm nga Kalorësit e Rodosit - dhe urdhëroi elementë të mëdhenj të ushtrisë dhe marinës turke atje të niseshin për në gadishullin italian. Flota përbëhej nga të paktën 90 galeri, 15 galeri të armatosura rëndë dhe 48 gallotë më të lehta që transportonin mbi 18,000 ushtarë. Objektivi i tyre fillestar ishte porti italian i Brindisit, në Pulia (ose Pulia), cepi juglindor i gadishullit përgjatë detit Adriatik. Qyteti ishte një zgjedhje ideale pasi ofronte një port të madh për anijet. Komandanti i forcës osmane, Pasha Ahmet, ishte një nga gjeneralët më të frikshëm të Mehmetit. Ai synonte të pushtonte portin dhe më pas të përparonte menjëherë në veri drejt Romës, ndërsa përforcimet osmane mbërritën për të konsoliduar territorin e pushtuar.

Lëvizja e flotës u ndihmua ndjeshëm nga mungesa e rezistencës nga fuqia detare e Venedikut. Venedikasit dhe Perandoria Osmane kishin luftuar njëri-tjetrin vazhdimisht për dominim në Mesdheun lindor dhe Adriatik që nga viti 1423. Për kënaqësinë e Mehmetit, të dy fuqitë nënshkruan një traktat paqeje në 1479 që i dha fund armiqësive, të paktën përkohësisht. Sulltani sulmoi kështu Rodosin dhe më pas nisi fushatën e tij në Itali pa frikë se shteti i krishterë i Venedikut do të bllokonte përparimin e ushtrive të tij.

Megjithatë, moti i Adriatikut nuk bashkëpunoi dhe erërat e famshme e detyruan flotën të zbarkonte jo në Brinidisi, por rreth 50 milje në jug, në Roca, pranë qytetit të Otrantos. Qyteti ndodhet në bregun lindor të nëngadishullit Salento, pjesë e vogël e tokës që del nga gadishulli më i madh italian dhe që është përshkruar si "thembra" e "çizmes" italiane. Në 1480, zona ishte napolitane/aragoneze, që do të thotë se ishte nën kontrollin e mbretërive të bashkuara të Napolit dhe Aragonit. Katedralja e Otrantos daton në fund të shekullit të 11-të dhe kishte qenë, për ironi, skena e bekimit entuziast të rreth 12,000 kryqtarëve nën udhëheqjen e Bohemond të Tarantos pak para se të niseshin për të marrë pjesë në Kryqëzatën e Parë (1095-1099).

Muret e qytetit ofronin një pamje të mrekullueshme të Adriatikut, por mëngjesin e 29 korrikut u shfaq në horizont një pamje ogurzezë: Flota osmane kishte zbritur aty pranë. Mijëra ushtarë dhe marinarë filluan të marshonin drejt Otrantos, ku garnizoni i ushtarëve numëronte vetëm rreth 400. Lajmëtarët u dërguan në veri për të paralajmëruar pjesën tjetër të gadishullit për rrezikun që kishte ardhur nga deti.

Kalaja nuk kishte topa dhe komandanti i garnizonit, konti Francesco Largo, ishte i vetëdijshëm për furnizimet dhe ujin e kufizuar. Lufta mesjetare, edhe pas shfaqjes së topave, u bazua në zgjedhje të zymta dhe shpesh të zymta nga ana e mbrojtësve të çdo qyteti apo kështjelle nën rrethim. Mbrojtësit ose mund të shpresonin të duronin (veçanërisht nëse një ushtri ndihmash ishte në rrugë), ose mund të negocionin një dorëzim. Dorëzimi ishte një opsion që duhej konsideruar sa më shpejt që të ishte e mundur, sepse sa më gjatë të zgjaste një rrethim, aq më të ashpra mund të bëheshin kushtet. Nëse një qytet apo kështjellë lufton deri në fund dhe i thyhen muret, zakonisht pasohet një dhunë marramendëse ndërsa forca pushtuese plaçkitej, shfrynte zhgënjimin e saj të mbyllur dhe kërkonte për plaçkë dhe thesar.

Dorëzohu ose Vdis

Për qytetarët e Otrantos, rrethimi i Kostandinopojës ishte ende i njohur. Kur ai qytet ra, trupat osmane u lejuan të plaçkisnin pjesë të qytetit, por momenti kyç erdhi kur ata arritën në kishën e famshme të Hagia Sophia. Pasi thyen portat prej bronzi të kishës, trupat turke gjetën brenda një turme të madhe bizantinesh që ishin strehuar dhe që luteshin që qyteti të çlirohej nga ndonjë mrekulli. Të krishterët u kapën dhe u ndanë sipas moshës dhe gjinisë. Foshnjat dhe të moshuarit u vranë brutalisht; burrat – duke përfshirë disa nga senatorët më të shquar të qytetit – u dërguan me karroca në tregjet e skllevërve; dhe gratë dhe vajzat u morën nga ushtarët ose u dërguan në një jetë skllavërie.

Në Otranto, kushtet e Pashait ishin gjoja bujare. Nëse qyteti do të dorëzohej, mbrojtësit do të lejoheshin të jetonin. Otranto u humb. Përgjigjja ndaj kërkesave të Pashait ishte e prerë: të krishterët nuk do të dorëzoheshin. Kur një lajmëtar i dytë u dërgua në mure për të përsëritur kërkesat, ai u ndesh me shigjeta nga muret. Për të zgjidhur çështjen, drejtuesit e mbrojtjes së kështjellës u ngjitën në majë të kullës dhe hodhën çelësat e qytetit në det. Kur mbrojtësit e vendosur u zgjuan në mëngjes, megjithatë, disa nga ushtarët kishin ikur duke u zbritur nga muret dhe duke vrapuar për të shpëtuar jetën.

Disa qindra banorë të Otrantos tani u përballën me 18,000 osmanë të egër me mezi 50 ushtarë napolitan. Motorët e rrethimit dhe topat osmanë rrëzuan një përrua të pamëshirshëm gurësh dhe valët e ushtarëve osmanë u përplasën me muret dhe u përpoqën të ngjiteshin për të kapur mbrojtësit e furishëm. Banorët e qytetit zienin vaj dhe ujë për të derdhur mbi armikun, ndërsa të tjerët hodhën gurë, statuja dhe mobilje.

Lufta vazhdoi për gati dy javë pikëlluese derisa, në mëngjesin e hershëm të 12 gushtit, osmanët thyen një pjesë të murit me topat e tyre. Një mbrojtje e gjallë u zhvillua mes rrënojave të murit të thyer, por populli i Otrantos u tejkalua pa shpresë, pa asnjë stërvitje në luftime të egra trup më dorë dhe të rraskapitur nga kalvari i rrethimit.

Therje, Sakrilegj dhe Skllavëri

Trupat turke masakruan mbrojtësit e palëkundur dhe më pas u vërsulën nëpër qytet duke vrarë këdo në rrugën e tyre. Ata morën rrugën për në katedrale. Ashtu si në Hagia Sophia, pushtuesit e gjetën kishën të mbushur me njerëz që luteshin me Kryepeshkopin Stefano Agricoli, Peshkopin Stephen Pendinelli dhe Kontin Largo. Osmanët e urdhëruan kryepeshkopin të hidhte kryqin e tij, të hiqte dorë nga besimi i krishterë dhe të përqafonte Islamin. Kur ai refuzoi, kokën e prenë para kongregacionit që qante. Peshkopi Pendinelli dhe Konti Largo gjithashtu nuk do të konvertoheshin dhe gjithashtu u dënuan me vdekje, siç thuhet duke u sharruar ngadalë në gjysmë. Siç ishte zakon, priftërinjtë u vranë dhe katedralja u hoq nga të gjitha simbolet e krishtera dhe u kthye në një stallë për kuajt. Më pas, osmanët mblodhën njerëzit e mbijetuar të Otrantos dhe i morën si robër.

Populli i Otrantos u përball me të njëjtin fund si të krishterët e Kostandinopojës. Të gjithë burrat mbi 50 vjeç u therën; gratë dhe fëmijët nën moshën 15 vjeç ose u vranë ose u dërguan në Shqipëri për të qenë skllevër. Sipas disa burimeve bashkëkohore, numri i përgjithshëm i të vdekurve ishte deri në 12,000, me 5,000 të tjerë të detyruar në skllavëri. (Këto shifra janë pothuajse me siguri një ekzagjerim pasi Otranto nuk ka të ngjarë të ketë një popullsi kaq të lartë.) Megjithatë, më keq do të vinte akoma.

Vdekja para Braktisjes

Pasha Ahmeti urdhëroi që burrat e Otrantos, 800 të mbijetuar të rraskapitur, të rrahur dhe të uritur të betejës, të silleshin para tij. Pashai i informoi ata se kishin një shans të konvertoheshin në Islam ose të vdisnin. Për t'i bindur, ai udhëzoi një prift apostat italian të quajtur Xhovani që të predikonte. Ish-prifti u bëri thirrje burrave të Otrantos që të braktisin besimin e krishterë, të refuzojnë kishën dhe të bëhen myslimanë. Në këmbim, ata do të nderoheshin nga Pashai dhe do të merrnin shumë përfitime.

Një nga njerëzit e Otrantos, një rrobaqepës i quajtur Antonio Primaldi (në disa burime ai quhet edhe Antonio Pezzulla), doli përpara për të folur me të mbijetuarit. Ai thirri se ishte gati të vdiste për Krishtin një mijë herë. Ai më pas shtoi, sipas kronistit Giovanni Laggetto në Historia della guerra di Otranto del 1480:

Vëllezërit e mi, deri më sot kemi luftuar në mbrojtje të vendit tonë, për të shpëtuar jetën tonë dhe për zotërit tanë; tani është koha që të luftojmë për të shpëtuar shpirtrat tanë për Zotin tonë, që pasi kemi vdekur në kryq për ne, është mirë që të vdesim për të, duke qëndruar të patundur dhe të pandërprerë në besim dhe me këtë vdekje tokësore do të fitoni jetën e përjetshme dhe lavdinë e dëshmorëve.

Me këtë, burrat e Otrantos thirrën me një zë se edhe ata ishin të gatshëm të vdisnin një mijë herë për Krishtin. Pasha Ahmedi i zemëruar shqiptoi dënimin e tij: vdekje.

Të nesërmen në mëngjes, më 14 gusht, 800 të burgosurit u lidhën me litarë dhe u nxorën jashtë nga fusha e betejës ende duhanpirëse e Otrantos dhe deri në kodrën e Minervës. Viktimat përsëritën zotimin e tyre për të qenë besnikë ndaj Krishtit dhe osmanët zgjodhën guximtarin Antonio Primaldo si të parën që do të ekzekutohej.

Rrobaqepësi i vjetër u dha një nxitje të fundit shokëve të tij të burgosur dhe u gjunjëzua para xhelatit. Tehu i ra dhe i preu kokën, por më pas, siç pohoi kronisti Saverio de Marco në Compendiosa istoria degli ottocento martiri otrantini(“Historia e shkurtër e 800 dëshmorëve të Otrantos”), kufoma pa kokë qëndroi drejt. Trupi supozohet se rezultoi i palëvizshëm, kështu që mbeti në këmbë gjatë gjithë kohëzgjatjes së ekzekutimeve të tmerrshme. I shtangur nga kjo mrekulli e dukshme, njëri prej xhelatëve u konvertua në vend dhe u vra menjëherë. Më pas xhelatët iu kthyen biznesit të tyre të tmerrshëm. Trupat u vendosën në një varr masiv dhe turqit u përgatitën të fillonin marshimin e tyre deri në gadishull drejt Romës. Otranto ishte në gërmadha, popullsia e saj ishte zhdukur, njerëzit e saj të vdekur dhe të hedhur në një gropë, me sa duket për t'u harruar.



(Vota: 3 . Mesatare: 5/5)

Komentoni
Komenti:

Artikuj te tjere

Jusuf Buxhovi: Hyrja e kryengritësve shqiptarë në Shkup Vildan Sharra: Historia e Sheshit të Flamurit Jahja Drançolli: 110 vjet më parë, Mali i Zi i shpalli luftë Perandorisë Osmane Jusuf Buxhovi: Rasha Nemanjane - Kështjellë e fundit e Bizantit Ilirik Jusuf Buxhovi: Dinastia e Nemanjajve dhe Rasha Jusuf Buxhovi: Vrasja e Maxharr Pashës në Gjakovë Jusuf Buxhovi: Dokumentet autetntike të Kongresit të Berlinit rrënojnë gënjeshtrën serbe për Kosovën dhe shqiptarët Jusuf Buxhovi: Lufta e Dardanës e vitit 1389 - midis mitit dhe realitetit Jahja Drançolli: Si sot 72 vjet më parë, kriminelët ruso-sovjetike vrasin pa mëshirë lulen dhe elitën e popullit polak! Milazim Zeqiraj: 11 Marsi 1981 ishte fillimi për një Kosovë ndryshe 14 janar ‘90/ Demostrata e Shkodrës që i parapriu rënies së regjimit komunist Jusuf Buxhovi: Rekrutimi i dhunshëm, Masakra e Tivarit dhe përgjegjësia e partizanëve shqiptarë Jusuf Buxhovi: Vendosja e administratës ushtarake në Kosovë, terrori ushtarak dhe vrasja e Milladin Popoviqit Jusuf Buxhovi: Zgjerimi i Lëvizjes së Rezistencës Kombëtare dhe Lufta e Drenicës Jusuf Buxhovi: Ripushtimi jugosllav i Kosovës dhe rezistenca kombëtare Jusuf Buxhovi: 'Çlirimi' i Kosovës nga partizanët shqiptarë dhe jugosllavë dhe ripushtimi sllavo-komunist Jahja Drançolli: Bombardimet dhe agresioni i shtetit serbo-malazez në qytetin e Dubrovnikut Gëzim Llojdia: Si ishte mbledhja e parë e parlamentit të vitit 1923? Jusuf Buxhovi: Hyrja e kryengritësve shqiptarë në Shkup Gëzim Lojdia: Kur pionierët kinezë i dërgonin letër Diktatorit Enver Hoxha

Gallery

Pëllumb Gorica: Magjia e bukurive të nëntokës sulovare
Fotaq Andrea: Një vështrim, një lot, një trishtim – o Zot sa pikëllim!
Pëllumb Gorica: Grimca kënaqësie në Liqenin e Komanit
Shkolla Shqipe “Alba Life” festoi 7 Marsin në Bronx
Kozeta Zylo: Manhattani ndizet flakë për Çamërinë Martire nga Rrënjët Shqiptare dhe Diaspora