E merkure, 22.05.2024, 03:32 AM (GMT+1)

Editorial

Skender Korça: Ndërgjegjia politike në Kosovë

E premte, 03.04.2009, 11:46 PM


Ndërgjegjia politike në Kosovë

Nga Skender KORÇA – Gjilan

Ndergjegjia e njeriut është aftësi e mendjes për të njohur dhe për të kuptuar botën që e rrethon. Ndërgjegjia është zotësi për të njohur vetveten dhe të tjerët. Është aftësi për të gjykuar dhe vlerësuar situatën në të cilën jeton, punon dhe vepron. Aftësia për të përcaktuar se ti i takon jo vetëm vetvetes, por edhe një shoqërie është më se ndërgjegjie, e kur e di se i takon edhe një kombi, është vetëdije kombëtare.
Vetëdija shoqërore është veprim i vullnetshëm i individëve dhe partive politike për të ndërmarrë hapa konkretë për të ndryshuar gjendjen e vështirë në të cilën ndodhemi. Është zotësi për të kuptuar vendin dhe detyrën e individit në shoqëri dhe të shoqërisë gjatë historisë. Kjo është vetëdije e pa hile.
Ndërgjegjia është ajo që na bënë të dallojmë ate qe është e drejtë dhe jo e drejtë,ate që duhet të bëjmë dhe ate që nuk duhet të bëjmë, sepse nuk jemi të gjithë njëlloj, nuk i gjykojmë gjërat njëlloj dhe këndvështrimi i botës është i ndryshëm në sy të ndryshëm  kur ndryshon nga morali është edhe më e rëndë sepse morali është më shumë për pamjen e veprimeve tuaja në sytë e të tjërve. Ndërgjegjia është që na bënë ti vendosim gjërat siç duam dhe jo tabu-të e e moraleve dhe kulturave midis linjave të vrazhda e koncepteve shumë më ndryshe, sepse ndërmjet të linjave vija është shumë e hollë.
Ndërgjegjja në politikë është shkalla më e lartë dhe më e përsosur e vetëdijes. Ajo është nderë e moral, është përsosmëri e mendjes për veprimin e njeriut në rrethin e vet. Ndërgjegjja është forma më e lartë e pasqyrimit të realitetit objektiv. Është zotësia jonë për të njohur botën tonë të brendshme dhe të jashtme, e më se e rëndësishme kur merresh edhe me politikë.
Ndërgjegjja është ndjenja më e pastër, më e përkryer e njeriut, lartësia e së cilës përcakton të gjitha sjelljet tona të përditëshme edhe në politikë. Njeriu pa ndërgjegje nuk dihet se kujt mund të i gjasojë. Personi-politikani që nuk ka ndërgjegje njerëzore, nuk mund të ketë as ndërgjegje kombëtare.

Ndërgjegjja është ajka, kulmi i vetëdijes sonë humane, shoqërore dhe shkencore,po pse të mos jetë edhe politike?
Vetëm punët e bëra me ndërgjegje të lartë kanë suksese. Nërgjegjja është përkushtim, devotshmëri dhe përgjegjësi ndaj detyrimeve të marra, ndaj premtimeve të bëra dhe ndaj betimit të dhënë para vetvetes, familjes, shokëve dhe popullit se do të punosh dhe luftosh gjatë gjithë jetës në të mirë të shoqërisë dhe të vendit.

Politika dhe ndërgjegjia e saj në Kosovë

Bindjen e kishim dhe ende e kemi verbalisht “të fortë” por jo për të argumentuar se në politikën e Kosovës ka më ndërgjegjie me të cilën e dëshmojmë me shembuj të pafundmë. Kjo është e përceptuar gjerësisht nga të gjithë politikanët,e Kosovës jo vetëm me vite por me një karrierë të një qeverie apo tjetre në Kosovë. A do vje një ditë për të i thënë STOP, kësaj katrahure politike që kemi ndërtuar dhe po ndërtojmë çdo ditë.
Refleksionet politike dhe sjellja e saj përditë po shembin edhe moralin e njeriut dhe ndërgjegjën e tij, sepse çfarë është e “natyrshme” në politikë nuk do jetë e natyrshme në jetë.
 
Suksesi i reformës politike, përcaktohet drejtpërdrejt nga bashkëpunimi i partive politike rreth nevojës për ndryshim të këtij sistemi fantom në Kosovë e jo për të thelluar hendeqet për të zhveshur edhe njeriun nga ajo ndjenjë pak morale.Për të ruajtur një vend pune duhet të ndryshosh edhe partinë. Do mbështesim ideologjinë e ndërtimit të demokracisë në Kosovë për të kaluar nga një krah në krahun tjetër në politikë, por këtu kjo përplasje krihësh pa profilime politike do të thotë luftë e egër për pushtet se sa domosdoshmëri për të ndërruar partinë sa për të “gjetur” vetën tuaj. Sidoqoftë, kemi ardhur deri në këtë fazë të  trishtimit ndërgjegjës njerzore, ndërgjegje kjo që ka ngulfatur politikën dhe skenën e saj në Kosovë.

Beteja elektorale në Kosovë në gjithë këta vitet dhe kohën e mbajtjeve të zgjedhjeve paska qenë një fushatë e rrenave dhe dallavereve, një pazar i individëve dhe një formacion për regrutim të klaneve për të vepruar më pastaj në Kosovë.
Si e tillë, si çdo betejë, qysh nga kohët e romakëve të lashtë e deri në ditët tona, që nga dyluftimet mes dy njerëzve, e deri tek luftërat mes shteteve, janë bërë me rregulla të përcaktuara paraprakisht dhe bashkërisht nga palët. Përndryshe, kur nuk kemi rregulla të përcaktuara që më parë, nuk kemi më dyluftim, por banditizëm a masakër, siç jo rrallë ka ndodhur dhe por vërehet edhe sot e kësaj dite në Kosovë.
 
Partitë e vogla janë  mbetë ende të vetmet në Kosovë që kanë ende një karakter e moral në politikë, sepse kanë grupin e njerëzeve që nuk janë të sistemuar askund më shumë se sa që janë pjesë e këtyre gjynaheve politike që me veprimet e tyre gllabërojnë politikën dhe qytetarin e Kosovës.
 
Në çdo sistem politik demokratik, je i detyruar të bashkëpunosh me pjesën tjetër të politikës përfaqësuese, sa herë e kërkojnë interesat e vendit. Ashtu siç je i detyruar të mos pajtohesh me çdo politikë të mbrapshtë që mban peng vendin. Kjo është vlera reale e demokracisë. Kundërshtarët në politikën  e Kosovës nuk  zgjedhen rastësisht, por ata janë aty si rezultat i vullnetit të grupimeve të ndryshme shoqërore, me ide tjetër , me koncepte tjera dhe me një vizion tjetër. Por kjo në Kosovë është ndryshe, nëse nuk mendon si mazhoranca do jesh edhe armik i vendit. Andaj ndodhin kalimet e një grupi politik nga një krah në krahun tjetër, aderim verbal dhe pa asnjë koncept, sepse dikur para luftës, idhtarët e një krahu politik kishin edhe një prezentim të njejtë,e  tash pasluftës nuk ka asgjë origjinale por vetëm kopje modeleve për klanizim.
 
Sot shoqëria jonë  në Kosovë ka nevojë për një politikë krejt tjetër nga kjo e tanishmja. Kësaj nevoje të shoqërisë për ndryshim, me mjetet e kohëve moderne, me përgatitjen e sa më shumë hapësirave demokratike dhe kontrolluese që t'u mundësojmë aderuesve në politikë të shprehin vullnetin e tyre elektoral, por me të vetmin kusht-të bëhet profilimi i partive politike e asgjë më shumë.  Dmth duhet të skadojë afati kohor i kalimeve në Kosovë prej një krahu në krahun tjetër, sikur tek futbolli, por jo fati i qytetarit të jetë taman futbolli të bihet me shkelm mbi te sikur topit në fushë.
 
Besimi politik është një formë shenjtërimi i politikës që ka karaktere ekskluzive dhe integraliste dhe programore që nuk pranon ekzistencën me ideologjitë dhe lëvizjet e tjera, mohon tjetrën sepse mbështetet në strukturën e konceptit idealist të programit politik. Kjo në Kosovë nuk ka asnjë arsye të ndodhë sepse i vetmi motiv për të ndërruar partinë në Kosovë është pozita, klani, regrutimi në afera dhe bërja e njeriut VIP brenda një nate.

Besimet e politikës janë fenomene moderne, sepse dikush që është i sinqertë ka dhënë nga vetja aty diçka në konceptin e pjesë programore të partisë, andaj i dhimbset të tallet mbi idenë e ndërtuar nga vetja e tij dhe me fanatizëm ruajnë edhe veten dhe programin e partisë politike.
Pra, nuk do të thotë se besimi politik nuk ka asnjë lloj lidhje me besimet tradicionale dhe domosdoshmërisht nuk sjell situatë antagonizmi dhe konflikti.Kjo është e moralshme dhe duhet të ruhet në Kosovë deri sa të profilohen partitë politike.

Sa është e dhimbshme për elektoratin e shkretë kur do i thuash se është kaluar në krahun tjetër të politikës, e me votën e tij bëhet një rikompozim për apetite personale.
Sa e sa rrena e gënjeshtra deri sa i është terur fyti i janë dashur një “politikani” endacak të bëjë për të marrë një numër vote për të menduar edhe krahu i kundërt se ky valla na qenka një VIP që do na duhet ne në krahun tonë.
Ku mbeti besimi i njeriut dhe i partisë se nesër ky lloj njeriu me këtë “profilim” i duhet asaj apo kësaj partie apo spektri politik me rrenën se do punojë për qytetarin, kur ai nuk ka idenë e as konceptin e tij e as sedrën e tij sepse nesër do ja mbathë dikah tjetër. Kjo për idenë e saktë do krijojë vetëm njerzë sa më të dyshimtë në Kosovë për të formuar aradhat e mendjes rezervë-me orekse dhe apetite që të përbijnë pa mëshirshëm, sepse në këta tipa nuk ka asgjë konkretee korrekte,  vetëm e vetëm ka karaktere që të bëjnë të kuptosh të kaluarën se me çfarë qenke rrethuar për nje ideal, një synim,për një shtet, një bashkësi kombëtare etj....

Populli do niset nga ndërgjegja e tij, do e kultivoj ate kur sheh këto gabime që po e përcjellin, do e gjykojë rrënjësisht klanin, grupin, maskarenjët dhe të gjithë ata që ja kthyen shpindën atij. Edhe ky ndëshkim është pjesë e demokracisë...Ishalla do ndodhë një ditë....



(Vota: 12 . Mesatare: 3/5)

Komentoni
Komenti:


Gallery

Pëllumb Gorica: Magjia e bukurive të nëntokës sulovare
Fotaq Andrea: Një vështrim, një lot, një trishtim – o Zot sa pikëllim!
Pëllumb Gorica: Grimca kënaqësie në Liqenin e Komanit
Shkolla Shqipe “Alba Life” festoi 7 Marsin në Bronx
Kozeta Zylo: Manhattani ndizet flakë për Çamërinë Martire nga Rrënjët Shqiptare dhe Diaspora