E diele, 28.04.2024, 02:00 PM (GMT+1)

Kulturë

Tefik Selimi: Shpërthime të bukura artistike

E marte, 15.04.2014, 07:58 PM


Një vepër poetike me shpërthime të bukura artistike…

Nga Tefik Selimi

Fehmi Qerimi, për lexuesit kosovar është më pak i njohur, për faktin se, ai jeton në Zvicër. Ndonëse jeton në dhe të huaj, ai kurrë vendlindjen e atdheun nuk i harron. Atdheun e vendlindjen i ka dy pjesë më të dashura të zemrës. E para se, atdheu është atdhe, dhe e dyta, vendlindja, ç’farë do qoftë ajo, është vendlindje. Pra, ky krijues, edhe atdheut, por edhe jetës mërgimtare i ka kushtuar disa krijime të bukura artistike, të cilat kanë zënë vend në vepra e tij letrare. Poeti, Fehmi Qerimi nuk i ka ndalë vargjet për atdheun, vendlindjen, shkollën, rininë, por edhe për tema të tjera interesante nga jeta. Ato janë përkushtime të tij krijuese arti. Prandaj, autori në fjalë, gjer më tani ka botuar dy vepra letrare:” Klithmë kohe (2013)” dhe “Aty ku s’jam unë” (2014). Kjo vepër e fundit doli para pak ditësh nga Shtëpia Botuese “Beqir Musliu”, e cila u përurua në Gjilan. Me këtë rast, për veprën e tij folën Tahir Arifi, studjues, Sabit Rrustemi, krijues, Izet Abdyli, gjithashtu krijues dhe Arsim Halili, krijues nga Bujanoci. Siç dihet, poeti, Fehmi Qerimi është i lindur më 1971 në fshatin Pidiç, Gryka e Karadakut të Gjilanit. Shkollimin fillor, përkatësisht atë të mesëm, i mbaroi në Zhegër dhe në Gjilan. Kështu që, gjatë viteve 1991/92, ai dhunëshëm përfshihet në luftë si ushtar i armatës jugosllave. Më pas, nis studimet për gjuhë dhe letërsi frënge në Universitetin e Prishtinës. Por, rrethanat kosovare të asaj kohe e detyrojnë F. Qerimin të mëgojë në Zvicër. Në vitin 2001 përfundon studimet e larta në fushën e  mjekësisë intensive. Diplomon në vitin 2004 në Menagjment  shëndetësor, me tokus Psikologjia e Ndërmarrjeve Spitalore – Resurset Humane. Pas kësaj kohe, poeti i Grykës së Karadakut F. Qerimin e shohim duke jetetuar në botën e jashtme, Zvicër. Ai, edhe pas kësaj rruge sfiduese, krijoi vepra arti. Arti i tij poetik është diçka joshës që të rrëmben. Duke i lexuar vargjet e veprës “Aty ku s’jam unë”, lexuesi ndjen një shpërthim ndjenjash të brendshme, të cilat janë sa aktuale, aq edhe emocionuese, për  fakin se, e tërë poezia e tij, e kësaj vepre, sikur është e kthyer apo e frymëzuar kah konfiguracioni atdhe – mërgim. Kjo është ajo bota e tij artistike, e cila është e shpërthyer me ato vargje poetike, të cilat të përkujtojnë Lasgushin e madh, kur ka shtuar, se “për të thënë shumë” duhet shkruar vjershën me pak fjalë.!” Edhe Fehmi Qerimi e ka respektuar këtë “ligj” të metrikës poetike. Ai ka shkruar vepër me  poezi të shkurtëra, të cilat thonë shumë. Kjo është ajo bota e tij  artikuluese poetike, e cila është e kursyer jo vetëm me  vargje, por edhe mendime e me shprehje artistike. Shikuar nga kjo anë, poezia e F. Qerimit na është një zë fort i matur, i lirë, por edhe i artikuluar me një filozofi arti, e cila formë gjen pranim tek secili lexues e kritik letrar. Zatën, kjo krijimtari e këtij poeti është e përshkuar me një botë të thellë ndjenjash, e cila në vete ngërthen brendësi shpërthimesh, por edhe shpërthime mendimesh e idesh. Duke lexuar poezinë e kësaj vepre të bukur poetike, lexuesi sikur nuk ndahet nga vargnimi i  bukur, nga ato figura fjalësh e figura mendimesh, të cilat, në tërësi krijojnë një fuqi të brendshme të poetit, i cili, sa i këndon atdheun, i cili i mungon, se jeton në dhe të huaj, aq edhe krijon kontrast duke folur e “kënduar” për jetën e dhimbshme të mërgimtarit, që është një temë shumë e prekur në poezinë e tij. Sepse, jeta e margimtarit është për dhimbje, për vaj kënge, ku poeti në botën e huaj e ndjen jetën e inferioritetit, ku zemra i përvlohet nga brenda nga malli ndaj vendlindjes e atdheut. Kjo poezi është e “rrëfyer” me krijime të bukura nga jeta djaloshare, e cila jetë ka lënë mbresa të thella e të dhimbshme në kohë. Edhe Arsim Halili, krijues, duke folur për këtë vepër në fjalë, ai ka shtuar se, “vargun e ka ndërtuar me refleksione të qartësuara, ndonëse në tematikë nuk ka ikur shumë nga libri i paraprak, veçmas kur në fokus ka atdheun dhe mërgimin. Me mjaft qartësi poetike, evoluon në lirinë e mendimit, nuk lodhet në rrugën e  tij krijuese  e as nuk zbrapset. Thjesht, sipas A. Halilit, -e thotë atë që është për të thënë”. Ndërsa, Izet Abdyli, krijues thotë se, “poeti me fantazinë e tij krijuese kap fragmente jete nga përditshmëria, duke i veshur ato me petkun poetik e duke i dhënë fuqi vargut përmes metaforave dhe figurave tjera stilistike”. Pra, poezia e Fehmi Qerimit është e një rruge të mbarë të krijimit dhe të prezantimit para lexuesve, e cila na shfaqet si një artikulim jo aq spontan, por një shpërthim i thellë poetik, i cili del nga brenda dhe zgjon emocione tek secili adhurues i “këngës” poetike. Me këtë rast po i veçojmë disa nga poezitë e kësaj vepre, të cilat janë shprehje të bukura poetike, si janë: ”Ndryshe” e cila poezi “rrëfen” për mllefin e vjetër, “ku pasojat, si thotë poeti, “nuk do të shlyhen/ me këto status-quo jemi fëlliqur/ kujto vitet që na shkuan/ kujto dhunën që duruam/ e dëshmorët që luftuan/ dhe, poeti ngre zërin prej atdhetari se “me gjakun e derdhur - s’bën të luhet”. Mandej, poeti shton: “frikë po kam mos po çalojmë/ edhe historinë shpesh po e shkelim”! Kjo poetikë është e nxitur nga “protesta” e autorit, sepse, e kaluara s’do të duhej të përsëritet, dhe kjo duhet të jetë ndryshe nga dje. Vepra e F. Qerimit është e ndarë në katër kapituj, si janë: Dallgë shtegëtimi, Simbiozë shprese, Metamorfozë e lirisë dhe Diopri zemre. Po i dallojmë disa nga poezitë e kësaj vepre letrare, si janë: “Heshtje false”, “Mos prit më”, “Mërgimtar”, Larg nënës”, “Kaos”, Loti lumin nuk e ndal”, “Rrugëtim”, “Unë udhëkryq”, “Kalimtar”, “Nëpër mote”,”Shtegtar”,”Ku lindi dielli”,”Kush i tretë kujtimet”,”T’i shoh lisat qysh po rrojnë”,”Brenga”,”Pa dashje”,”Fati i vulosur”,”Harrojmë vetën”,”Krejt lirë”,”Metamorfozë”,”Pa dilemë”, “Simbiozë”,”Simbolika e këaj game”, “Përmallshëm”,”Heshjte nuk dua”,”Kjo natë”,”Pa titull”,”Mos harro” e shumë të tjera. Që në fillim të këtij shënimi shtuam se, poezia e këtij autori është e frymëzuar më tepër nga vetëndodhja e autorit larg atdheut, larg vendlindjes e familjes. Prandaj, ai në poezinë “Shtegtar”, sikur “këndon” për të mos thënë se vajton kohën e jetuar në dhe të huaj. Poeti shton: “Ngjyrave pa shije/ netët s’i numëroj/ ëndrrave përgjumur/ plagët i arnoj” (f.28). Apo poezia “Kthehu”, poeti thotë: “Pa plisin e bardhë/ nuk mund të ecësh mbarë/ ditët ikin s’kthehen/ emri të mungon/  që kur ndërrova kahje/ u bëra shtegtar/ bota sillet mbrapsht/ e një zë nga brenda thërret/ ktheu!, (f. 44). Në poezinë “Pa dilemë”, autori mediton për jetën, e cila ecën dhe s’ka të ndalur. Ajo mishëron njeriun tonë, i cili, e ka mendjen, fjalën, këngën, dhe krejt kjo nuk ndryshohet e as nuk burgoset. Poeti thotë: “Mendja nuk burgoset/ as fjala/ as kënga/. E ti vazhdo me terrin/me të birin/ e me  dreqin/ pos mos sharro/ kurrën e kurrës/ s’do mund ta  ndalësh/ lëvizjen e tokës rreth diellit”(f. 56). Kjo është ana metaforike e jetës, asaj që ne i nënshtrohemi dhe s’ka mundësi ndryshimi. Kjo mbetet dilemë e jetës, por edhe dilemë e kohës. Në poezinë “Sa keq”, autori shton: “Para syve tanë/ e botës/ perdja hiqet”. Pse jo? Edhe kjo është një realitet, sa i hidhur, aq i padëshiruar, për faktin se, gjërat, sa mbyll e qellë sytë, ndryshojnë. P.sh. “Kur ia behu paqja/ na futën në rishikim”, apo “Nga ajo ditë/ kur u lind fjala/ e u dha besa/ jeta lirshëm jeton” etj. Por, në fund, autori shton: “Kaltërsinë e këtij qielli dua/  si fjalën e lirë/ të vezullojë nga dardanja Kosovë/ deri te e lashta Iliri” (f. 72). Në kaptinën “Dioptri zemre”, poeti, Fehmi Qerimi ka tubuar disa poezi që “rrëfejnë” për jetën “intime” të dashurisë.  Edhe ky poet, si gjithë të tjerët, motivin e dashurisë e “kultivojnë” me disa vargjet mjaft interesante, të cilat në vete ngërthejnë një jetë të kësaj natyre. E petei shton: “Derën lëre hapur/ s e kam për të ardhur”, ose, kur i riu takohet me të dashurën e tij, ai e harron kohën e takimit, e cia i bëhet e vonë. Poeti shton:”Një mbrëmje të vonë/ të takova/ me një kafe turke/ natën e bëmë ditë/ peng të dashurisë” (f. 93). Po kështu, takimet janë të etshme dhe të papritura. Andaj, poeti “këndon” pa u ndalur: “Për sa kohë që të kam parë/ stina ime më je ti”! Kjo është fuqia poetike e autorit, i cili me ato pak vargje poetike, ai i ka kënduar dioprisë së vërtetë të zemrës.Veprën e ka botuar Shtëpia Botuese “Beqir Musliu” - 2014 dhe ka 119 faqe.



(Vota: 1)

Komentoni
Komenti:


Gallery

Pëllumb Gorica: Magjia e bukurive të nëntokës sulovare
Fotaq Andrea: Një vështrim, një lot, një trishtim – o Zot sa pikëllim!
Pëllumb Gorica: Grimca kënaqësie në Liqenin e Komanit
Shkolla Shqipe “Alba Life” festoi 7 Marsin në Bronx
Kozeta Zylo: Manhattani ndizet flakë për Çamërinë Martire nga Rrënjët Shqiptare dhe Diaspora