MBI POLITIKËN E SHTETIT NUK KA POLITIKË TJETËR
NGA NEBI DRAGOTI
Segmente
politikash fetare (feja është lloj politike) nuk duhet të dalin mbi politikën e
shtetit, në çdo kohë qoftë, jo vetëm në Shqipëri, por edhe kudo. Kjo që ndodhi
me “xhihadistët shqiptarë”është shkelje ligjore dhe veprim amoral, që është
bërë ilegalisht në sytë e shtetit politik. Po të behej edhe nga individë të
shteteve të tjera, merre me mend se çfarë do të bëhej. Pra, janë shkelur
rregullat dhe janë ndërmarrë veprime që bien, kryekëput, ndesh me Kushtetutën. Dhe, në kuptimin
qesharak, kështu siç vepruan këta individë të kultit fetar mysliman, na dalka
se kemi shtet brenda shtetit, që veprojnë me kokën e vet, pa e pyetur shtetin
shqiptar. Më 2014-ën, në mars, u dha
informacion mediatik, se në luftën e Sirisë janë pjesëmarrës 80 shqiptarë
vullnetarë larguar nga Shqipëria ilegalisht dhe është 6 numri i të vrarëve atje
(? !). Kjo ndodh, kur ne themi, se kemi shtet dhe se shteti ka strukturat e
veta për të kontrolluar çdo veprimtari të jashtëligjshme, që mos të ketë rrjedhje
të tilla për përshkallëzime terrorizmi fondamendalist, të cilat acarojnë në
maksimum marrëdhëniet ndërfetare. Shihet qartë, se politika fetare, gjoja, në
emër të të qënit human, intistivikisht , kanë degjeneruar dhe po turbullojnë
botën. Një gjë e tillë është parë edhe në Ballkan, ku feja nxit politikën për
agresion. Në këtë sens, po ta analizosh thellë dhe ta gjykosh drejtë, shkelet e
drejta e lirisë e besimit të njeriut dhe del një konkurencë e çmendur e një
besimi fetar për të qënë inferior ndaj një besimi tjetër. Shfaqje të tilla janë
parë ndër shekuj, ku gjithmonë janë kurorëzuar me luftra të ashpra
shkatërrimtare dhe humbje jetë njerëzish. Për të mos patur atmosferë të tillë
të zezë, vlen të përmendet përpjekja e Nolit të madh për ta shkëputur kishën
tonë nga ajo greke në Autoqefali shqiptare. Këto dihen, por se ku jemi dhe ku
kemi arritur në këtë pikësynim, ka vetëm heshtje, ndërsa dëgjojmë që rasot e
zeza të priftërinjëve grekë flasin për Verio-Epir…Po çështja e shkrimit nuk ka këtë
objektiv. Atëherë shtetit tonë i takon ligjërisht, të dënojë këta 80 shqiptarë?
Në kontekstin ligjor, kjo është e saktë dhe as topi nuk e luan, por ku qe
shteti, kur u bënë këto shkelje të shumta në numër? Mos priten rastet që të
mbushen burgjet me të dënuar(në rastin tonë)politikë? Edhe kjo nuk është aspak
politika e shtetit. Kjo duhet kuptuar mirë. Kush nuk është i zoti të bëjë punën , duhet
të largohet vetë. SHISH ka përgjegjësinë më të madhe dhe në emër të tij, të
mosfunksionimit të kësaj hallke, është
bërë krim, sepse nuk ka punuar, nuk ka bërë detyrën. Të 80-ët nuk u bënë zogj
dhe kaluan kufirin. Të 80-ët kanë emra, familje, vendbanime. Nëqoftëse nuk ka
pasë denoncime, atëherë llafe, lajme ka pasë nga qytetarët. U vranë 6 shqiptarë
në Siri. Po kjo nuk u muar vesh? SHISH nuk
është në pozita pune gjithëpërfshirëse përsa i takon barrës që ka. Vetëm për
këtë vepër në fjalë me të cilin u mbush edhe shtypi i huaj, duhet shkrirë dhe
duhet formuar tjetër SHISH për të justifikuar edhe rrogën që merr me punën që
bën , nëse duam të jemi shtet demokratik. . . Kjo, madje, duhet kuptuar më
tej:kemi të bëjmë me “armën”, që siguron shtetin, që shteti të funksionojë
normalisht, që shteti, pastaj, të parandalojë çdo vepër kriminale, pa u
konsumuar ajo si vepër. Është turp, kur lakohet edhe nga drejtësia, se nuk ka
ligje të tilla, që t’i dënojmë këta “rrebelë”. Pse kjo pritet, që të dënojmë sa
më shumë? Jo, kjo nuk është forca e shtetit demokratik!Është turp, kur akoma, sot
e kësaj dite, nuk kuptohet, se Shqipëria është shtet laik dhe si e tillë
funksioni i saj përcaktohet me Kushtetutë. Dhe, kjo devizë gjen jetë dhe zbatim
në çdo institucion të saj. Politika shtetërore është primare dhe qëndron lart, mbi
politikat fetare. Politikave fetare u është dhënë e drejta të praktikojnë në
liri të plotë besimin që ka çdo individ, por kjo liri duhet të jetë e matur, e
kontrolluar për të mos kaluar në ekstremitete terrorizmi, duke shkelur, pastaj,
101 të drejta të tjera politike dhe juridike edhe të legjislacionit botëror apo
të OKB-ës. Në këtë aspekt shteti ka detyrën e vet, atë të kontrollit, f. v. , ç’leksione
fetare bëhen nëpër faltore besimtarësh, ç’karakter kanë ato për shoqërinë, a
janë apo nuk janë njerëzore, a janë për harmonin ndërfetare, a e cënojnë
shtetin? Cila ministri nga ministritë e shtetit e ka për detyrë dhe e kryen
këtë detyrë me korrektësinë më të madhe? Këto detyra duhet të përcaktohen mirë
nga qeveria pushtetmbajtëse. Po, kështu duhet të jetë;se, pastaj, nuk do të kemi probleme të tilla, që na ulin
reputacionin edhe si komb. Edhe Ministria e Arsimit duhet të jetë më tepër
aktive dhe në korent të problemit, që arsimi i Republikës së Shqipërisë të jetë
tejet laik dhe tepër i distancuar nga feja. E them këtë, se ka edhe ndonjë
mësimdhënës që është skallav i ndonjë besimi fetar dhe, dashur padashur, shkel
në dërrasë të kalbur. Këtu, në këtë prizëm, nuk duhet të bëjmë mishmash duke praktikuar
qëndrim tejet liberal duke përzier shkencën me idetë fetare. Ky kufi duhet
ruajtur. Shkolla është zhvillimi më potencial për një shoqëri të emancipuar dhe
të ekuilibruar në jetë. Shkolla shqipe ka në themel thënien e urtë dhe
largpamëse të rilindësve tanë:”Feja e shqiptarit është shqiptaria!”Më bukur se
kaq nuk ka ku të shkojë. Kjo e bukur filozofike veç duhet respektuar dhe
zbatuar në jetë të jetëve. Vërejtja tjetër kuptimplote duhet të jetë në qendër
të vëmendjes:Shteti është rregullator i të gjitha veprimtarive që kryhen, sidomos,
brenda territorit dhe jo të flenë mbi dafina pushtetmbajtësit. Shprehja e
vargut naimian, në çdo kohë , duhet marrë në kuptimin më të plotë:”Punë, punë
natë e ditë…”.