Kulturë
Tahir Bezhani: Koha me vulën e një poeti rebel
E shtune, 20.02.2021, 08:30 AM
Vështrim libri:
ASLLAN OSMANI NJË SHPIRT
I TRAZUAR KOHE OSE KOHA ME VULËN E NJË
POETI REBEL....
“Skaj pa skaj”, poezi,
2021
“Vendosa
t’i lë poezitë cullak” (Autori)
Nga
Tahir Bezhani
Këto
ditë të ftohta dimri, më erdhi si sihariq ekzemplari i parë i librit me poezi
“Skaj pa skaj”, i autorit Asllan Osmanaj
nga Tropoja. Para pak ditësh, befas bie
zilja e telefonit. Vërejta se nuk ishte numri i mikut tim, por një numër i pa
njohur, ku zëri i Asllanit, kumbon
fuqishëm me atë tingullin e ëmbël miqësorë e vëllazëror. “Eja shpejt ta pimë
nga një kafe, nuk kam kohë për pritje të gjatë. Eja te filan kafeja.
Ngutu!” Pas mbylljes së telefonit, vonesa ishe aq sa vishej një xhup dhe
mbathjet, u nisa te lokali i preferuar nga miku.
Pas
përqafimeve dhe vetjeve miqësore në këtë
kohë pandemie, duke hurbur kafetë e sjella nga kamerieri, për një qastë zgjati
dorën nën tavolinë, ku nga një qese, mori disa ekzemplarë të librit të sapo
botuar me poezi ”Skaj pa skaj”. Shiko e më dëgjo, më tha, libri i parë vjen për
ty ,ndërsa të tjerët, ua ndanë miqve poet këtu dhe në Pejë, duke aluduar në
poetin Sejdi Berisha.Të kryer e ke porosinë, i thash dhe pa vonuar shumë, u
ndamë. Ai iki për Tropojë,unë vajta në shtëpi i gëzuar për librin më të ri të
mikut tim,Asllan Osmanit.
Kam
lexuar edhe libra të tjerë nga krijuesi Asllan Osmanaj, si “Makthi”,Apologji
fati ”,”Shëmti e risi” etj. por këtë radhë, me librin poetik ”Skaj pa skaj”,
sipas bindjes sime, poeti ka avancuar në
çdo kuptim të fjalës sa i përket artit
poetik. Jo se deri me tani nuk ishte i
tillë, por ky libër, me poezi të këtij niveli, ka arritje bashkohore dhe
përmbajtjesorë ,ku poeti si rrallë kush, ka ditur të therë në palcë kohën e
kaluar dhe sfidat që po kalojmë tani si
shoqëri në këto hapësira. Pra, ky libër me këto poezi, autorin e vendosin në
raftet më të larta të bibliotekave për
lexueshmëri.
Duke
lexuar librin “Skaj pa skaj”, titull mjaft provokator e filozofik, që nga faqja
e parë, ndeshemi me revoltën migjeniane, ku autori nxjerr në sipërfaqe gjithë
padrejtësitë, përjetimet e një kohe në ecje pa derëdalje, rrugëve qorre të
kësaj bote të verbuar. Për këtë arsye, poeti Asllan Osmanaj, që në poezinë e
parë të librit lexuesit i drejtohet si me porosi :
”
Ju o lexues të selitur/Pakuptimtës u ngjan ky titull/Këtu rrjedh çiltërsia e
shpirtit”.
Një
modesti njerëzore dhe krijuese,me specifikat e karakterit individual, apelon që
të kuptohet drejt e mirë fjala poetike,duke u prezantuar me mirësi si barazi
njerëzore e shoqërore në këto etapa vulgare kohore. Lexoni këtë madhështi vargu:
”
Mes shpirtrave të dëlirë/Ngrihet varri përmendore/Me epitafe hyjnore/Ku
frymojnë vargje prore/Kur s’ka varr njeriu të madh/Kur s’ka varr si lypet
epitaf?!..”
Për
ta lexuar në thellësi dhe kuptuar deri në qartësi një poet mendoj se atë duhet
njohur edhe si person, me të gjitha dukuritë që përbëjnë personalitetin e tij.
Kokëfortësia, papërkulshmëria, mosserviliteti, janë disa veçori të karakterit
personal e intelektual të poetit Asllan Osmanaj, i cili kurrë nuk hamendet të
dorëzohet as për vdekje. Prandaj nuk e thotë kot:
”Jetoj
se s’kam para për varr”.
Një
filozofi e tillë, vjen nga një shpirt
kryeneç, i drejt e i paepur. Pra, është pasqyrë që e personifikon botën
personale të një njeriu me karakter të pathyeshëm. Po në këtë bosht jete, fare
mirë godet njerëzit që shtihen
engjëj,ndërsa janë maskarenj.:
”Engjëllin
e ndyrë me kravatë/Kur s’ja përplasni në surrat/Në këmbë pse po i rrini?!...”
Në
librin më të ri poetik ,”Skaj pa skaj”, lexuesi i mirëfilltë e me përvojë,
lexon mes vargjeve për ta kërkuar atë që nuk vërehet ,shpirtin e tij, egon e
paepur njerëzore . Një poet i cili përjeton kohë të vështira dhe ato i ka
ruajtur gjatë në sedrën e tij, në momentin e pëlcitjes, vijnë si një botë
tjetër e strehuar brenda vetvetes, ku rrjedha është spontane, por me një forcë
me amplituda mahnitëse.
Pra,situatat
politike në vazhdim, poetin e kanë lidhur pashmangshëm në krijimtari letrare në
tërësi, por në poezi gjithsesi. Në
presione të ndryshme psikologjike, evulon edhe ndjeshmëria, intuita krijuese,
poetike. Nga aspekti historik, gjatë
gjitha kohëve, në periudha të ndryshme të pushteteve, poetët (krijuesit) kanë
qenë opozita më e fortë brenda një shoqërie. Me krijimtarinë e tyre kanë
frymëzuar masën deri në ndryshime raportesh shoqërore. Për këtë arsye poetët kanë qenë shtresë e
ndjekur nga pushtetet sunduese gjatë diktaturave kudo në Evropë e jo vetëm.
Atë
që cekem më lartë, lexuesit padyshim se e vërejnë në poezinë e gjatë: ”Krenari
e egër” ku poeti shkon “gjak e lak” me “trumykshkëndur” kur poeti Osmani,
pamëshirshëm sulmon figura të tilla brenda një shoqërie, duke i quajtur edhe
“të çmendur dallkauk dalldi” dhe pozicionohet si i gatshëm për konfliktin e
hapur kur thotë:
”
Egër përfytem ballafaqe, deri te hiroseni qyqe”.
Te
poeti Asllan Osmanaj, kryekëput, vërehen çarje të mëdha raportesh ku krijohet padrejtësia njerëzore e ku
njëherit lëndohet ose privohet nga e drejta e tij njeriu si qenje njerëzore,
thyhet egoja shpirtërore. Kjo gamë nuk është vetëm si brengë personale e
poetit, por është refleksion i një mendimi të gjerë shoqëror.
Në
këso situatash reaksionet e brendshme janë të pa frenuara. Nga ky këndvështrim,
kur poeti ngre zërin si individ ,natyrshëm përgjithësohet në shtresa njerëzore,
si dalje zot kërkesave kolektive. Padyshim se ngrihet aspekti i një sakrifice
personale në emër të humanizmit, për ta luftuar fuqishëm dogmatizmin shoqërorë .Egoja njerëzore e
poetike, me këto elemente ekzistuese në shpirtin e poetit Osmanaj, përbëjnë
edhe karakterin e tij psikologjik,
mendimin e pastër për njeriun dhe shoqërinë si tërësi. Ndërsa si filozofi poetike do thoja, vërejmë mëvetësinë
varg-krijues, arsyeshmërinë e të qenit i bashkuar në subkoshiencen njerëzore
.Ndërskamca e një jete ndryshe ,të ndrydhur nga shoqëria, ka zanafillën në kohën
e ndryshimeve të mëdha në Shqipërinë e
tranzicionit, posaçërisht në vitin rebelimit të masës në vitin 1997, kur populli u dërmua fort nga
ato skena të padëshiruara. Poeti Osmanaj
,si një intelektual i mirënjohur, dukë bartur edhe gradën e lartë të
ushtarakut, duke poseduar kualifikime superiore e shumë kurse të mbaruar, koha
e la jashtë loje ,mbeti i papunë, duke bredhur rrugëve të qytetit te Bajram
Currit, me gazeta të kohës nënsqetull dhe shpresën prijetare të fatit ,deri te
kafshorja e bukës.
Vitet
iknin si uji nën urë,ndërsa poeti me një sofër fëmijë,u gjend para shumë
sfidave të jetës, deri me imponim te punëve fizike dhe marrjes me bagëti, për
të mbijetuar dhe për t’i rritur kalamajtë e tij të dashur.
”Përgjegjësia
për vazhdimësinë /Ngarkesë e çmuar për ardhmërinë...”,
thotë
poeti Asllan Osmanaj, me pezmin e fshehur brenda.
Mosdorëzimin
para sfidave të jetës e thurë akoma më dhimbshëm:
”S’mbete
kohë të njoh veten/Nga droja mos dembelosem /Dhe nisem udhës së lehtë/Paditur
se në ç’shteg më nxjerr”...
Revolta
e fshehur thellë deri në palcë, ku vuajtja psiket, nuk rri e qetë. Ajo vlon
edhe pa e pyetur autorin , sepse përzihet me lot e dhimbje. Ja një poezi tejet
prekëse ku vërejmë atë poetin e rebeluar pa dashje ,siç cekem më lartë. Poezia
”Mos m’i lexoni poezitë,” është njëra nga ato ku pasqyrohet madhështia e poetit
si krijues dhe si personalitet me boten e çuditshme brenda vetës:
“Pas
qetësisë së stuhishme /Fshihet dërmimi i dëshirës/Magjia moshore të më laj/Dhe
vreri kohor mos më shpërlaj”. Pa koment mbesin këto vargje!.....
Autori
i librit ”Skaj pa skaj” Asllan Osmani
Libri
poetik “Skaj pa skaj” i poetit Asllan Osmanaj, ka vlera të pakontestueshme poetiko- letrare, ku lexuesi mund te prehet
në kënaqësinë e subjekteve të ndryshme, me rëndësi jetësore që trajton Asllan
Osmanaj, me talentin e tij karakteristik. Pos shumë temave në trajtim
frymëzues, ai nuk le anash për asnjë moment aspektin familjar, duke ia falur
dashurinë ,lavdinë dhe respektin e merituar. Përkushtimet poetike janë
mjeshtërore dhe shumë të valëta e
shpirtërore.
Tamam,një
kujdestarë (prind) koshient që vuan gjithë jetën për rritjen dhe mirëvajtjen e
tyre siç duhet me edukatë të shëndetshme njerëzore e kombëtare.
Është
ndër poetët e rrallë në trojet tona,i
cili i kushton shumë kujdes ndërtimit të pastër të vargut poetik, duke përdorur
një gjuhë të thekshme e plot neologjizma, të cilat e pasurojnë shumë, jo vetëm
poezinë e autorit, por edhe sfondin gjuhësorë në tërësi.
Me
aq kujdes i përdor sa të bëjnë të kuptosh se janë gjuhë e metaforës poetike e jo neologjizma. Këtë do e
vlerësojnë edhe lexuesit ,por e mira e gjitha të mirave do ishte që, pasuritë
në art, çfarëdo qofshin ato të arrira ,të vlerësohen nga pendët e njerëzve me
aftësi diturie, akademik etj....
Krejt
në fund tëkëtij shkrimi që nuk di të mbaroi, dua të theksoj se anatomia poetike
e poetit tropojanë, Asllan Osmanaj, ka
shkrirë gjithë përvojën në librin
“Skaj pa skaj,” duke i dhënë vlerë e nam vetës dhe artit poetik .
Gjakovë, 16 shkurt, 2021