Mendime » Xharra
Fahri Xharra: Çalimet dhe mashtrimet historike të profesorit shqiptar nga Varshava
E diele, 12.09.2021, 10:32 AM
Çalimet dhe mashtrimet historike të profesorit shqiptar nga Varshava
Shkruan
Fahri Xharra
“
Epic songs of the Balkans have often been key in the construction of
controversial nationalist ideas. In fact, they sing a common history”- nuk
është e vërtetë që këngët epike të Ballkanit t ‘ishin çelësi i ideve
nacionaliste tek banorët e saj . Nuk është e vërtetë që ato e këndojnë një
histori të përbashkët .
Nuk
e di se pse ia fillova me atë fjali në anglisht , por ajo ishte rezymeja e
punës së Z. Rigels Halilit , antropolog , historian, filolog dhe profesor në
Qendrën për Studime të Europes Lindore në Universitetin e Varshaves dhe në
Institutin e Filologjisë Sllave në Univeristetin e Torunit në Poloni .
Një
djalë i zgjuar i lindur në Gjirokastër dhe tani jeton dhe vepron në Poloni ,
por….
Një
gjë e kam konstatuar gjatë leximit dhe konsultimit të shtypit , librave dhe çdo
gjëje të shkruar tek serbët , se nëse ata të lavdërojnë , ngrinin hymne për
dikë ( ndonjë shqiptar ) , atëherë duhesh të kesh një rezervë të madhe ndaj
punës dhe veprimtarisë së të përmendurit. Ashtu edhe ndodhi për Rigelsin .Unë
lavdet dhe shkrimet për shqiptarët nga serbët i marr me plotë rezervë.
Profesori
Rigels Halili nga Gjirokastra nuk më pëlqeu aspak me librin e tij « “Narod
i njegove pesme” (Populli dhe këngët e tija , e botuar në edicionin shek.XX.
një libër me hulumtime krahasuese të epikes serbe dhe shqiptare në kontekstin
historik , politik dhe letrar.
(http://kosovapersanxhakun.org/?p=2653&lang=bs ) ) kur thotë qe në epiken e
serbëve dhe shqiptarëve nuk janë vetëm lahutat e përbashkëta (Halili: Epika
Srba i Albanaca – nisu samo gusle zajedni?ke po aty. )
Profesorit
i them një gjë që serbët nuk kanë lahutë të veten , e nëse e ka dëgjuar ndonjë
këngë me lahutë të kënduar serbisht atëherë ajo është malazeze , por edhe
malazezët lahutën e kanë nga ne.
I
pyetur nga gazetarët që një shqiptar i Shqipërisë të merret me studimin e
marrëdhënjeve serbo-shqiptare , ai përgjigjet : “ Dikush duhet tabëjë këtë
studim ,dhe e vendosa. Ne me serbët jemi fqinj , i kemi problemet tona e kemi
historinë e rëndë ndër veti , e kemi dramën , e kemi komedinë dhe tragjedinë në
mes veti ; dhe ja të fillojmë të shkruajmë diçka ndryshe . Nuk desha të
jam publicist e as gazetar se pse unë jam shkencëtar dhe dua të punojë në
mënyrë shkencore.”
Unë
e përgëzoj profesorin për dëshirën e tij pajtuese me serbët por shkenca nuk ka
shpirtbardhësi (gjenerozitet ) , shkenca e ka të vërtetën dhe asaj duhet t`i
përmbahemi kurse profesori thotë
« Anyway,
whoever took these instruments in hand first was certainly neither Albanian nor
Serbian as we know them today « Pra , sipas tij Lahuta nuk është as
shqiptare e as serbe .
Në
intervista e ndryshme të mediumeve serbe që Rigels Halili flet shihet që ai e
kërkon një afrim miqësor me serbët jo në bazë shkencore duke e ndarë të bardhën
nga e zeza por e luan “ qengjin e butë që i thithë dy nëna “
Kur
gazetari i portalit “ Kosova për Sanxhakun “ e pyet se pse ishte kritik kundër
Kadaresë dhe librit të tij « Dosja H « , ai përgjigjet se nuk e di
se a kam qenë kritik , problem qëndron aty që ai roman lexohet si punim
shkencor , çka nuk është e vërtetë për romanin.
Rigelsin
e pengon dhe e kritikon Kadarenë sepse porosia e librit të tij është se” këngët
shqiptare janë më të mira dhe se janë homerike, , kurse krijimet e të tjerëve (
në këtë rast serbëve fxh ) janë kopje të gjalla.
Rigelsi
thotë se Kadare e ka shkruar librin në vitet e tetëdhjeta , se sikur të e
shkruante sërish do të thoshte “ se një serb dhe një shqiptar do të shkruanin
këngën e tyre në mënyrë të njëjtë “
Pra
, profesor Rigels Halimi nuk e pranon të vërtetën shqiptare qe jemi popull
homerik por e barazon epikën ( vjetërsinë e kombit ) shqiptare me atë serbe.
Pika
më e nxehtë për serbët është “ Eposi i Kreshnikëve “ që serbët mundohen në çdo
mënyrë ta përvetësojnë si të tyre , profesori është shumë i pa definuar dhe jo
i prerë në këtë tematikë.
Serbët
e kanë edhe problemin tjetër historik , që me anën “ shkencore “ të shqiptarëve
të fitojnë në lashtësinë e tyre historike dhe të jenë bile edhe më të vjetër se
ne.
Nëse
ju kujtohet libri i prof. Bardhyl Musarajt “ Shqau “ ku me çdo kusht mundohet
të që termin e shkizmës shkau , shqau që ne i quajtëm shqiptarët ortodoks pas
ndarjes së Kishave 1054 , ta përjetësojë si komb sllav , të njëjtën lojë e luan
edhe profesori i Varshavës kur thotë ;
“-What
does “shkje” mean?
-The
term derives from the Latin “slavus” and thus means Slavic. It is now used by
Albanians to indicate all Slavs, even Orthodox. “
-Jo
profesor jo , je gabim sa nga toka e deri në qiell , kjo që thua nuk qëndron.
Shkenca e jote këtu çalon ,mashtron dhe krijon histori të rrejshme për serbet .
Profesori
e merr edhe një rol tjetër të arbitrit në gjykimin e planeve të dy akademive ,
të asaj shqiptare dhe asaj serbe dhe thotë : Akademici nisu odgovorni za ratne
zlo?ine – Akademikët nuk janë përgjegjës për krime lufte.
Profesor
më duket që nuk e paske lexuar asnjë dokument të SANU-s serbe , dhe të lutem
mos i barazo gjërat. E sa i përket akademisë shqiptare të them se ndër ta nuk
kishte kurrë shpirt shqiptari. .
(
Profesori i Varshavës i paska analizuar këto dy dokumente : Memorandum Srpske
akademije nauka i umetnosti (iz 1986. godine) i Platformu za rešenje albanskog
nacionalnog pitanja (koju je objavila Albanska akademija nauka 1998. godine).)
Nejse,
të mos e zgjas ; është krenari të kesh një profesor shqiptar ne dy Universitete
polake , por mundësisht që ai të punojë ashtu që bota sllave ta kuptojë drejt
çështjen shqiptare.