Mendime
Aurel Dasareti: Në Evropën “demokratike” korrektësia politike është bërë më e rëndësishme se faktet historike
E premte, 02.02.2024, 07:56 PM
Në Evropën “demokratike” korrektësia politike është bërë më e rëndësishme se faktet historike
Nga
Aurel Dasareti, USA, ekspert i
shkencave ushtarake-psikologjike
Çfarë
do të thotë në të vërtetë të jesh "politikisht korrekt"? Dhe kur
është një kritikë e drejtë? "Politikisht korrekt": Në 20 vitet e
fundit, dy fjalët e vogla janë përdorur gjithnjë e më shumë në shtypin
perëndimor dhe me pasion gjithnjë e më të madh.
***
Nuk është e sigurt që "e
saktë" ose "e
pasaktë" janë fjalë të sakta për t'u përdorur më në debatin social.
Debatuesit e të gjitha ngjyrave, liberalët e imigracionit si dhe kritikë të
imigracionit, feministët si dhe kritikët e feminizmit, fetarët dhe kritikët e
religjionit, mund të presin kova të spërkatura në kuti postare kur regjistrohen
për shkëmbimet më të ndezura të fjalëve. Sidoqoftë, shprehja "politikisht
korrekte" është spërkatje e gjallë.
Në 20 vitet e fundit, dy fjalët e vogla janë përdorur gjithnjë e më shumë
në shtypin "demokratik"
dhe "të pavarur" perëndimor,
dhe me një pasion gjithnjë e më të madh.
Ashtu si me çdo gjë që përfshin emocione të forta, përkufizimi ndryshon.
Por në tërësi, “korrektësia politike” kuptohet si një tendencë, në anën e majtë
dhe mes disa zërave të fortë në politikë dhe shtyp, për të fshehur informacione
dhe pikëpamje, për të shmangur stigmatizimin e atyre që perceptohen si grupe të
“dobëta” në shoqëri, si dhe duke drejtuar gishtin kundër të tjerëve (opinionit...)
për të mos bërë të njëjtën gjë.
Shprehja e ka origjinën në skajin ekstrem të së majtës (ish komunistëve/socialistëve),
si një përshkrim i sinqertë i një ideali: Përmbysje revolucionare në përputhje
me dogmat mbizotëruese.
Në vitet 1970, radikalët e rinj filluan ta përdorin atë në mbrojtje të
vetë-përçmimit, si një përshkrim i papërpunuar i qëndrimeve të tyre. Vetëm në vitet tetëdhjetë
dhe nëntëdhjetë u përdor si argument kundër të njëjtave qëndrime
social-liberale, veçanërisht nga pjesët më
populiste të së djathtës, të cilët i konsideruan si kruarje thirrjet për të
marrë parasysh grupet e ndryshme.
***
Dua një shoqëri ndryshe. Dua një shoqëri ku ne mund të flasim përsëri për
gjërat, ashtu siç faktikisht janë, pa shtrembërime, pa mbulesa prej kokës deri
te fundi i barkut, sepse prapanica është ende aty dhe duket gjithsesi. Nuk mund
ta fshehësh me pallavra sepse njerëzit normal nuk hanë bar.
Korrektësia politike duhet
të kundërshtohet dhe të hiqet. Nuk i shërben lirisë së shprehjes, sinqeritetit,
shtetit ligjor, dhe demokracisë; i shërben vetëm mafiozëve dhe dallaveraxhinjve
të pa dinjitet.
Shqipëria e vogël (dhe Kosova) politikisht korrekte. A ka më shumë se unë
që janë lodhur nga Shqipëria politikisht korrekte? A ka ndonjë tjetër që
dëshiron një ndryshim?
A mendoni se është paksa e lehtë të “fyesh”? Se ne duhet të jemi në gjendje
të kemi një tavan kur flasim për gjërat dhe të guxojmë të formojmë dhe ndajmë
mendimet tona në mënyrë të qytetëruar, pa u ndjerë njerëzit të ofenduar?
Unë nga ana ime jam lodhur pafund nga Shqipëria politikisht korrekte. Kjo
sepse, ndër të tjera, ne i vendosim në të njëjtin grup shkatërruesit e
shoqërisë dhe ndërtuesit e shoqërisë. Ndryshe, burrecët dhe burrat, prostitutat
dhe zonjat, hajdutët dhe prodhuesit, tradhtarët dhe atdhetarët, zagarët dhe
bujarët...
Unë (dhe shumë të tjerë) dua një shoqëri ndryshe. Dua një shoqëri ku të
mund të flasim përsëri për gjërat. Gjërat që na shqetësojnë dhe na angazhojnë. Është
fakt i pakontestueshëm se ka shumë çështje që vijnë nga lart (nga regjimi
mafioz antikombëtar i shtetit amë) dhe mbi të cilat ne kemi zero ndikim dhe të
cilat na paraqiten në mënyrë shumë të njëanshme - në TV, gazeta dhe portale të
tipit Mr. Bean dhe komiku Ali.
Një lopatë duhet të quhet
lopatë e jo çokollatë. OK?
Çfarë do të thotë të quash
një lopatë lopatë?
Është një shprehje e
figurshme, e cila i referohet të quash diçka "siç është", domethënë
të shkosh drejt e në pikën dhe të thërrasësh diçka me emrin e saj të duhur, pa
fjalë zbukuruese ose shprehje me lule.
Nëse ndalojmë së foluri për çështje
që shqetësojnë shoqërinë tonë, do të kemi një shoqëri pjesërisht të paralizuar.
Ne duhet të jemi në gjendje të dëshirojmë një shoqëri të gjallë ku aftësia
krijuese dhe kreativiteti kultivohen pa qenë në ankth për të shprehur veten.
Një nga fjalët e mia të
preferuara është: Thyerja e opinionit
(zbërthimi i kuptimit). Pikërisht kur arrijmë në një gjendje midis bindjeve
tona dhe bindjeve të të tjerëve, mësojmë diçka të re. Duke shkëmbyer
informacione, përvoja dhe besime. Pikërisht kur thyhen mendimet, jeta shpesh
mund të japë një kuptim më të thellë dhe të ri.
Dhe kjo është e rëndësishme.
Është e rëndësishme që jetët të kenë një përmbajtje që na jep diçka përtej
ekzistencës dhe të jetuarit në jetën e përditshme.
Ndaj jam i mendimit se ka diçka
të sëmurë në një shoqëri që pranon një zhvillim të bazuar në korrektësinë
politike. Ne e duam paralizën tonë.
Korrektësia politike krijon terren pjellor për frikë. Sot kemi kaq shumë frikë. Ka kaq shumë që nuk guxojmë
të themi. Kjo duhet të marrë fund. Ndoshta sidomos sepse e kufizojmë veten. Ne
kufizojmë mundësitë tona dhe të shoqërisë. Prandaj korrektësia politike duhet
të kundërshtohet dhe të shfuqizohet (hiqet) sa më mirë që të jetë e mundur për
ta bërë.
Ne duhet të përpiqemi të bëhemi
njerëz të lirë që jetojnë jetë të lirë, sa më shumë që të jetë e mundur pa
zinxhirë emocionalë burgu që na paralizojnë në jetën e përditshme.
Ne duam jetë cilësore. Ne duam
një jetë të mirë. Jo vetëm për veten tonë, por për ata që vijnë pas nesh.
Pasardhësit tanë.
Gjëja më e keqe për shoqëritë
politikisht korrekte është se ato nuk përballen me rezistencë kur shkojnë në
një drejtim totalitar. Shqipëria është veçanërisht e ndjeshme ndaj kësaj, pasi
është kapur plotësisht nga regjimi i një diktatori psikopat antishqiptar. Asnjë
sharrë nga dega ku jeni ulur.
Është ai që kundërshton që krijon
zhvillimin. Jo ai që jargëzon pas. Në shoqëritë politikisht korrekte, të gjithë
ndjekin shembullin.
Nëse nuk guxoni të përdorni të
drejtën tuaj njerëzore për të folur kur është e nevojshme, dhe mundësisht të
shkoni kundër opinionit publik, në thelb keni rënë dakord të humbni
besueshmërinë dhe ndershmërinë tuaj. “Të
jem i sinqertë”, thonë ata. A nuk duhet të jetë gjithmonë i sinqertë me
veten?
Korrektësia politike është mënyra
e së majtës për të marrë pronësinë e së vërtetës. Ne shohim shembullin e
tmerrshëm në shumë vende evropiane por tendenca është e njëjtë në të gjithë
Perëndimin. Pothuajse nuk guxoni të përmendni se kush janë, prej nga vijnë dhe
të kritikoni “refugjatët” e rrejshëm,
me identitet të rrejshëm që vijnë nga
kontinente tjera edhe kur kryejnë krime monstruoze ndaj vendësve. Dhe, kush
është përgjegjës për krimin në rritje nga ato që mbrojnë politikanët
mendjengushtë që u kanë dhënë leje qëndrimi? Shtypi mbron rëndësinë e hapjes
dhe lirisë së shprehjes, por përbuz opinionet që nuk janë në përputhje me
këndvështrimin politik të redaktorit. Ky është një
turp dhe shkatërron një debat të lirë, të hapur dhe demokratik dhe një debat
social funksional.
Situata po shkon drejt kontrollit
gjithnjë e më shumë të popullsisë, dhe më pak kontrollit të atyre që sundojnë!
Jini të përgatitur për një stuhi
nëse shkruani diçka që dikush “atje lart” mendon se është e diskutueshme (sepse
nuk është korrekte politikisht). Më shpesh përshkruhet si lexim i historisë
përmes një prizmi “moral” dhe sociologjik të së tashmes. Kjo ndër të tjera, ka
një fokus gjithnjë e më të madh në dy shekujt e fundit në studimet akademike të
historisë. Historia e vjetër zhduket edhe kur studiohet, studiohet për të përshkruar
botën siç është sot, duke “harruar” atë
siç ka qenë. Kështu historia përfundimisht pushon së qeni interesante dhe, në
vend të termit “histori”, lirisht mund
të themi: “sociologjia moderne”,
gënjeshtra.
Është problem nëse studimi i
historisë bëhet pak më shumë se politika identitare afatshkurtër, e përcaktuar
nga shqetësimet aktuale siç është sulmi terrorist i Rusisë në Ukrainë dhe lufta
heroike mbrojtëse e ushtrisë së Ukrainës. Si ilustrim: Për ta ndarë Serbinë nga
ndikimi rus, qeveritarët Perëndimor, e gënjejnë dhe mashtrojnë opinionin botëror
për gjendjen aktuale në Kosovë. E ledhatojnë dhe favorizojnë Serbinë fashiste
terroriste, ardhacakë të Karpateve, në kurriz të viktimës, shqiptarëve autokton,
duke e emëruar si pronare të tokave të okupuara shqiptare, dhe vazhdimisht
kërkojnë asociacione për pushtuesit serb që kanë kryer shumë gjenocide ndaj
kombit shqiptar. “Ndërmjetësuesit” e njëanshëm, injorojnë historinë, u përshtatet
të jenë politikisht korrekt, nuk përmendin shprehjen “dyndjet barbare” në tokat ilire-shqiptare...