Editorial » Ukaj
Ndue Ukaj: Historia sipas Kim Mehmetit
E merkure, 27.03.2013, 06:05 PM
Historia sipas Kim Mehmetit
Nga Ndue Ukaj
Kim
Mehmeti si shkrimtar që është, do të duhej të ishte më i kujdesshëm më fjalën,
meqë është i vetëdijshëm për pushtetin dhe ndikim që ajo ka. E nëse pohimet e
tij, kanë pasur funksione të tjera, ta zëmë, të riciklojnë ekstremet e ndryshme
në Kosovë, me qëllim që me pohimet e tij t’i shërbej ndonjë partie politike, ai
ka bërë gabim të dyfishtë. Nëse ka mendua se me pohime e tij ka pohua ndonjë të
vërtetë, katërçipërisht ka gabuar, sepse ka pesë shekuj historie që e
kundërshtojnë dhe i rrinë
Në të
vërtet s’është për t’u shqetësuar e befasuar shumë me pohimin e Kimit, sa me
fenomenin në fjalë.
Me të
drejt shqiptarët sot pyeten, çfarë na duhen pohime të tilla, që nisen nga
premisa të ngushta fetare, për të dhanë konkluzione që bien ndesh me krejt
historinë shqiptare?
Nëse me
këto pohime, synohet të amnistohet pushtimi osman ndër shqiptar, tendencë kjo
gjithnjë e më e zëshme nëpër disa qarqe qyqare shqiptare, atëherë muret
mbrojtëse kundër kësaj rryme vetëm sa do të sforcohen dhe rriten, e kështu
natyrshëm hendeku mes shqiptarëve do të thellohet. Kjo s’i sjell asnjë të mirë
debatit të brendshëm brenda shqiptarëve, përkundrazi trazon ndërgjegjen
shqiptare dhe fut përçarje mes nesh, në një kohë kur kjo më së paku na duhet.
Meqë në
fillim, me një pohim ad hominum, Kim Mehmeti prishi rendin e gjërave dhe historia u vu në funksion të
simpative personale, tash ravijëzohet historia shqiptare sipas autorit në
fjalë, ku ngjarjet ndryshohen, e më historia e Skënderbeut s’ka pse na hynë në
punë, ashtu sikurse s’kemi pse flasim për përpjekjet e Pjetër Budit e Pjetër
Bogdanit për çlirim nga ata që na dvarnë dije e kulturë. Më keq, zhvarrimi i
Bogdanit na qenka akt shenjtërie, e jo barbarie.
Po ashtu,
gjithnjë sipas këtij pohimi qyqarë, Rilindja Kombëtare, me figurat e shumta dhe
përpjekjet titanike për çlirim, na paska qenë një gënjeshtër e madhe, sepse
pushtimi osman shqiptarëve ju paskan sjell lumturi e jo mizerie, dhunë, vrasje
e prapambeturi.
As
luftërat e shumta për çlirim dhe gjaku i derdhur për çlirim, sipas pohimit në
fjalë s’është me rëndësi për historinë tonë.
E tash si
duket historia shqiptare e bazuar në këto pohime? Atë histori e përbëjnë
renegatë, vezirë e pashallarë, por në të s’ka sesi të jetë Gjergj
Kastrioti-Skënderbeu, Marin Barleti, Pal Engjëlli, Gjon Buzuku, Pjetër Budi,
Pjetër Bogdani, Jul Variboba, Jeronim de Rada, Naim Frashëri, Sami Frashëri,
Ndre Mjeda, Naum Veqilharxhi, Konstantin Kristoforidhi, Anton Zako Çajupi,
Petro Nino Laurasi, Aleksandër Stavre Drenova-Asdreni, Gjergj Fishta, Fan Noli,
Faik Konica, Branko Merxhani, Vangjel Koça, Ismail Qemali, Luigj Gurakuqi,
Anton Harapi, e shumë e shumë të tjerë, apostuj të shqiptarisë, që vijnë gjer
në kohët tona me idetë e tyre liridashëse dhe me orientimin kah qytetërimi
perëndimor.
Kimi me
një pohim na tha shumë: ndërroi gjithë historinë shqiptare, historiografinë,
letërsinë dhe mijëra libra të shkruara për kombin shqiptar, nga shqiptarë e të
huaj.
Pohimi të
tilla, që anashkalojnë faktet dhe të vërtetat shkencore, janë aq të vërteta sa
përralla nate apo debate që bëhen nëpër çajtore ku gulçon injoranca dhe
thashethemania.
Shqiptarët
janë s’kanë nevojë për histori të bazuara në fantazi e trille, por për histori
faktesh e argumentesh shkencore, të interpretuara me kompetencë e logjikë
historike.