E shtune, 27.04.2024, 05:38 AM (GMT+1)

Kulturë

Jorgo Papingji: Festivalet e fëmijëve në regjimin monist kalonin në shumë sita

E hene, 09.05.2011, 06:43 PM


Flet poeti, autori i shumë teksteve për këngët për fëmijë Jorgo Papingji

 

Ja se si afrohen brezat në “Perfom Fest”

 

Festivalet e fëmijëve në regjimin monist kalonin në shumë sita

 

Nga Albert ZHOLI

 

TVSH kohët e fundit ka filluar paraqitjen npara publikut të emisionit speial “Perfom Fest” të ideuar dhe të drejtuar nga znj. Zana Çela. Ky emison ka në qendër të vëmëdjes ballafaqimin e brezave të këngëve për fëmijë. Në këtë emision konert marin pjesë këngëatrët e spiktaur tashmë të rritur dhe fëmijët e vegjël që dun të ecin në këto gjurmë.

 

Cila është pjesmarrja e poetëve dhe autorëve të teksteve në këtë emission Koncert në TVSH me titullin intersant “Perform Test”?

 

Në këtë emission Koncert i pari në llojin e vete në të gjithë historinë e emisioneve apo konerteve shqiptare, poetët dhe autorët e teksteve të këngëve për fëmijë jo vetëm përgatisin tekste për kënëgtrët e vegjël. Por nëjkihësisht sjellin me anë të kënëgatrëve tashmë të mirënjohur tekstet e tyre të vejtar që kanë këndaur këta këngëtarë. Pra ëshët një gërshtetim i teksteve të vjetara me ato të reja. Eshtë një nostalgji për ne autorët e teksteve pasi shohim se si kanë qenë tekstet tona dje dhe si kanë evoluar sot.

 

Kush nga këngëtaret e sotme me emër  ka qenë e fuar në kto emisone të para?

 

Mund të përmend Irma Libohovën, Kastriot Tusha, Fredrik Ndoci. Disa prej tyre si psh Irma ka kënduar disa këngë të mijat. Këtu mund të veçoj këngën “Autobuzi shkon kudo” që mbete një ndër këngët më të bukura dhe më të këkruara në të gjitha kohët. Eshtë një këngë e kënduar me mjeshtëri nga Irma, por që dhe teskti i është përshatur në mnëyrë shumë speciale.

 

A ka të veçantë ky emsion?

 

Për mua po. Ka një të veçantë shumë të madhe. E para është se kënëgatrët e vegjël kënëdojnë këngë për fëmijë. Pra nuk tentohet imitimi por origjinaliteti, Dihet tashmë se në shumë konkruse apo spektakle fëmijët e vegjël tentojnë të imitojnë këngëtarët e ritur. Kërkojnë të arijnë të madhen pa prekur të voglën. Pra ëshët vënë re një sforcim I këngëtarëve të vegjël për tu dukur këngëtarë të formuar, pa kaluar etapat. Ky emission është specific për fëmijët. Aty ata janë vetvetja, Janë ata me kënëgët e tyre, me muzikën e tyre, me teskteet për ta pa asnjë sforcim.

 

Po vetë fëmijët çfarë mësojnë në këtë Shoë?

 

Shumë gjëra. Por më kryesorja është se ata në këtë emision spektakël kanë përballë këngëtarë që kanë qenë si ata të vegjël. Që e kanë filluar karrierën si ata në atë moshë, me aq njohuri, me aq kërkesa. Pra fëmijët shohin këngëtarët e tyre idhuj që këndojnë këngët e tyre kur kanë qenë në moshën e tyre. Ata marin eskperiencë, marrin njohuri, shkëmbejne mendime, shohin vlerat. Pra është emsion edukativ, mësimor, që u tregon fëmijëve se si ata mund të bëhen këngëtarë të mëdhenj nqs ke dëshirë, passion, apo etje për të studjuar. Irma, Frederiku, Kastriot Tusha përbëjnë për fëmijët një lloj garancie apo shembulli se si mund të ndiqet kjo rrugë, se si mund të arrish rezultat dhe si mund të kapërxesh vështirësitë.

 

Po vetë këngëtarët e afirmuar çfarë paraqesin para fëmijëve?

 

Jo vetëm eskpserienëcn por edhe dialogun, bisedat. Ata japin shembuj konkret se si mund të ecësh dhe si mund të realizosh nëdrrën. Nqs do jesh në pushimet e emisioneve fëmijët afrohen me ta pyesin, tregojnë mangësitë dhe presin prej tyre këshilla.

 

Kur sheh breza kënëgëtarësh duke kënduar vetëm këngë për fëmijë, një poet çfarë mund të evidentojë?

 

 Bën balancën, bën krahasimet, por mbi të gjitha sheh ndryshimet thelbësore mes të djeshmes dhe të sotmes. Pra në këtë emision qartësohet si ka evoluar kënga dhe këngëtari. Eshtë një pasqyrë e gjallë jetësore ku ata shohin jetën e tyre në vite, por dhe krahasohen me fëmijët e sotëm me nivelin artsitik, me përgatitjen, kushtet, bazën materile. Shkurt  ata shohin veten dje dhe sot, ndërsa fëmijët e sotëm krahasojnë dhe formojnë ëndrrat e reja praën idhujve të tyre.

 

Thënë shkurt si do ta cilësonte Papingji këtë emision spektakël?

 

Si afrohen brezat. Si ata këmbejnë eksperienca, si ata këndojnë dhe rriten me këngën. Eshtë një gjetje, risi, që mua më jep emocion pasi më çon në Festivalet e para të këngës për fëmijë, kur Irma ishte një pëllëmbë dhe ëkndonte me shpirt. Kur shiokoj kënët e saj të kënduara këtu e 30 vjet smë besohet që vitet kanë vrapyar kaq shumë. Ata janë rriutr ndërsa këngët kanë ngeluar po ato, me atë brishtësi, mesazh, të dashura për fëmijët. Kur këndojnë ato kënëg si Irma apo Tusha, Ndoci tek sytë e mi duken si të ishin 6-7 vjeç. Jeta e kënëgëës është shumë e bukur e befasishme.

 

Ke nostalgji për Festivalet e këngës për fëmijë?

 

Shumë. Kam qenë I ri kur kam marrë pjesë në to. Pra kam afërsisht 4 dekata që shkruaj për këtë Festival. Eshtë pjesa më e bukur e jetës time. Kam kujtime nga më të bukurat, nga më befasueset. Tani kur shoh kënëgarët e mëdhenj dikur të vegjël se besoj se si kanë ecur vitet. Duhet të dini se në regjimin monist, këto Festivale kishin shumë kërkesa dhe pse zotëronte ideologjia. Këngët kalonin në shumë sita.



(Vota: 0)

Komentoni
Komenti:


Gallery

Pëllumb Gorica: Magjia e bukurive të nëntokës sulovare
Fotaq Andrea: Një vështrim, një lot, një trishtim – o Zot sa pikëllim!
Pëllumb Gorica: Grimca kënaqësie në Liqenin e Komanit
Shkolla Shqipe “Alba Life” festoi 7 Marsin në Bronx
Kozeta Zylo: Manhattani ndizet flakë për Çamërinë Martire nga Rrënjët Shqiptare dhe Diaspora