Përjetësi » Kripa
Reshat Kripa: Kori i korbave të zinj
E marte, 07.05.2019, 10:35 PM
Kori i korbave të zinj
Nga
Reshat KRIPA
Mbështetur
në ofensivën e madhe që po zhvillojnë mbeturinat e hienave komuniste që, të bashkuar në një kor
korbash të zinj, me të cilët, ditët e fundit, është bashkuar edhe kryeministri
i Shqipërisë dhe që janë vërsulur kundër
çdo zëri të lirisë së mendimit dhe të zbulimit të së vërtetës së historisë së
Shqipërisë në periudhën e Luftës së Dytë Botërore dhe kjo po shfaqet edhe
nëpërmjet faqeve të një gazete të kuqe në sulmet kundër një intelektuali të
shquar, drejtorit të Institutit të Studimit dhe Pasojave te Regjimit Komunist,
të nderuarit Agron Tufa, po paraqes shkrimin tim botuar në mediat e kohës pesë
vjet më parë me titullin “Kush janë fitimtarët?”, pasi mendoj se është aktual
edhe për ditët e sotme.
Shkrimi
u kushtohet debateve që zhvilloheshin ateherë, sikurse sot, se kush janë
fitimtarët e vërtetë të kthimit të Shqipërisë nga një diktaturë komuniste, në
një kapitalizëm demokratik.
Për
“shakaxhinjtë e përparimit” të sotëm po citoj vargjet e Nolit të madh të cilat
më duket sikur ai i ka shkruar pikërisht për këto monstra:
Allallah,
o rezil e katil Allallah,
Shtroni
udhën me hithër e shtog turfanda,
Gumëzhit
o zinxhir e kamzhik batërma,
Lehni
laro, kaba, hosanna baraba
Lexojeni
dhe gjykoni!
Mendime
rreth një debati
Kush
janë fitimtarët?
Ka
vite që në median shqiptare po zhvillohet nje debat i madh se kush janë në të
vërtetë fitimtarët e ndërrimit të sistemit. Mendimet janë të ndryshme. E majta
ngul këmbë se është ajo fitimtarja e kësaj beteje ideologjike. E djathta
gjithashtu. Këto debate zhvillohen nëpër faqet e shtypit të shkruar por më
trepër ndiqen nëpër debatet televizive që kanë mbushur faqet e televizioneve të
ndryshme. Këto debate zhvillohen ndërmjet po atyre figurave analistësh që i
kemi parë dhe stërparë çdo ditë në këto ekrane. I kemi parë për të gjitha
çështjet që preokupojnë opinionin publik shqiptar, që nga ato më të thjeshtat
dhe deri tek më të rëndat. Për të thënë të vërtetën na ka marrë malli të shohim
figurën e një analisti të ri, të studiuar në universitetet më në zë të botës
demokratike. Por, çuditërisht, për këta individë dyert e televizioneve tona
janë të mbyllura. Ato janë bërë pronë e analistëve të përjetshëm.
Vetëm
një gjë nuk kemi dëgjuar prej tyre, kush është fitimtari i kësaj beteje që ka
vite që ka filluar dhe ende nuk po gjen zgjidhje. Pikërisht kësaj pyetje dua
t’i kushtohem në shkrimin tim. E di që
disa do të më quajnë ballist, dikush tjetër legalist, një i tretë
kolaboracionist e kushedi se çfarë tjetër. Për t’u hequr merakun do të doja t’u
thoja se rrjedh nga një familje që nuk ka pasur asnjë pjestar nga fisi i saj me
ballin apo legalitetitn, asnjë person të
arratisur jashtë shtetit për motive politike. Madje kemi qenë të lidhur, më
tepër me Lëvizjen Nacionalçlirimtare. Nuk e them këtë se dua të mburrem. Përkundrazi,
do të doja që të mos ishte kështu. Por situata e atyre viteve ishte e tillë që
njeriu nuk arrinte të kuptonte se kush ishte rruga e drejtë që duhej të ndiqte,
ndaj jo rrallë herë zgjidhte rrugën e gabuar.
Ju
do të thoni atëherë se si ka mundësi që mendimet e mia bien në kundërshtim me
prejardhjen familjare. Përgjigjen ua jap unë. Ishte vetë komunizmi që më bëri
të tillë. Duke qenë në konditat e përshkruara më sipër, çuditërisht, një ditë
vjeshte të vitit 1946 një makinë ndalet para portës tonë në Tiranë dhe na rrëmben e dëbon në qytetin e
lindjes, në Vlorë, ku pas atij çasti, trajtoheshim si armiq të sistemit
komunist. Kjo bëri që unë të ngrihesha kundër tij. U ngrita dhe këtë e pagova
me disa vite burg. Por, fatmirësisht, burgu u bë një shkollë e veçantë për mua.
Aty, nëpërmjet disa figurave të paarritshme, mësova se Shqipëria kishte edhe
një histori tjetër nga ajo që unë kisha mësuar në shkollën komuniste. Mësova
historinë e vërtetë të këtij kombi dhe këtë histori dua ta pasqyroj në këtë
shkrim. Nuk jam as historian, as analist, por dua të shpreh atë që kam dëgjuar
me veshët e mi dhe atë që mendoj se është e vërteta.
Në
debatet e zhvilluara në shtypin e shkruar apo atë viziv dëgjoj mendime nga më
të ndryshme lidhur me qëndrimin e Ballit Kombëtar apo legalitetit gjatë
periudhës së luftës për liri. Disa e paraqesin si bashkëpuntorë të pushtuesit
dhe të tjerë të kundërtën. Unë rri dhe arsyetoj: Sikur forcat balliste të
kishin qenë bashkëpuntore të pushtuesve, përse komunistët pranuan bisedimet me
ta, madje arritën edhe në një marrëveshje së bashku në Konferencën e Mukjes, marrëveshje që e
braktisën pa u tharë ende boja me të cilën ishte nënshkruar? Përse ndodhi kjo?
I kujt ishte faji? Natyrisht jo i nacionalistve, pasi ata i qëndruan besnik
firmës që kishin hedhur.
Kur
u themelua Fronti Nacionaçlirimtar, në Konferencën e Pezës, komunistët hodhën parullën demokratike të
bashkimit “pa dallim feje, krahine dhe ideje”, parullë që simbolizonte
bashkimin e gjithë forcave politike në një front të vetëm dhe zgjidhjen e
problemit të pushtetit pas fitores me
anën e zgjedhjeve të lira. Kjo parullë bëri që legalistët, me në krye heroin e
7 prillit 1939, Abaz Kupin, të rreshtoheshin në rradhët e këtij fronti. Por,
pas Konferencës së Mukjes kjo parullë demokratike u zëvendësua me atë
revolucionare: “Pushteti buron nga gryka e pushkës”, parullë që solli si pasojë
fillimin e luftës civile, një luftë numri i viktimave të të cilit e kalon disa
herë atë të luftës kundër okupatorit, nga të dyja forcat ndërluftuese.
Lexojmë
shpesh medimet e mykura të disave që e mbajnë veten për historianë të paanshëm
por që, në të vërtetë, u zjen nga brenda krimbi i komunizmit. I
dëgjojmë t’i derdhin bateritë e tyre të shkarkuara mbi figurat më të shquara të
këtij kombi, Mithat Frashërin, Safet Butkën, Ramazan Jaranin, Hysni Lepenicën
dhe plot luftëtarëve të tjerë të lirisë.
Për vlerësimin e tyre unë nuk kam nevojë të gërmoj nëpër arkivat që, shpesh
herë, janë të manipuluara. Unë kam
kujtimet e mia të fëminisë kur ata burra të shquar, në konditat e ferrit
komunist më flisnin për drejtuesit e pakrahasueshëm të nacionalizmit shqiptar,
me të cilët kishin luftuar krah për krah. Njeri prej tyre, juristi i njohur
Xhevdet Kapshtica më dha një shkrim, futur fshehurazi në burg, që luftëtari Bardhyl
Pogoni e kishte botuar në gazetën “Flamuri” në Itali në vitin 1946. Titulli ishte “28 nëntor 1939” midis të
tjerave shkruhej:
A
do të varrosnim këtë ditë të përzierë me flamujt e këngët e armikut? A do të
dëgjonim në heshtje profkat e tradhëtarve? Jo! Jo, thanë të gjithë shqiptarët e
mirë! Jo, doli fjala nga shtëpia e Lumo Skëndos dhe vesh më vesh në gjithë
Shqipërinë! Jo, tha Safet Butka! Jo, tha Hysni Lepenica! Jo, gjëmuan malet dhe
zëri i djalërisë tha: Jo!”
Shkrimi
vazhdonte me zhvillimin e demostratës.
Një turmë e tërë në mbrojtje të lirisë së vendit. Në këtë turmë nuk
mungonin as fëmijtë. Ja se si vazhdon shkrimi:
“Eja
mblidhuni këtu!” ia krisi kënga dhe asnjë nuk tha “përse?” Qe klithma e
dhimbjes së kombit, qe zëri i ndërgjegjes që kërkonte shpërthim. liri. Armiku
na pa, dëgjoi por s’lëvizi. Asgjë s’na ndante, ne ecnim të gjithë.Turma e
bashkuar me një ideal të vetëm drejt varrit të Naimit. Atje larg,mbi një breg
të vetmuar, u mblodhëm rreth. Flamurin me zhgabë e mbanim lart. Dhe vasha
shtatëvjeçare që ndoqi pas tanë, Ramazan Jaranin, qëndronte zbathur, veshur me
të zeza. Vendosëm lule mbi varrin e ftohtë dhe, kryeulur, qamë. Qante në
heshtje, Safet Butka! Qante në heshtje, Ramazan Jarani! Qanim të gjithë ne dhe
vasha me të zeza qante…
Ndërsa
në fund autori shkruante:
Atë
natë ne kënduam me zjarr. Atë natë ne folëm me zjarr. Atë natë ne ndezëm një
zjarr, zjarrin e shqiptarve të lirë. Atë natë nuk kishte as komunistë dhe as
“çlirimtarë” me yll…
Vini
veshin frazës së fundit: “ Atë natë nuk kishte as komunistë dhe as çlirimtarë
me yll…”Përse? Sepse komunistët nuk kishin marrë ende urdhër për të luftuar dhe
ky urdhër nuk ishte dhënë pasi kryeqëndra e tyre, Bashkimi Sovjetik, ishte ende
në aleancë me Gjermaninë hitleriane.
Këto
fjalë i thotë një luftëtar pjesëmarrës i
asaj demonstrate të paharruar, një luftëtar i lirisë. Kush ishte ky
luftëtar? Bardhyl Pogoni kishte lindur
n? Tiran? n? janar t? vitit 1925. Aty mbaroi shkoll?n e mesme dhe mori pjes?
aktive n? l?vizjen antifashiste. Babai i tij, Pertef Pogoni kishte qen?
z?vend?sminist?r i Arsimit t? Shqip?ris? n? koh?n e Mirash Ivanajt. Autoritetet
shqiptare profashiste kishin dh?n? urdh?r p?r arrestimin e Bardhylit, mir?po
babai e kishte larguar nga Shqip?ria p?r t’i shp?tuar burgimit. U vendos n?
kampin e refugjat?ve n? Itali ku ishin vendosur edhe Mithat Frash?ri dhe shum?
personalitete t? tjera politike t? Shqip?ris?. Ai studoi let?rsin? franceze n?
Universitetin e Bolonj?s. N? vitin 1950 emigroi n? Shtetet e Bashkuara. N?
mesin e viteve ‘50 filloi pun?n pran? seksionit shqip t? Radio-Europa e Lir?
dhe n? vitin 1959 filloi pun?n n? Shkoll?n Ushtarake t? Gjuh?ve n? qytetin
Bloomington t? shtetit Indiana. N? Universitetin Indiana mbaroi studimet e
larta dhe n? vitin 1967 mbrojti disertacionin e doktoratit (Ph.D) n? fush?n e
gjuh?sis?. N? vitin 1967 u em?rua profesor n? Universitetin Ëestern Kentucky ku
q?ndroi deri n? vitin 1972. Prej vitit 1974 e deri n? vitin 1978 Bardhyl Pogoni
u pranua si profesor i gjuh?s anglishte n? Tripoli t? Libis? dhe prej vitit 1978
e deri n? vitin 1985 drejtoi Institutin e Studimeve Albanologjike n? Napoli t?
Italis?. Gjat? karrier?s s? tij universitare Bardhyl Pogoni botoi shkrime t?
ndryshme p?r gjuh?n shqipe. N? vitin 1949 kishte botuar n? Itali poem?n “Fytyr?
e Kombit” kushtuar Mithat Frash?rit. Ky ishte Bardhyl Pogoni.
Pseudohistorianët
sharlatanë të regjimit të përmbysur deklarojnë se Mithat Frashëri e mbylli me
humbje jetën e tij. Jo, mor zotërinj! Ai humbi vetëm një betejë dhe këtë betejë
e humbi sepse nuk ishte vrasës prapa krahëve si ju, nuk ishte i prapaskenave të
pështira si ju. Ai ishte për një Shqipëri të lirë demokratike si shumica e
vendeve të botës së lirë. Ndoshta me të
vërtetë gaboi, por ai nuk donte të derdhte gjak shqiptari si ju. Nuk donte të
ngjallte ndjenjën e vllavrasjes midis shqiptarve si ju. Donte bashkimin dhe
vëllazërimin e të gjithë kombit në një të vetëm dhe jo si ju që braktisët
Kosovën martire për hir të interesave tuaja të pështira.
Le
të kthehemi tani në temën e ngritur në fillim të këtij shkrimi: “Kush
janë fitimtarët?”
Dy
janë idetë që janë ndeshur me njera tjetrën gjatë shekullit të kaluar. E para
ideja nacionaliste që mbështetej në ekonominë kapitaliste të tregut të lirë ku
individi të kishte të drejtën e fjalës dhe të veprimit, të drejtën e pronës dhe
të banimit, të drejtën e shkollimit dhe specializimit, të drejtën e votës së lirë dhe përfaqësimit.
E dyta mbështetej në ekonominë socialiste ku individi pothuajse nuk kishte
asnjë të drejtë, ku prona ishte rrëmbyer dhe bërë pronë e shtetit, ku shkollimet dhe specializimet bëheshin
vetëm për persona të zgjedhur nga regjimi,
ku e drejta e votës së lirë mungonte plotësisht.
Përfaqësuesit
e idesë së parë ishin Mithat Frashëri me
pasuesit e tij. Ishim ne që u ngritëm kundër diktaturës totalitare, që luftuam
dhe dhamë jetët tona për Liri, për
Shqipëri, për Flamurin Kuq e Zi. Ndërsa përfaqësuesit e së dytës ishin
diktatori Enver Hoxha dhe pasuesit e tij. Ishit ju, ndjekësit besnikë të tij,
që ju zunë duart kallo nga duartrokitjet për të duke i thurrur hymne lavdie dhe
kur e patë se ai u përmbys, si rezultat i revoltës popullore, ndërruar fletën
dhe u kthyet në socialistë apo demokratë.
Ndaj,
në këto ditë, kur në vendin tonë është instaluar sistemi kapitalist i ndërtimit
të shoqërisë, pikërisht ai system për të
cilin ne luftuam, fitimtarët e vërtetë të tij jemi ne, nacionalistët shqiptarë,
është “Apostulli i shqiptarizmës” Mithat Frashëri dhe dishepujt e tij, sepse
pikërisht idetë e tij fituan, ndërsa humbësit jeni ju, mbeturinat e sistemit të
përmbysur. Ndoshta. Tani për tani, keni
arritur majat e pushtetit. Ndoshta, tani për tani, keni arritur majat e
pasurimit. Por do të vijë dita që e vërteta do të triumfojë mbi vendin tone dhe
të gjitha kanë për t’ju dalë nga hundët. Atëherë juve ju prêt vetëm një gje:
ndëshkimi i drejtësisë shqiptare. Kjo ditë do të vij.