| E shtune, 26.03.2022, 07:08 PM |
Çfarë thonë burimet zyrtare nga fillimi i shekullit XVIII? dhe si është falsifikuar historia e strukturës fetare të trevës së Drenicës nga politika ditore dhe historiografia e instrumentalizuar!
Nga
Jahja Drançolli
Në
historiografinë e vjetër, por edhe në të sotmen, pothuajse është i
standardizuar mendimi se në trevën e Drenicës për shkak të ndikimit fetar të
Patriarkanës së Pejës dhe Manastirit të Deviqit (së paku nga shekulli XIV), në
këtë trevë sipas një logjike të tipit mesjetar, duhej të jetonte vetëm popullsia
rasiane (serbe) ortodokse. Megjithatë, burimet zyrtare, qofshin ato osmane apo
papale, të cilat ruajnë datat e fillimit të shek. XVIII, ofrojnë një strukturë
krejtësisht të ndryshme fetare, përkatësisht atë të shumicës katolike islame
dhe ortodokse shqiptare, dhe të pakicës ortodokse serbe. Burimet zyrtare në
fjalë, nëse trajtohen në mënyrë të gjithanshme, do të mundësojnë shembjen, jo
vetëm të pikëpamjeve të historiografisë së instrumentalizuar të djeshme dhe të
sotme!
Fshatrat
me popullatë katolike të trevës së Drenicës në fillim të shek. XVIII:
Bradonichi
(Broboniqi), Cottorri (Kotorri), Cherligata (Kerrligata), Cramirozza
(Krasmiroci), Crostniva (Krojmiri), Ciubella (Çubreli), Doberosivzzi
(Dobroshevci), Domanechio (Domaneku), Dubovzci,) (GalQire) , Gudrina (Kudrina,
fshati sot i braktisur), Goscizza (Kozhicë), Lauscia (Llaushë), Libonezzi
(Lubaveci), Polanza (Polaci), Resalla (Rezallë), Rachinizza (Rakinicë), Sanovz
(Stankoci) dhe Ternavci (Tërnavci).
Fshatrat
me popullsi islame të trevës së Drenicës në fillim të shekullit XVIII:
Krysheci, Marina, Nekoci, Polluzha dhe Zabeli!