| E shtune, 04.09.2021, 07:22 PM |
NË PËRVJETORËT E SHËN NËNË TEREZËS SHQIPTARE
Nga Lutfi
ALIA
26 gushti i 2021 u
përkujtua 111 vjetori i lindjes të Nënë Terezës shqiptare.
M? 26 shtator 1928, Gonxhja
nisi udh?timin e misionares dhe nga kjo dit? vazhdoi pelegrine t?r? jet?n.
M? 24 maj 1931, mori p?rkushtimin e përkohshëm të murgesh?s dhe m? 24 maj 1937, p?rkushtimin e p?rhersh?m
t? murgesh?s.
Më 15 gusht 1948, Nënë Tereza e hoqi vellon e Motrave të
Loretos, veshi sarin e bardhë dhe filloi jetën si motër e lirë dhe aktive dhe u quajt N?n? Tereza, em?r q? e mbajti me nder
gjat? gjith? jet?s.
Më 7 tetor 1950, kryeipeshkevi i Kalkutës Imzot
Pèreir, shpalli themelimin urdhërit të ri, të komunitetit të motrave katolike “Missionarie
della Carità – Misionaret e Bamirësise - Dashurisë”.
Në shkurt të vitit 1965, duke vlerësuar arritjet e rendit
të themeluar nga Nënë Tereza, me dekret të veçantë “Decretum laudis”, Papa Pali VI e aprovoi Urdh?rin “Missionarie
della Carità” dhe e shpalli Kongregacion Pontifik, me selinë në Kalkuta.
Më 8 dhjetor 1979, Nënë
Terezës iu akordua çmimi Nobel “P?r veprat e shquara n? aktivitete humanitare dhe
n? inspirimin shpirt?ror”.
N? vitin 1987, N?n?
Tereza, zgjidhet unanimisht Presidente Nderi e L?vizjes Nd?rkomb?tare: “P?r jet?n n? t? gjith? bot?n”.
Më 14 – 17 gusht 1989,
vizita e parë e Nënë Terezës në Shqipëri.
Në gusht 1990, Nënë
Tereza u rikthye në atdhe dhe hapi Misionin e Bamirësisë - Dashurisë në
Shqipëri dhe brënda dy viteve, hapi shtëpitë e Misionit në shumë qytete.
Në gusht të vitit 1990, në
80 vjetorin e lindjes, Nënë Tereza u pajis me pashaportën shqiptare.
Më 5 shtator 1997, në
shtratin e thjeshtë e të bardhë, në dhomën e saj të vogël në “Shtëpinë e Nënës”
në Kalkuta, pushoi së rrahuri zemra e madhe e Nënë Terezës. Atë ditë, pas 87
vite, trupi i saj i vogël rrinte pa lëvizur përtej jetës dhe vdekjes, mbuluar
me lule, e rrethuar nga motrat e dashurisë, të pushtuara nga lotët dhe dënesat
e dhimbjes, duke përsëritur lutjet-uratat e Nënë Terezës. Në funeralin e ngjitjes
në amshim të Nënë Terezës, morën pjesë mbi 1 miljon njerëz, hindian të thjeshtë
dhe shumë personalitete të botës.
N? vitin 1999, Papa Gjon
Pali II me dekret special, shpalli hapjen e proçesit t? lumturimit t? Nënë
Terez?s, nj? vendim i pazakont?, i parakohsh?m dhe shum? i rrall? n? historin?
e krisht?rimit. Proçedura e lumturimit, si faza pararend?se e kanonizimt
shenjtore, u mbyll n? ver?n e vitit 2003 dhe m? 19 tetor 2003,
Papa Gjon Pali II, me
homelin? n? sheshin Sh?n Pjetri, e shpalli t? Lumturueme N?n? Terez?n.
Në vitin 2002, revista
“Time”, e prezantoi Nënë Terezën ndër 100 personalitetet të shquara të historisë
të njerëzimit dhe duke e vendosur n? krye të figurat më të shquara të shekullit
XX, e cilëson “mesazhere e dashurisë dhe e lumturisë në botë.
Në vitin 2012 Asamblea e
OKB, në nderim të kontributit të madh humanitar të Nënë Terezës, ditën e ndarjes
nga jeta, 5 shtatorin, e shpalli Dita Ndërkombëtare e Bamirësisë.
Më 15 mars 2016, Papa
Francesko firmosi dekretin e kanonizimit shenjtore të Lumes Nënë Tereza.
Më 4 shtator 2016, Selia e Shënjtë zyrtarizoi vendimin e Kongregacionit të Kardinaleve të Kanonizimit shenjtore të Nënë Terezës, duke konfirmoi verdiktin mbarë popullor: “Vox Populi, vox Dei”, pasi de facto, popujt prej kohe e kishin njohur dhe shpallur shenjtore. Ceremonia e shenjtërimit u zhvillua në Bazilikën e Shën Pjetrit në Vatikan dhe shënoinjë ndër ngjarjet kryesore të Vitit Jubilar të Mëshirës.
MEDITIM PËR SHEN NËNË TEREZËN SHQIPTARE.
N?n? Tereza, kjo grua e
madhe e shtatvog?l, e veshur me sarin e bardh?, me kordona blu n? buz?t
an?sore, me shamin? n? kok? ashtu si e vinte n?nlokja Drane; me kryqin t?
fiksuar n?n supin e majt? mbi zem?r, n? k?mb? mbathur sandalet; gjithnj? n?
shtegëtim me hap t? shpejt? dhe t? sigurt? n?p?r rrug?t e bot?s dhe kur ngjiste
shkall?t e pallateve mbret?rore, kur shkonte n? zyrat e pushtetar?ve; me t?
njejtin rit?m l?vizte n? sht?pit? motrave t? misionit dhe kur hynte n? sht?pit?
e popullit t? thjesht?, n? barakat e slum-eve t? Hindis? dhe t? bot?s, p?r herë
dhe kudo ishte aktive, dinamike, e fuqishme, e thjesht? deri n? madh?shti,
ishte Nënë Tereza Shenjtorja e Dashuris?. Nën hapat e leht? e të sigurt? t?
N?n? Terez?s, gjithçka merrte jetë dhe Ajo bëhej me flatra qiellore. Kushdo që
e ka takuar Nënë Terez?n, është ndodhur p?rballë pamjes e saj hyjnore, me syt?
plot drit?, nga buronte nj? vështrim i but?, i ?mb?l, i qeshur, dep?rtues, plot
mir?si, por dhe serioz e guximtar, i mbushur me preokupim dhe rrall? her? me
zem?rim, q? i kthente n? forc? dhe n? aksion, p?r t? zgjidhur problemet shumta
t? pjes?s s? mbrapsht? t? bot?s.
Ky portret i mir?njohur
dhe shumë i dashur nga t? gjith?, plot?sohet dhe me nj? veçori t? N?n? Terez?s,
me p?rsh?ndetjen e saj tipike, me dy p?ll?mb?t t? bashkuara para gjoksit t?
vog?l, q? i puthiste leht? – leht?, si t? merrte ndër duar, p?r t? vendosur
brenda zemr?s t? saj t? madhe, t? mbushur me dashuri nëne. Kush e ka takuar
Nënë Terezën, nga njer?zit e zakonsh?m dhe deri te burrat e shteteve, Pap?t dhe
kardinal?t, artistët e shquar, shkrimtar?t, shkenc?tar?t, miliona varfanjakë,
lypsat, gazetar?t, mbret?r e mbretëresha, princa e princesha, presidenta,
kryeministra e ministra, diktatorë, burra e gra, n?pun?sit e zyrave, kudo në
rrugë dhe n? sht?pit? e misionit, të gjithë pa p?rjashtim, për ta përqafuar, ishin
t? detyruar të përkuleshin para shtatit të saj të paktë dhe kjo s'ishte
thjesht? përkulje fizike, por metaforë e adhurimit dhe e magjepsjes, që u impo-nonte
madh?shtia e N?n? Terez?s.
N?n? Terez?s ?sht? ikona
e kohëve moderne, shenjtorja e të varfërve, shenjëtoria e dashurisë. P?r veprat
shpirt?rore dhe humanitare me dashuri n? sh?rbim t? njer?zimit, Nënë Tereza është
nderuar nga t? gjith? popujt e bot?s, q? e quajnë: "N?na e dashuris?”,
“N?na e bot?s”, “Ungjilli i gjallë","Ungjilli i pest?”, “Pena e
Zotit", “Lajmëtare e dashurisë të Jezu Krishtit”, “N?na e t? varf?rve”,“Shenjtoria
e dashuris?”, “Shenjtoria e t? varf?rve”, “Investuesia e dashurisë”, “Engjëlli
i dashurisë”, “Engj?lli i jet?s”, “Engj?lli i mir?sis?”, “Mesazhere e dashurisë
dhe e lumturisë në botë”, "Sh?ruese e plagëve të botës", “Emisaria e
Zotit në tokë", “Ungjilloria
transparente” etj.
Pesha e viteve, i kishte
l?n? gjurm?t e veta, nd?rsa mundimet q? kishte bartur n? jet?, ia kishin
k?rrusur paksa trupin e saj shtatvogël, por nuk e thyenshpirtin dhe forc?n e
k?saj Motre të madhe. N?n? Tereza i sh?rbeu njer?zve me vetmohim duke e
shnd?rruar dashurin? n? besim, në mision dhe n? profesion, përherë n? ndihm? t?
viktimave t? varf?ris? dhe njerëzve në vuajtje.T? gjith? ruajm? n? kujtes?
fotografit? e panumërta të Nënë Terezës shqiptare, me fytyrën e bukur dhe fisnike,
t? skalitur me rrudha, t? ndriçuar me buz?qeshjen e ?mb?l dhe hyjnore, me
vështrimine ngrohtë, të qeshur e plot dashuri për një botë të mjerë.Kështu mbetetNënë
Tereza, shumë më përtej kufijve të kishës katolike dhe ftoht?sis? zyrtare t?
pushteteve. Nuk ishte rast?si, q? nga gjiri i popullit t? vuajtur shqiptar,
Zoti zgjodhi Nënë Terezën, që e p?rdyt?soi me Jezu Krishtin, k?sisoj ajo u
ngjit n? lart?sit? e shenjt?ris? universale, u b? simbol i past?rtisë, i
besimit me devotshm?ri, i p?rkushtimit me dashuri n? misionin si mot?r katolike,
misionare e bamir?sisë, misionare e dashurisë. Nënë Tereza i sh?rbeu të gjithë
njer?zve pa dallime fetare, sociale dhe ekonomike, ndihmoi t? varf?rit, t?
s?mur?t, t? braktisurit, jetim?t, ata që shoqëria dhe pushtet i kishin
braktisur dhe me k?to vepra u b? modeli i p?rsosur i humanizmit dhe i dashurisë
për njeriun.
P?r kontributet
shpirt?rore dhe humanitare, murgesha misionare Nënë Tereza – Nëna e Dashuris?,
?sht? vler?suar nd?r grat? m? t? shquara t? shekullit XX dhe p?r kontributin e
saj, shum? shtete dhe institucione e kan? dekoruar me mbi 35 urdh?ra,me medalje
dhe me shum? çmime prestigjioze, nd?rsa n? vitin 1979 i akorduan çmimin Nobel
p?r paq?n, p?r veprat e shquara n? aktivitetet e saj humanitare dhe n?
inspirimin shpirt?ror. At? dit?, kur iu dha çmimi Nobel, Nënë Tereza b?ri dhe
deklarat?n e fuqishme: “Me origjin? dhe
me gjak, jam shqiptare.”, nj? th?nie lapidare, q? p?rcjell kumtin e
krenaris? të shqiptares, por dhe nderin p?r t? gjith? shqiptar?t, q? i g?zohen
dhe e admirojnë bashkatdhetaren e madhe me fam? bot?rore.
Ashtu si populli e
“kanonizoi” Papën Gjoni XXIII, shumë më përpara se të hynte zyrtarisht në
katalogun e fatlumëve dhe Beatifikimi - Lumturimi “i posaçëm” dhe i shpejtë i
Nënë Terezës shqiptare më 19 tetor 2003, nxiti d?shirën e p?rgjith?shme t?
shpallej menj?her? shenjtore dhe populli, ashtu si dikur e quajti N?na e
Dashuris? pa hezitim e “kanonizoi” shenjtore dhe popujt e botës e quajtën e Shenjta N?n? Tereza.Papa Gjon Pali II,
në emër të Kishës, i detyrohej me mirënjohje p?r vepr?n madh?shtore dhe t?
rrall?, q? Nënë Tereza kreu duke ndihmuar t? varfërit dhe të semurët, t? cil?ve
u sh?rbeu në emër të dashurise për njerëzimin.
Ashtu si shenjëtoret dhe
shenjtor?t e tjer? dhe Shen N?n? Tereza ështëkudo e pranishme dhe frym?zuese,
pasi Ajo ka l?n? testamentin e besimit katolik t? past?r e t? ndjer?
shpirt?risht, optimizmin, guximin, shpres?n gjithmon? fitimtare, thjesht?sin? e
admirueshme, dashurin? hyjnore p?r njeriun, forc?n vepruese, dh?mbshurin? dhe
p?rkushtimin p?r t? ndihmuar t? varf?rit, lypsat, jetim?t, t? s?mur?t, sakat?t,
t? gjith? ata q? shoq?ria i braktis dhe i konsideron t? paprekshmit. P?rgjigjia
e saj hyjnore ndaj thirrjes s? Jezu Krishtit:“Eja, b?hu drita ime”, e b?n? mot?r katolike t? devotëshme, misionare
t? bamir?sis?, n?n?n e t? varf?rve, d?shmitaren e dashuris? t? Zotit p?r t?
gjith? njer?zit pa dallime fetare, etnike, kulture dhe niveli social-ekonomik.
Besimi n? fe katolike i dha forca t? veproi me dashuri n? sh?rbim t? viktimave
t? varf?ris? dhe kështu krijoi shërbimin,moralin, humanizmin dhe dashurinëTereziane, q? edhe n? dit?t e sotme, jan?
modele sociale p?rgjith?suese p?r t? gjith? popujt e bot?s.
Duke vler?suar vepr?n e
N?n? Terez?s, Papa Pali VI tha: “Ju
prezantoj N?n? Terez?n d?shmin? autentike t? Ungjillit p?r t? gjith?,
lajmëtaren e dashuris? t? Jezu Krishtit”.Papa Gjon Pali II, në dit?n q? e
shpalli t? lumturueme N?n? Terez?n tha: “Me
d?shmin? e jet?s dhe t? veprës s? saj, N?n? Tereza na kujton t? gjith?ve, se
misioni ungjillor i Kish?s, kalon p?rmes dashuris?, e ushqyer n? lutjet dhe n?
d?gjimin e fjal?s s? Zotit”. N?n?
Tereza ?sht? Ungjilli i pest?. Ndon?se dihen cil?t jane kat?r Ungjijt e tjer?,
shum? t? krishter? dhe jo t? krishter? nuk e din? cil?t jan? ungjillor?t, por njohin
N?n? Terezën dhe e pranojnë unanimisht si Ungjillin e pest?, Ungjillin e
gjall?, misionaren e bamirësis?, mish?rimin e dashuris? n? veprim, shenjtoren e
dashuris?. Dhe n? çastet e v?shtira
t? p?rjetimit t? “nat?s s? shpirtit”, N?n? Tereza nuk u fsheh n? fen? e saj,
nuk dyshoi, nuk u thye, nuk u dor?zua, nuk e braktisi fen? katolike,
p?rkundrazi e k?rkoi Zotin me insitim, pasi besimin n? Zot nuk e donte si
dhurat?, ashtu si e pranojnë besimtar?t dhe mistik?t e tjer?, por e k?rkoi me
të gjitha forcat e besimit, me mençurin? e saj,kësisoj e gjeti, e përvehtësoi,
e zbatoinë fè dhe ne jeteë si mot?r katolike, si misionare e dashurisë, duke
rrezatuar drit? mbi t? gjitha err?sirat.
Shen N?n? Tereza,me misisonet
e bamirësisë - dashurisë(Mission of Charity),ka dh?n? nj? kontribut t? shquar
n? nd?rkomb?tarizimin e humanizmit, duke krijuat kultur?ne sh?rbimit p?r
njer?zit n? nevoj?, pavar?sisht nga p?rkat?sia fetare duke u b?rë protagoniste e
shquar e ekumenizmit t? koh?ve postmoderne.
Me misionin ungjillor, N?n? Tereza u b? "Samaritania e mir?"
p?r çdo person q? ka takuar, p?r çdo të varfër, të s?murë, të braktisur, për
çdo njeri n? kriz?, n? vuajtje dhe n? d?shprim.
Shen N?n? Tereza mbetet
N?na e p?rjet?shme, Apostola e Dashuris?, Shenjtoria e Dashurisë.
MOTËR KATOLIKE E PËRKUSHTUAR
D?shira e Gonxhe
Bojaxhiut, p?r t’iu përkushtuar veprës s? Jezu Krishtit, e ka zanafillën në
zemër të vendlindjes arbërore, e cila në vitet e f?mijërisë dhe të rinisë se
saj, ishte e copëtuar dhe n? mjerim. Jetesa mes të varfërve të Shkupit, ndikoi n?
shpirtin e brishtë të Gonxhes, duke i ideuar ndjenjat e miqësisë, të ndihm?s
dhe të respektit për të nëpërkëmburit nga fati i mbrapsht, nga shtypja dhe
padrejtësitë shoqërore, andaj i u përkushtua atyre me dh?mbshuri dhe me dashuri
e k?sisoj i parandolli vehtes misionin e kryqit. Në rrugën e shenjtërimit që
ajo zgjodhi, nuk e çoi ndonjë kompleks, apo sugjerim, përkundrazi inspirimi për
të hyrë në sh?rbim të kishës si motër katolike, i lindi natyrshëm në shpirtin e
saj të ndjeshëm dhe për këtë p?rkushtim të veçant? tregon: “Isha e ulur në gjunjë para Zonjës të
Letnicës, në Santuarin pranë Shkupit, kur
d?gjova thirrjen hyjnore. E kujtoj shumë
mirë atë mbrëmje të festës së Zonj?s e ngjitur në qiell. Po lutesha dhe këndoja e mbushur me gëzim t? brendshëm, kur e dëgjova z?rin e
Zotit, që më ftoi t’i përkushtohem Atij,
të konsakrohem në shërbim
të njerëzve”. Gonxhja vendosi t’u shërbente njerëzve në emër të Zotit dhe
jo të mbyllej si murgeshë në një kuvend, për t’i kaluar ditët me lutje dhe
meditime, andaj me Jezu Krishtin në zemër, iu p?rkushtua atij në shërbim të
njerëzve. Duke parë këtë p?rkushtim, Zoti e ndjeu nevojën e përsëdytjes së
Krishtit mbi tokë, andaj zgjodhi Gonxhe Bojaxhiun për barazi dhe si d?shmi të
një jete si motër misionare në shërbim të njerëzve. Pra, gjith?çka lindi dhe
rrodhi natyrshëm, me besim te Zoti,me p?rkushtim shpirtëror të brendshëm, me
thjesht?sin? e saj rinore dhe n? m?nyr? të ndërgjegjshme.
N? gusht t? vitit 1928,
Gonxhe Bojaxhiu vendosi“... para Zonj?s Son?, vendosa të shkoj n? mision e do t’i p?rkushtohem t?r?sisht Zotit dhe shp?timit t? shpirt?rave”. K?sisoj Gonxhia e nisi jet?n e
misionares, e lajm?tares s? ungjillit, e motr?s t? dashuris?. M? 26 shtator
1928, Gonxhja nisi udh?timin e misionares dhe nga kjo dit? vazhdoi pelegrine
t?r? jet?n.Fillimisht n? Urdh?rin e Motrave t? Loreto-s n? Dublin të Irland?s,
ku qëndroi pak koh? p?r t? marr? m?simet e anglishtes dhe ku mori velin e
motr?s n? rishtari. N? zbatim t? rregullave t? Urdh?rit t? Motrave t? Loreto-s,
Gonxheia zgjodhi em?rin Maria Tereza e Jesu Krishtit F?mij?, ashtu si Sh?n
Tereza e Lisieux dhenga ajo dit? e th?rrisnin Mot?r Tereza. Duke marr? em?rin e
Terez?s s? vogël, Gonxhja b?ri nj? zgjedhje t? veçant?, q? i lindi si thirrje e
brend?shme, si e tregon ajo vet?: “Tereza
e Liseiux b?ri gj?ra t?
vogla me dashuri t? madhe; gj?ra t? zakonëshme me dashuri t? jasht?zakon?shme; ja pse u b? e
Shenjt? dhe un? besoj, se ne mund ta p?rdorim k?t? shembull n? jet?t
tona, duke b?r? gj?ra t? vogla me dashuri t? madhe”.
Preferoi em?rin Tereza, sepse ndjehej mishërim i t? dyjave, me t? par?n ngjante
nga shtati i pak?t dhe inspirimin p?r t? b?r? gj?ra t? vogla me dashuri t?
madhe, nd?rsa me shenj?toren e Avilas e lidh?te dashuria pakufi ndaj Krijuesit,
deri në vetëflijimin absolut.
Besimi n? fen? katolike
dhe sh?rbimi me dashuri p?r viktimat e varf?ris?, p?r njer?zit në vuajtje, q?
kishin nevoj? për ndihm?, p?r p?rkrahje, p?r nj? fjal? t? mir?, e kan? zanafill?n
n? edukimin q? mori nga prind?rit, n? shkoll?n, n? famullin? e Shkupit dhe nga
shoq?ria shqiptare e koh?s.Në Shkup, t? vobektit dhe nevojtar?t, e kishin
ndjer? nga af?r dashurinë, dh?mbshurin? dhe dor?n e ngroht? t? Gonxhes së vogël,
q? u rrinte pran? dhe i ndihmonte, andaj e quanin“Engj?lli i ngush?llimit”. Nuk duhet t? harrojm? se n? at? periudh?,
femra shqiptare ishte e shtypur dhe pa t? drejta shoq?rore, nd?rsa Gonxhja e
vog?l, i sfidoi paragjykimet e kohës, Ajo spikaste mbi kufizimet, q? diktonte
kultura dhe mentaliteti patriarkal i koh?s.
K?to jan? tiparet e
kultur?s humanitare, fetare dhe t? fisnik?ris? t? familjes Bojaxhiu, t?
shkoll?s shqipe, të shoq?ris? shqiptare dhe t? famullis? t? Shkupit, ku u rrit
dhe u edukua Agnes Gonxhe Bojaxhiu. Nga n?nlokja Drane dhe nga babai Nikolla,
Gonxhja mori vlerat më të mira, që çdo fëmij?
dëshiron t’i trashëgoi nga prind?rit e vet.Gonxhja ishte 18 vjeçe
kur hyri n? jet?n e murgesh?s katolike dhe t? misionares e n? k?t? shteg?tim t? gjat?,mbajti n? thellësi të q?nies s?
saj forc?n dhe dashurin? e n?n?s Drane, q? e edukoi me virtyte t? larta, ruajti
krenarin? dhe shpirtin e aksionit t? baba Nikoll?s, kishte mb?shtetjen e
p?rher?shme t? v?llait Laz?r dhe t? motr?s Age, por ndjente dhe jehon?n e
Rozafës, gruas mitike të murosur në përjetësi, q? e frym?zoi me sakrific?n
sublime p?r t? b?r? mir?si; n? shpirtin e saj ndjente madh?shtin? e
mbret?resh?s Teuta dhe të princeshës Donika, mençurin? dhe fisnik?rin? e Dora
D’Istrias, forc?n e fjal?s edukuese t? Parashqevi Qirjazit, trim?rin? e Nores
të Kelemendit, të Janica Martinit, të Mara Kondit e tëShote Galic?s, ashtu si
tërë jetën e shoqëruan uratat e qindramij?ra n?nave, grave dhe vajzave
shqiptare. Kjo bot? shqiptare, q?
gjallonte n? shpirtin e Gonxhes, u lidh dhe me nj? tjet?r bot? t? dashuris?, q?e gjeti n? fen?
katolike, madje i bashkoi n? nj? t? vetme dhe k?sisoj, e plot?soj universin e
p?rkushtimit n? katoliciz?m, n? bamir?si, n? dashurin? p?r njeriun dhe p?r
jet?n. K?to misione, N?n? Tereza i ka shprehur me veprat e shumta fetare dhe
humanitare, por dhe n? shkrimet e n? letrat e shumta, n? uratat, n? esse-t? dhe
poezit? e saj t? bukura plot ndjenja, me k?shillat profetike, me vepr?n
apostolike, me predikimet, me sentencat ungjillore, n? takimet e n? bisedat me
njer?zit e thjesht? dhe n? marr?dh?niet me qytetar?t dhe zyrtar?t. Ta njohësh
mirëfilli punën e saj të bërë në Kalkutë të Hindisë dhe në qindra vende t?
tjera të botës, t? njoh?sh besimin e palëkundur të saj për Jezu Krishin dhe
Sh?n Marien, do të thotë ta njohësh Shen N?n? Terez?n, t? njohish shpirtmadhësinë
e saj, mundësitë e pakufishme p?r të bërë mirësi në jetë,të kuptoh si flijohej
për të tjerët, tëkuptosh pasurinë e saj fetare dhe shpirtërore, sa ishte e
mirë, e dobishme për njerëzit, për botën që i përket dhe që e shenjtëroi.
PËRKUSHTIMET E NËNË TEREZA
Pasi q?ndroi pak muaj n?
Dublin, n? dhjetor t? vitit 1928, rishtarja Tereza udh?toi p?r në Hindi dhe m?
6 janar 1929 mb?rriti n? Kalkuta. Ishte udh?tim i gjat?e i lodh?sh?m dhe
k?sisoj vazhdoi pelegrine t?r? jet?n, me impenjimin sh?mbullor n? misionin e
saj fetar dhe humanitar, deri sa e “pushtoi” tërë botën, si misionare e
dashuris?. N? janarit t? vitit 1929, e d?rguan n? kuvendin e Darjeeling, p?r t? plotësuar
noviciatin (rishtari) dhe p?r t’u kompletuar n? formimin si murgesh?. Për
aftësitë dhe nivelin kulturor,e em?ruan m?suese n? shkoll?n e kuvendit.M? 24 maj 1931, pasi mori
p?rkushtimin e p?rkohsh?m t? murgesh?s, e rikthyen p?rs?ri n? Kalkuta, n?
kolegjin katolik t? Saint Mary’s High School, n? periferi t? Entally, ku jetoi
e punoi për 17 vite. N? kolegj, Motra Tereza jepte m?sime n? l?nd?t e historis?
dhe t? gjeografis?.Rregullat
e rendit “Motrat e Loreto-s”, nuk i lejonin murgeshat t? dilnin jasht mureve t?
kuvendit, por Motra Tereza duke p?rfituar nga veprimtarit? vullnetare t? nx?n?svetë
saj, dilte dhe i shoq?ronte n?p?r Kalkuta, k?sisoj njohu kushtet e r?nda ku
jetonte populli n? lagjet e varf?ra e aty preku mjerimin, vuajtjet. K?to
realitete, i p?rjetoi me dhimbje dhe kjo vuajtje nxiti thirrjen e brend?shme
p?r t’i ndihmuar k?ta banor?.
M? 24 maj 1937, mori
p?rkushtimin e p?rhersh?m t? murgesh?s dhe u quajt N?n? Tereza, em?rtim q? e mbajti me nder. Papa Gjon Pali II,
p?r k?t? zgjedhje ka th?n?: “Ta quajmë
N?n? një fetare është e zakonëshme për të gjithë ne, por ky emër, për Nënë
Terezën ka shprehje intensiteti special. Një nënë shquhet për aftësinë të
dhuroi. Duke e vrojtuar Nënë Terezën në tiparet e saj, në sjelljet dhe në
mënyrën e të jetuarit, na ndihmon të kuptojmë çfarë p?rfaqësonte ajo përtej
përmasave fizike dhe çdo të thotë të jeshë Nënë”. Pasi mori p?rkushtimin
motr?s s? p?rhersheme, u rikthye n? Kalkuta, ku e ngarkuan drejtuese n?
Kuvendin e Motrave t? Loreto-s, nd?rsa n? vitin 1944 e em?ruan drejtore e
kolegjit katolik t? Sh?n Maris? n? Entally.
N? vitin 1945, populli
hindian u ngrit n? luft? p?r pavar?si nga Anglia. N? dit?t kur Kalkuta u
p?rfshi nga luftimet, N?n? Tereza i aktivizoi motrat dhenx?n?sete kolegjit, t?
mjekonin t? plagosurit, të ndihmonin jetim?t, fëmij?t e braktisur dhe n?
shp?rndarjen e ushqimeve banor?ve t? izoluar n? mjerimin e slum-e të
Kalkut?s.N? fund t? vitit 1945, kuvendi i Entally u sekuestrua nga ushtria, q?
e shnd?rruan n? spital, ku N?n? Tereza dhe motrat misionare sh?rbyen si
infermjere për mjekimin e të plagosurve dhe të sëmurëve. N? gusht t? vitit
1946, Kalkuta u shnd?rrua n? aren? luftimesh.
Nd?rsa ecte n? rrug?t e Kalkut?s shihte shkat?rr-imet dhe masakrat, që e
trondit?n dhe ndikuan, q? krahas dhimbjes munduese, n? shpirtin e saj t?
ndjesh?m t? lindi nj? reflektim i brendsh?m dhe revolta shpirt?ror ndaj
padrejt?sive, q? e udh?hoq?n drejt marrjes t? nj? vendimi t? r?nd?sish?m n? jet?n
e saj.
NËNË TEREZATHEMELUESJA E URDHËRIT MISIONARET E DASHURISË.
Missionarie Della Carità - CongregatioSororumMissionariumCaritatis.
Missionaries of Charity or Sisters of Mother Teresa.
M? 10 shtator 1946, N?n?
Tereza mori trenin p?r n? Darjeeling, ku shkoi n? kuvend, t? kalonte 10 dit? me
ushtrime shpirt?rore. Gjatë meditimeve kalonte n? kujtes? ngjarjet e Kalkut?s,
luft?n, shkat?rrimet, djegiet, t? vrar?t, t? plagosurit, varf?rin?, vuajtjet e
njer?zve t? thjesht? dhe keshtu n? nd?rgjegjien e saj shp?rtheu “thirrja e thirrjeve shpirt?rore”. P?r
k?t? reflektim, N?n? Tereza tregon: “At?
nat? hapa syt? dhe pash? vuajtjen e njer?zve dhe ndjeva munges?n e p?rkushtimit
tim. D?gjova Zotin, q? k?rkoi nga un? t? braktisja jet?n e qet?, at? brenda
mureve të kongregacionit fetar dhe t? dilja n? rrug?, p?r t’u sh?rbyer t?
varf?rve, të pamundurve, t? s?mur?ve, t? plagosurve. Ky ishte urdh?r, nuk ishte
sugjerim, as k?shill?, as propozim”.Motra Tereza, pas këtij reflektimi dhe
e udh?hequr nga thirrja e Krishtit n? kryq: “Kam etje”, vendosi t? largohet nga Kongregacioni i Motrave t?
Loreto-s dhe t’i dedikohej me dashuri bamir?sis?, mb?shtetjes, ndihm?s
materiale dhe shpirt?rore p?r t? varf?rit, q? shoq?ria e koh?s dhe kastat
hindiane i kishin braktisur dhe i konsideronin t? paprekshmit. P?r k?t? vendim,
i k?rkoi ipeshk?vit t? kalkut?s dhe Selis? s? Shenjt?, ta lejonin t? dilte nga
kuvendi dhe të sh?rbente si mot?r aktive pran? njer?zve q? vuanin, t’u sh?rbente
t? varf?rve nd?r m? t? varf?rit, ashtu si e kishte ndjer? thirrjen e Jezusit. Ipeshk?vi i
Kalkut?s dhe bashk?motrat e kongregacionit, u p?rpoq?n ta bindnin t? nd?rronte
mendimin.
Nj? sociolog atesit
shqiptar, ka shkruar se N?n? Tereza e braktisi kuvendin e Motrave t? Loretos,
sepse nuk donte t’iu sh?rbente vajzave t? familjeve t? pasura. U befasova, q?
ky sociolog shqiptar, i cili hiqet si studiues i jet?s s? N?n? Terez?s, na e
servir k?t? g?njesht?r, si zbulimin e tij t? madh. N?n? Tereza nuk e braktisi
kuvendin dhe nuk ka th?n?, se nuk donte t’i m?sonte nx?n?set e saj, sepse ishin
nga familjet eelit?s, p?rkundrazi i donte, i nderonte, i respektonte, i quante
“nx?n?set e mia t? dashura” dhe i
trajtonte nj?lloj si motrat e kuvendit, pasi si mot?r katolike, ajo i
konsideronte t? gjith? njer?zit t? barabart? para Zotit. Ndarjen me nx?n?set e
saj, e p?rjetoj me dhimbje, por misioni q? do nd?rmerrte, ishte m? i madh, m? i
r?nd?sishëm, se detyra e m?sueses n? kolegj. Duhet t’i kujtoi ketij sociologu shqiptar,
se shumë nga nxënëset e saj në kolegj dhe bija të elitës, u bënë misionare dhe
punuan me Nënë Terezën. Kjo zgjedhje e guximeshme e N?n? Terezës nuk ishte
rastësi, ishte inspirim i brendsh?m, ishte lidhje mistike mbinatyror? me Jezu
Krishtin, që e kishte ftuar disa herë t? b?hej dishepulla dhe apostulla e tij, n?
sh?rbim të nj?r?zve q? vuanin.
N?n? Tereza nuk e
braktisi fen? katolike, por ndryshoi vet?m m?nyr?n p?rkushtimit katolik dhe përjeti-min
e fesë së krishterë, krijoi kishën pa mure, e zbriti sh?rbimin fetar mes
njer?zve, zgjodhi t? q?ndronte pran? tyre, duke i sh?rbyer t? varf?rve, t?
s?mur?ve, t? braktisurve, leproz?ve, jetim?ve, atyre q? ishin pa mb?shtetje dhe
pa p?rkrahje. Me k?t? zgjedhje, Nënë
Tereza revolucionarizoi misionin e fes? katolike,krijoi kishën e hapur pranë njerëzve, duke treguar forc?n e besimit
katolik n? sh?rbim t? njer?zimit.Me këtë vendim, N?n? Tereza doli nga
guacka e rehatis?, e qet?sis?, e komoditetit n? kuvend dhe zbriti n? rrug?t e
hapura t? Kalkutës dhe m? pas duke e shtrirë misionin në 136 shtete t? bot?s, i
ndihmoi njer?zit me vepra t? vog?la e t? zakon?shme dhe me dashuri t? madhe.
Për këtë vendim të
Nënë Terezës shpesh shtrohet pyetja: Eksklaustrim apo shekullarizim i Nënë Terezës?Nga
letrerkembimi i Nënë Terezës me konfesorët, me ipeshkëvin e Kalkutës Imzot
Pèreira dhe me eproret e kongregacionit “Motrat e Loreto-s”, rezulton se e
këshillonin për eksklaustrim, pra
dalje të përkohshme nga kuvendi, por me kusht të ishte e lidhur me Rregullin e
saj.Këtë sugjerim, Nënë Tereza e shihte si kufizim të veprës së saj, si pengesë
për të kryer misionin, andaj vendosi ta linte bashkësinë e Motrave të Loreto-s,
për të themeluar Rregullin e ri, ashtu si ia kishte këshilluar Jezu Krishti
gjatë vegimeve mistike nëkuvendin e Darjeeling.N? baz? t? teologjis?
moderne, N?n? Tereza preferoi shekullarizimin,
kësisioj u largua nga kuvendi dhe e zbriti besimin fetar në popull, duke
modifikuar skemat, rregullat, zakonet tradicionale, pozicionet, praktikat
dogmatike dhe ato apriore të besimit fetar katolik.Kur u largua nga
Kuvendi dhe zbriti në mjerimin e Kalkutës, Nëna Tereza shkruante: “O Zoti
im, me zgjedhjen time të lirë, nga dashuria për Ty, dua të mbetem dhe ta bëj
vullnetin Tënd të shenjtë për Ty. Nuk i lejova vetes as një pikë loti... Kjo
është nata e errët e lindjes së Rregullit. O Zoti im, më jep tani guxim, në
këtë çast t’i mbetem besnike ftesës tënde”.
Vatikani i dha lejen Nënë Terezës, t? jetonte në periferi të Kalkutës, ashtu si kërkoi, të jetonte pranë e me njerëzit e varfër, ku ndoqi rregullisht jetën fetare si motër katolike. Më 15 gusht 1948, në fest?n e “Zonja e Ngjitur ne
Qiell”, Nënë Tereza e hoqi vellon e zez? te
Motrave te Loretos, veshi sarin e bardhë hindian dhe filloi jetën si motër e lirë dhe aktive. Në shtator 1948,
Nënë Tereza shkoi n? kuvendin e Patna,
pranë misionit të motrave mjeke, per të ndjekur
kursin 4 mujor për infermjere, duke
rritur aftësitë në shërbim t? njerëzve, q? jetonin në slum-et (barakopolet, lagjet me
baraka, bidonvilat) e shumta të Kalkutës dhe të qyteteve të tjera hindiane, ashtu sishërbeu të varfërvedhe në136 v?nde të tjera të botës.
Në janar 1949, filloi misionin e Motrës Misionare të lirë, aktive në shërbim t? varfërve. Banonte në një barak? në Creek Lane në Motijhil. Jetoi vetëm deri me 19 mars 1949 dhe aty priti
grupin e parë te motrave, që u bashkuan me Nënë Terezën. Në ato ditë kur filloj
misionin, në kuletë kishte vetëm 5 rupie, por n? zemër kishte një pasuri të madhe, besimin katolik dhe dashurinë për njerëzit e varfër, të cilëve u shërbeu me devocion
hyjnor. Këtë vep?r modeste në ndihmë të të varferve, që e filloi vetëm me 5 rupie, por që e shndërroj në institucion humanitar gjithëbotëror, qeveria Hindiane, e ka nderuar
me emetimin e monedhës 5 rupie me portretin e Nënë Terezës.
Në t? vetmen dhomë t? k?saj sht?pie të vogël t? nd?rtuar me kartona, Ajo u mësonte f?mij?ve shkrim e këndim, rregullat bazë te higjien?s, normat e sjelljes me
kulturë dhe njëkohësisht u shpërndante ushqime familjeve të vobekta. Në shkurt të viti 1949, Nënë Tereza u
sistemua në një shtepi, ku një nga dhomat e përdori për tu asistuar të sëmureve në gjendje të rëndë.
Në fillim të vitit 1950 Nënë Tereza i paraqiti
Ipeshkëvit Imzot Pèreir, kërkesën për themelimin urdhërit të ri, t? cilin e
quajti Missionarie della Carità (Misionaret e Bamirësisë - Dashurisë), si ia
kishte sugjeruar Jezu Krishti n? vegimet n? kuvendin e Darjeeling.Leja nga Roma
erdhi më 7 tetor 1950. At?
dit?, kryeipeshkevi i Kalkutës Imzot Pèreir, shpalli themelimin e komunitetit të
motrave katolike “Missionarie della
Carità.
Për rendin që themeloj,
zgjodhi emërin Missionarie della Carità (angl: Missionaries of Charity). Fjala karità
- carità (latinisht: caritas) në gjuhën shqipe përkthehet me sinonimet:
bamirësi, dashuri, dhëmshuri, përdëllim. Shumica e përdorin thjesht bamirësi,
si e ndeshim shpesh n? emërtimin Misionaret e Bamirësisë. Kësisoj e përkthyer,
nuk shpreh thelbin e misionit t? Nënë Terezës, pasi në plan të parë të
veprimtarive të motrave misionare, nuk është bamirësia, mëshira, lëmosha,
altruizmi, filantropizmi, por është dashuria për jetën, sh?rbimi me dashuri
njeriut t? vuajtur. Bamirësi është të dhurosh
parà, ushqime, veshje për të varfërit, por këto janë ndihma individuale, të
çastit dhe për pak njerëz, ndërsa misionaret e Nënë Terezës u dhurojnë
nevojtarëve shumë më tepër, i trajtojnë me dashuri, me përkushtim, i japin
kurajo, iu shërbejnë me kujdes shembullor, i ushqejne, i lajnë, i përkëdhelin,
i mjekojnë, iu japin mbështje shpirtërore, iu kthejnë buzëqeshjen, u sh?rbejnë
t? gjith?ve me dashuri. Vështruar në këtë aspekt, Don Lush Gjergji, autori i 17
veprave dinjitoze kushtuar jetës dhe veprimtarisë së shquar të Shen Nënë
Terezës, vepra të përkthyera në 35 gjuhë të botës,me të drejtë ka përdorur emërtimin Misionaret e
Dashurisë dhe është nderim e respekt për veprën e saj, t? quhet kesisoj dhe jo
t? p?rdoret nj? fjal? e përkthyer thjeshtë “bamirësi”.
M? 22 gusht 1952, inauguroi Shtëpinë e Kalighat, për të semurët në
gj?ndje terminale, ku motrat misionare mjekonin dhe asistonin këta fatkeq?, që
spitalet civile i refuzonin t’i shtronin.Studiuesi Renzo Allegri, shkruan se
Nënë Tereza, me Misionin e Dashurisë, krahas krijimit t? nj? rendi t? ri
misionar dhe nj? kulture sh?rbimi p?r t? varf?rit, kërkonte të shmangëte dhe gabimet
e të kaluarës të disa prej urdhërave t? krishter?, që kishin lindur për të
ndihmuar të varf?rit, por me pas ishin shndërruar në shërbim të t? pasurve. Nën? Tereza iu ka dhuruar të varfërve bukë, shtrat, veshmbathje, ilaçe,
mbi të gjitha dashurinë, dinjitetin,
ngrohtësinë, afërsinë. Një dit? ajo pa një njeri të shtrirë në rrugë, i uritur, i pistë, i
rreckosur, plot miza dhe krimba. Njer?zit i kalonin pranë dhe e v?shtronin me përçmim, ndërsa Nën? Tereza e mori nga rruga, e lau, e veshi e ushqeu dhe e vendosi në shtrat në shtëpinë e Kalighat. Ky njeri i braktisur nga të gjithë u befasua nga përkujdesia
dhe nga kjo dashuri, që nuk e
kishte ndjerë kurrë në jetën e tij të varfër, andaj i tha Nënë Terezës: “Nënë, kam jetuar në rrugët si kafshë, por tani do të vdes si
engjëll!”
E filloi misionin duke
ndihmuar njerëzit e braktisur në rrugët e varfërisëtë Kalkutës dhe kësisoj vazhdoi të ndihmoi me qindramijëra t? tjer?, duke kryer vepra të vogla me dashuri të madhe, duke kryer mrekulli të shumta, nga ato që dinte të kryente vetëm Nënë Tereza. Komuna e Kalkutës e vlerësoj këtë nisëm sociale dhe p?r ta mb?shtetur i
dhuroi nd?rtesën e nj? hoteli të vogël të braktisur në periferi të Kalighatit e nj?kohesisht i dha nj?
buxhet modest, q? Ajo e përdori për krijimin e kushteve minimale të shërbimit ndaj të sëmurevë terminal?. Ne kete qender
asistence, motrat misionare perkujdeseshin per të sëmurët rëndë dhe për
fëmijët dhe të moshuarit e braktisur nga familjet, nga shoqëria dhe nga shteti. Ata mjerane ishin të feve të ndryshne, si hindù,
mysliman?, budista, katolik? etj, por të gjithë qëndronin së bashku. Q?ndra e
Kalighatit ishte strukturë asistence e një urdh?ri të krishterë, por sejcili
prej të sëmurëve, ishte i lirë të praktikonte ritet e fesë së vet, pra
myslimani lexonte Kuranin dhe falej pesë herë në ditë, hindusëve u jipej uji i
lumit Gang, katolik?t kryenin ritet sipas Ungjillit etj. Në këtë mjedis social punuan
misionaret e dashuris? dhe përherë duke respektuar besimet
fetare të sejcilit prej tyre, pa as
më të voglën tentativë proselitizmi.Harmonia dhe
toleranca fetare janë padronet e kulturës shqiptare dhe këtë edukatë dhe kulturë, qëajo kishte marrë nga familja, nga kisha, nga shkolla dhe nga shoqëria shqiptare e asaj kohe,
Nënë Tereza e bëri parim bazë të misionit dhe e zbatoi në shoqërinë hindiane dhe me popujt e të gjitha vendeve dhe në ato me popullatë myslimane,budiste,
hindu, protestantë etj, ku ishin hapur shtëpitë e dashurisë.
Në shkurt të vitit 1953, motrat
misionare u vendosën në selinë e re në shtepinë N° 54 A Lower Circular Road
– Missionaries of Charity, ku ndodhet
edhe n? dit?t e sotme, e mbarënjohur Shtëpia e Nënë Terezës, pra nuk quhet
kuvend (manastir), si ato të urdhërave të tjerë të krishterë.
Aktiviteti i Nënë
Terezës zgjerohej nga dita në ditë dhe rezultatet bëheshin të njohura publikisht.
Personat e trajtuar në qendrat e asistencës flisnin me entusiazëm për shërbimet
e motrave misionare dhe kjo atmosferë sensibilizuese ndikoi, që masat e gjëra
popullore, të kishin besim dhe nderim për vepr?n e Nënë Terezës, madje
ndihmonin në mbarvajtjen e këtyre qendrave. Ipeshkëvi i Kalkutës dhe Vatikani e
vrojtonin nga afër aktivitetin e misionit dhe vazhdimisht shprehnin vlerësime.
Rezultatet e arritura, krijuan bindje për dobishmëritë shpirt?rore dhe
shoqërore të veprës të Nënë Terezës si misionare e dashuris?. Populli hindian e
vleresonte kontributin e shquar ndaj banorëve të Kalkut?s dhe n? nderim të vepres
se saj, tëgjithë e quanin Nënë Tereza e
Kalkutës, kësisoj e njohu bota, me k?t? “titull nderi” e quajti mass media,
duke e sh?nd?rruar n? mbiem?r “zyrtar”.Në shkurt të vitit 1965, duke vlerësuar arritjet e rendit të themeluar nga Nënë
Tereza, me dekret të veçantë “Decretum
laudis”, Papa Paolo VI e aprovoi Urdh?rin “Missionarie della Carità” dhe e shpalli Kongregacion Pontifik, me selinë në
Kalkuta.Em?rtimi pontifik, do t? thot?, q? kisha katolike t? krijoi ura lidh?se
me besimtar?t dhe me shumë popujdhe pik?risht misioni i N?n? Terez?s e
meritonte m? shum? se çdo urdh?r tjetër, pasi duke e zbritur kish?n ne popull,
krijoj lidhje t? fuqishme mes kish?s dhe popullit, mes Misionit t? Dashuris?
dhe popujve të gjitha besimeve fetare. Në vitin 1965, me Nënë Terez?n, punonin
300 motra misionare, të cilat krahas shërbimeve në qendrat e asistencës, zbritsnin
në rrugët e Kalkutës për të ndihmuar të varfërit, të braktisurit, jetimët, të
sëmurët.
NËNË TEREZA E FAMËSHME DHE E SHENJTË:
Me themelimin e Urdhërit
Misionaret e Dashuris?, N?n? Terezaveshisarin e bardh? të grave hindiane dhe
bardhësia shpreh bashkëndarjen e dhimbjes me të vuajturit, ndërsa në buzët
anësore të sarit të bardhë, shtoi katër shirita blu, që shprehin katër
përkushtimet e motrave misionare: varfëria, pastërtia(kastità), bindja dhe jeta
e varfër ndërmjet të varfërve. Zgjodhi ngjyrën blu për shiritat, në nderim të
Virgj?reshës Marie, ndërsa katër shiritat anësore, janë formuar me tre
ravijëzime, që shprehin Trinitetin e Shenjtë.Nën supin e majtë, mbi zemër, Nënë
Tereza vendosi kryqin me Jezu Krishtin e kryqëzuar, pra e përdori ndryshe nga
të gjitha motrat e rendeve të tjera të krishtera, të cilat e mbajnë kryqin në
qafë me varëse. Nënë Tereza e nisi
misionin me një grup të vogël motrash, që u perkushtuan me vetmohim të
varfërve, të sëmurëve, jetimëve, sakatëve, të pastrehëve, të braktisurve, nj? veçori
sh?rbimi, që e dallonte misionin e Nënë Terezës nga rendet e tjera të
krishtera. Varfëria nuk mposhtet me l?mosha e me fjalë, por me ndihma konkrete,
me mbështetje ekonomike e shpirtërore. N? takimet me bamirësit dhe me
pushtetarët, Ajo i këshillonte: “Mos u
kufizoni t’i dhuroni njerëzve një peshk sa për të shuar urinë, por jepini
mjetet të peshkojnë vetë”.
Nëpërmjet misionit, N?n? Tereza e pasuroi besimin katolik me dashuri, e shnd?rroi
dashurin? n? profesion dhe mision n? sh?rbim t? njeriut, duke i treguar, se duhet t? jetojm? me k?t? profesion, me k?t? art sh?rbimi pët t? varf?rit, t? s?mur?t, jetim?t dhe të braktisurit. Sh?rbimi i motrave misionare, i kap?rcen kufijt e m?shir?s kristiane, nuk ?sht? vet?m keqardhje, nuk ?sht? thjeshtë bamir?si, por ?sht? dashuri dhe ndihm? p?r t? gjith? ata q? vuanin. Martin Luther King nderohet nga bota sepse luftoi p?r drejt?sin? p?r t? gjith?, pa dallime n? ngjyr?n e lëkur?s dhe n? besim fetar; Mary Curie ?sht? e
famëshme për zbulimet shkencore; Markoni u shqua për zbulimin e radios; Gabriel
Garzia Markez u bë i njohur në botë për librat që shkroi; Bill Gates si
themeluesi i Microsoft; ndersa N?n? Tereza u b? e fam?shme dhe e shquar duke luftuar p?r drejt?si shoq?rore, p?r t’iu rikthyer dinjitetin dhe t? drejtat elementare viktimave të varfërisë, të cil?ve u shërbeu me dashuri dhe falas. Ajo e pushtoi bot?n me veprat e shquara humanitare dhe
me inspirimin shpirt?ror, me dashurin? p?r t? varf?rit nd?r m? t? varf?rit,
kreu vepra madhore pa preçedenta n? përmasa e n? intensitet, kësisoj u bë e
fam?shme dhe mot?r e shenjt? dhe nj? nd?r figurat m? t? shquara t? shekullit
XX.
Bota e vler?sonte dhe N?n? Tereza i risillte shenjt?rin? bot?s.
Me thjesht?si t?
admirueshme, me dinjitet dhe guxim, pa b?r? shpikje dhe
zbulime t? mëdha, Ajo zbatoi profesionin,
misionin dhe artin e dashuris?, k?sisoj u b? e p?rbot?shme, u b? vet? bota. N?n? Tereza tregoi me vepra, se nuk u
sh?rbeu t? tjer?ve vet?m me misionet shpirt?rore dhe as me aksione individuale, por i masivizoi
k?to shërbime, i organizoi n? institucione fetare, laike dhe shoq?rore, i fuqizoi me mjete dhe burime njer?zore, i
shtriu n? t? pes? kontinentet, duke ndihmuar popujt e t? gjitha besimeve
fetare.
Për imazhin publik, si simbol historik shpirteror dhe humanitar, N?n? Tereza është vler?suar
nj? nd?r grat? m? t? fam?shme t? bot?s, madje radhitet në vendin e katërt, pikerisht pas Jezu Krishtit,
Shën Palit dhe Shën Françeskut të Assisit.Në vitin 2010, revista “Time”, në
kremtimin e 100 vjetorit te lindjes t? N?n? Terez?s, i kushtoi nj? num?r
special me titull në kopertin? “Nënë
Tereza e Shenjta e Gjallë”.
Nga dita e themelimit
deri n? dit?t e sotme, Misioni i Dashuris? i N?n? Terez?s u rrit, u zgjerua, u
fuqizua, u p?rhap n? t? pes? kontinentet e sot ?sht? i pranish?m n? 136 vende
t? bot?s, me rreth 5000 motra misionare, q? u sh?rbejn? me vetmohim pjes?s m?
t? dob?t t? shoq?ris?, t? varf?rve, t? s?mur?ve me SIDA, leproz?ve, t? s?mur?ve
me tuberkuloz, me malarie, me kolera, invalid?ve, toksikodipendenteve,
jetim?ve, t? gjymtuarve, t? uriturve, t? braktisurve, pleq?ve t? mbetur vet?m
dhe t? paaft? nga ana sh?ndetesore e mendore.
Papa Gjon Pali II ka
th?n?: "N?n? Tereza e Kalkut?s, bija e popullit shqiptar, i ka dh?n?
nderin dhe shk?lqimin kombit t? saj, ashtu dhe Kish?s Katolike".
Dit?n e shpalljes e
Lumturueme t? N?n? Terez?s, Papa Gjon Pali II
tha: ”Ta lavd?rojm? k?t? grua t? vog?l t? dashuruar me Zotin, k?t? lajm?tare
t? p?rulur t? Ungjillit dhe bamir?se e palodhur e njer?zimit. Ta nderojm? k?t?
personalitet t? shquar t? epok?s ton?. Ta pranojm? mesazhin e saj dhe t?
ndjekim shembullin e saj”.
Në vitin 1985, me rastin
e 40-vjetorit të themelimit të OKB, Nënë Tereza u ftua të fliste para Asamblesë
së Përgjithëshme. Sekretari i Përgjithëshëm i OKB Perez de Cuellar, duke e
prezantuar Nënë Terezën tha: ”K?tu është salla e fjalimeve. Në këtë tribunë
kane folur burrat më të fuqishëm të botës, nd?rsa tani kemi privilegjin të
kemi mes nesh dhe t? d?gjojm? gruan më të fuqishme të botës. Nuk besoj se
është e nevojshme t’ua prezantoj, sepse e njihni t? gjith? dhe Ajo s’ka
nevoj? p?r fjal?, por për veprat tona. Mendoj, se gjëja më e mirë që mund
të bëjë unë, është ta ftoj t? na nderoi me mesazhin e saj dhe t’u them, se ajo
është më e madhe se unë, Ajo është më e madhe se të gjithë ne së
bashku. Ajo është OKB-ja, Ajo është paqa në botë.”
Populli yn?, krenohet me shqiptaren e
shquar, e cila gjithmon? dhe me
krenari deklaronte p?rkat?sin? shqiptare. Dit?n kur e nderuan me çmimin Nobel, duke i u pergjigjur
pyetjes q? i b?ri nj? prift n? sall? p?r origjin?n e saj, N?n? Tereza deklaroi me krenari: “Me
origjin? dhe me gjak jam shqiptare, me shtet?si hinduse, jam mot?r katolike e
p?rmes thirrjes time i p?rkas gjith? bot?s, por zemra ime i p?rket vet?m Zotit”.
Nënë Tereza u bë ura
ndërlidhëse të njohjes të shqiptarëve në botë, ishte ambasadorja gjith?bot?rore
e popullit ton?, madje ka b?r? shum? p?r rritjen e prestigjit t? vendit ton? n?
aren?n nd?rkomb?tare dhe pse politika shqiptare nuk ia dha meritat q? i
takonin.
Presidenti i USA Bill
Klinton, n? qershor t? vitit 2002 u shpreh: “Nënë Tereza, ishte e para Ajo, q? më bëri ta dua kombin shqiptardhe
tani unë ndihem shum? krenar, që plot?sova nj? detyrim moral ndaj Saj dhe ndaj
vlerave t? liris? në Kosovë”.
Misionet e N?n? Terezës p?rfshijn?
aktivitete t? shumta t? karakterit fetar, humanitar, shpirtëror, bamir?s,
kulturor dhe t? gjitha n? veçanti dhe s? bashku, jan? shprehje e dashuris? pa
kufi p?r njer?zit n? vuajtje, jan? sh?rbime p?r t? shp?tuar dhe sh?ruar jet?n,
jan? misione hyjnore, misione të shenjta, q? i realizoi me thjeshtësinë dhe madhështinë
e saj dhe n? p?rmasa gjith? bot?rore.
SHENJTËRIMI
I NËNË TEREZËS
Kishin kaluar 13 vjet nga dita kur Nënë Tereza u kanonizua e Lumturume dhe
ditët, muajt e vitet, që kalonin shpalleshin prova të shumta dhe dëshmi të
qarta për domozdoshmërinë e shpalljes Shenjtore. Në fakt, tërë jeta e Nënë
Terezës ishte Vita sanctae - jeta e
shenjtores”, e përjetuar çdo ditë në fè, e kompletuar n? ungjill, n? eukaristi dhe në lutjet,
q? i zbatoi me përkushtim dhe me dashuri n? aktivitetet fetare dhe humanitare
në ndihmë të viktimave të varfërisë të sëmurëve , jetimeve dhe të braktisurve
nga familjet, nga shoqëria dhe shtetet.
Nënë Tereza i kishte përmbushur të gjitha kushtet p?r tu shpallur shenjtore,
sepse i plotëson të gjitha kriteret t? shpallet e shenjtë, ashtu si ka
percaktuar Koncili i Trentos, andaj çdo ditë e më shumë, idhëtarët e saj dhe
populli e quanteSancta Teresa - Shën
Terezadhe arrijti 4 shtatori, dita e bukur, kur Papa Fraançesko e shtoi në
listën e shenjtorëve të Kishës Katolike, por nga ana tjeter konfirmoj se Ajo
nuk ishte e nuk është vler? vetëm e krishtërimit, por ?sht? vler? e madhe
njerëzore, q? i përket të gjithë popujve të botës.
Në këtë shkrim nuk do të prezanatoj të gjitha kushtet dhe kriteret, që
percaktojnë kush duhet të shpallet shenjtor, apo shenjtore, por do t’i rikujtoj
lexuesve disa nga më thelbësoret dhe më tipiket, që e shquajnë Nënë Terezën në
aktivitet e shumta si misonare katolike.
Nënë Tereza është
themeluesja e URDHËRIT MISIONARET E DASHURISË (Missionarie Della Carità.
Congregatio Sororum Missionarium Caritatis. Missionaries of Charity or
Sisters of Mother Teresa), fillimisht vepruese në Kalkuta dhe në vazhdim e
perhapur në 136 vende të botës duke realizuar ndërkombëtarizimin e Misionit të Dashurisë, duke e
shndërruar në mision humanitar gjthëbotëror. Asnj? urdh?r i krishter?, apo i
ndonj? feje tjet?r, asnj? prej shoqatave humanitare, asnj? organizat?
joqeveritare bamir?se dhe ato të quajturat ndërkombëtare, nuk kan? aktivitete
n? p?rmasat gjithë botërore dhe me intensitetin, që ka zhvilluar Misioni i
Dashuris? i N?n? Terez?s, i cili mbetet unikal n? historin? e njer?zimit, me
shtrirje aktive n? shtetet e t? pes? kontinenteve.Me k?t? zgjedhje, Nënë Tereza
revolucionarizoi misionin e fes? katolike, krijoi kishën e hapur, duke e
zbritur pranë njerëzve, duke e përhapurforc?n e besimit katolik n? sh?rbim t?
njer?zimit.
Me veprat e saj sublime Nënë Tereza u bëikona e
Samaritanes së Mirë, sepse shkonte kudò për t’i shërbyer Krishtit n? të
varfërit ndër m? të varfërit. As konfliktet dhe as luftërat nuk e ndaluan të
kryente misionet shpirtërore dhe humanitare. Personaliteti dhe autoriteti i
fuqishëm i Nënë Terezës u shpreh në vitin 1984, kur ndërhyri dhe iu imponoi
palëve luftuese të ndërpresin luftimet në Liban, atë që nuk e bëri OKB, as USA,
as Franca, as Anglia, as Italia. Kjo ngjarje është pa preçedenta dhe për herë
të parë në historinë e njerëzimit, një motër katolike shqiptare, u be protagoniste
e paqes, duke detyruar aemëpushim për motive humanitare.
Me lutjet në përgjërim, me uratat dhe aksionet, me ungjillizimin dhe
promocionin njerëzor, Nënë Tereza proklamoi Ungjillin, me jetën e saj, që ua
dhuroi t? gjith?ve. Ajo është ungjilli i pestë,e pranuar unanimisht dhe shenjtore e dashurisë.
Shen N?n? Tereza, Shen
Gjon Pali II dhe Shen Pio Pietrelçina, jan? tre “sh?rb?tor?t e shpirtit”, q?
merituan dhe titullin Servus servorum Dei - sh?rb?tor i sh?rb?tor?ve t? Zotit. P?r veprat shpirt?rore dhe humanitare me dashuri n?
sh?rbim t? njer?zimit, Nënë Tereza nderohet nga kisha dhe t? gjith? popujt e
bot?s.
Nënë Tereza me motrat
misionare kanë ndihmuar, kanë strehuar dhe ushqyer, kanë larë dhe mjekuar me
dhjetramiliona njerëz të varfër, jetima, të sëmurë, të braktisur, të përbuzur,
ata që kastat i konsideroin të paprekshmit, ata që dergjeshin gjysëm të
“vdekur” në rrugët e pista të Kalkutës dhe në vendet e tjera të Botes; i kanë
shërbyer popullit të gjitha moshave dhe pa dallime fetare, etnike,
social-ekonomike, kesisoj Ajo solli një risi humanizmi në misionet e kishës
katolike.Këto shërbime, Nënë Tereza dhe motrat misionare, i kryenin me përkushtim,
dhimbshuri dhe me dashuri, duke e shndërrruar dashurinë në profesion, aksion e
mision fetar dhe humanitar. ShenNënë Tereza është misionare e
bamirësisë, e dashurisë, e paqës, misionare e jetës.
Shen Nënë Tereza ka bërë
aq shumë për të vuajturit, sa nuk kanë bërë të gjithë shenjtorët e marrë së
bashku.
Nënë Tereza kreu vepra të
vogla me dashuri të madhe, vepra të zakoneshme me dashuri të jashtzakoneshme.
Nënë Tereza nuk ishte teologe, por besimi i saj ishte i madh dhe i
thjeshtë, ishte besimi i një motre të devot?shme dhe këtë e ndjenin të gjithë,
andaj dhe para se të shpallej e shenjtë, fotografia e saj qëndronte si një
ikonë e shenjtë në murin e dhomave të miliona besimtarëve, madje dhe të atyre
që nuk besojn?, pra dhe të ateistave dhe kjo është një mrekulli e vërtetë.Të gjithe ishin të bindur për veprën
e shenjtë të Nënë Terezës, por konservatorizmi dhe pedantizmi i klerikëve,
diktonin si kerkesë prova të dokumentuara të heroizmit dhe te mrekullive te
kryera nga Nënë Tereza, i kërkonin si dokumenta për ta shpallur shenjtore.
Në vitin 2002, Papa Gjon Pali II, aprovoi dekretin e virtyteve
heroike të Nënë Terezës dhe njohu mrekullinë me qytetaren indiane Monika Besra,
e cila u shërua nga tumori me ndërhyrjen shpirtërore të Nënë Terezës. Me këtë
akt, u miratua dhe dekreti mbi vlefshmërine e proçesit të Lumturimit.
Natyrisht, ky rast nuk
është e vetmia mrekulli e Nënë Terezës, janë dhe shumë te tjera.
Në dhjetor të vitit
2015, Papa Françesko shpalli dekretin për miratimin e një tjetër mrekullie
dedikur Nënë Terezës. Ky është rasti i Shërimit të një të sëmuri 42 vjeçar nga
San Paolo - Brazil, i cili më 9 dhjetor 2008, pësoi gjendje kome, gjatë
ndërhyrjes për abscese të shumta në tru, te ndërlikuar me hydrocefali. Gjysëm
ore pas ndërhyrjes, kur mjeku u kthye te i semuri, e gjeti zgjuar dhe në
gjendje koshiente, ndërsa bashkeshortja e tij vazhdonte të lutej për të Lumen
Nënë Tereza, ndaj të cilës shprehnin devocion familajrisht.
Gjatë kontrolleve shëndetësore
të sëmurit pas operacionit, rezultoi mrekullisht shërim i plotë.
Më 10 shtator 2015, nga
verifikimi që i bënë shtatë antarët e konsultës mjekësore të Kishës Katolike,
çdukja e sëmundjes u konsiderua shkencërisht e paspjegueshme dhe një mrekulli e
Nënë Terezës.
Bazuar ne raportin e
hartur nga komisioni i mjekëve, antarët e Konsultës Teologjike, që kanë detyrë
të shprehen në rastet e kanonizimit, deklaruan “lidhje perfekte e sherimit, me
vokacionin për të Lumen Nënë Tereza”. Kolegji i Kardinalëve dhe i Ipeshkëve të
Kongregacionit për Çështjen e Shenjëtorëve, miratoi raportin e hartuara nga
teologët dhe nga komisioni i mjekëve dhe sanksionoi virtytin heroik dhe
mrekullinë e Nënë Terezës, në shërimin e qytetarit brazilian.
E tërë jeta e Nënë Terezës është plot vepra heroike dhe mrekulli të shumta.
Ndonëse shkruhet pak, madje pothuaj nuk flitet rreth këtij fakti, do të
shtoj dhe një mrekulli tjetër, që është unikale në historinë e njerëzimit. Në vitin 1958, për kurimin e të sëmureve me
lepër, në Titagarh, një lagje e madhe e degraduar në shtetin federal t?
Bengala, Nënë Tereza hapi qendrën e asistencës dhe të kurimit të këtyre të
sëmurëve, të cilën e quajti: Gandhiji's Prem Niwas - Dhuratë e
dashurisë për Gandhi-n.
Sëmundja e leprës ishte shumë e përhapur në Hindi, ishte një plagë e madhe
shoqërore. Hindia është leprozari i hapur dhe më i madh i botës. Për ta vënë
nën kontroll këtë situatë, Nënë Tereza iu përvesh punës, duke krijuar një rrjet
me ambulanca infermierie, ku Ajo vetë personalisht dhe me motrat misionare. u
shërbenin të sëmurëve me lepër.Lepra është sëmundje infektive ngjitëse, andaj në të gjitha vendet e botës,
këta të sëmurë trajtohen në
leprozare, që janë qëndra për kurimin e detyrueshëm t? këtyre fatkeqëve. Të
semurët me lepër izolohen, për të parandaluar infektimin e personave të tjerë.
Si të mos mjaftonte izolimi për motive mjekësore, familja dhe shoqëria i përbuz, nuk u afrohet, i braktis këta mjeranë, të cilët janë të
detyruar të jetojnë të mbyllur mes tyre në leprozarët. Është fakt i njohur nga
të gjithë, i dokumentuar me fotografi dhe me filma dokumentarë, që pasqyrojnë
punën vetmohuese të Nënë Terezës dhe të motrave misionare, që u shërbyen këtyre të semurëve me dashuri, i kanë përkedhelur, i kanë ushqyer, i kanë larë, i kanë veshur, i kanë ndihmuar të shtrihen në shtrat, i kanë kuruar, u kanë lehtësuar dhimbjen, u kanë dhënë shpresa. Nënë Tereza, nuk u infektua nga bacili tepër ngjitës i leprës dhe kjo është një nga mrekullitë e vërteta, që karakterizojnë jetën dhe
veprën e saj sublime, në shërbim të këtyre të sëmurëve.
Misionet e të Lumes N?n?
Tereza p?rfshijn? aktivitete t? shumta t? karakterit fetar, humanitar,
shpirtëror, bamir?s, kulturor dhe t? gjitha n? veçanti dhe s? bashku, jan?
shprehje e dashuris? pa kufi p?r njer?zit n? vuajtje, jan? sh?rbime p?r t?
shp?tuar dhe sh?ruar jet?n, jan? misione hyjnore, misione të shenjta, q? i
realizoi me madhështinë e saj dhe n? p?rmasa gjith? bot?rore.
N?n? Tereza shqiptare
mbetet N?na e p?rjet?shme e popujve, Apostola e Dashuris?, Shenjtoria e
Dashurisë.