| E shtune, 14.12.2019, 08:01 AM |
Pas Festivalin Ndërkombëtar Teatror MOLDFEST, ne Kishineu, Moldavi.
Zbulimi i ri - Teatri
nga Kosova
"Enderrat
e Hamletit", sipas tekstit të Nina
Mazur dhe në intepretim dhe regji të
Mentor Zymberaj
Shkruan
Aleksander Platunov
Më
pëlqen të zbuloj gjëra të reja në teatër. Forma të reja, emra të rinj, autorë
të rinj ... Në Festivalin XI Ndërkombëtar të Teatrove Chamber dhe Teatrove me Small-Form
"Moldfest" të mbajtur në kryeqytetin e Moldavisë Chisinau nga
11 deri në 18 nëntor 2019, fillova të zbuloj një vend të ri teatral - Kosovën.
Unë rrëfej se para kësaj nuk kisha parë asnjë shfaqje të vetme të Kosovës, por
gjithashtu nuk dija asgjë për teatrin e këtij vendi të ri. Dhe unë do të them
menjëherë se njohja e parë doli të ishte shumë interesante…
Shtepia Teatrore Filmike AKT dhe Qendra ne Kosove e
ITI nga Prishtina prezentohet me
shfaqjen e autores , Nina Mazur "Ëndrrat e Hamletit" në Chisinau. E
njoh mirë shfaqjen dhe pa dyshim nje te tillë. Përveç kësaj, unë e pashë atë në
skenë edhe me heret. "Ëndrrat e Hamletit" e vuri në skenë në Teatrin
e Drames ne Vladimir (Rusi) regjisori i famshëm lituano-rus Linas Saikauskas
dhe rolin e titullit në të u luajt nga një aktor i ri i talentuar Aleksandër
Aladyshev. Prandaj, ishte më shumë se një për tu krahasuar me asgjë, megjithëse
shfaqjet dolën të ndryshme. Në prodhimin e shfaqjes ne Vladimir, personazhi
kryesor - një i ri modern, e jo jo një hero Shekspiri, dhe një njeri i sotëm, i
cili e vuri veten në situatën e Hamletit. Pjesa tjetër e personazheve
(Polonius, Ophelia, Claudius, Gertrude) shfaqen në ekranet e videove dhe hyjnë
në një dialog me personazhin e titullit. Performanca doli të ishte ekspresive,
e shpejtë, më tepër rinore, sigurisht që meriton vlerësimin më pozitiv, por
.....
Do
t'ju them menjëherë se duke krahasuar dy prodhime të së njëjtës shfaqje,
preferoj një shfaqje nga Kosova. Ka një sens të stilit të lartë dhe
fisnikërisë. Hidhen flokët e gjata, profilin e shqiponjës, kaftan të stilizuar
dhe çizme të larta - shfaqja e Hamlet Mentor Zymberaj menjëherë te bind. Dhe
nga kjo bën që menjëherë, pa një habitat të gjatë, të zhytesh në lëvizjen
psikologjike të komplotit. Kjo është, natyrisht, arti veprues i një kulture të
madhe teatrale. Karizmi i aktorit, sharmi i tij në skenë është veçanërisht i
dukshëm kur Hamleti është i heshtur, mediton, kujton. Zëri është i tensionuar
nga brenda, Mentor Zymberaj pothuajse shpërndahet me një klithmë të fortë, por
gjysma e pëshpëritjes së tij shqetësohet dhe e bën shikuesin të dëgjojë me
vëmendje heshtjen e pauzave. Për mua, një nxënës dhe një fans i shkollës
psikologjike ruse, kjo mënyrë veprimi duket jashtëzakonisht e afërt, siç thonë
ata në Rusi, ai luan rolin e "nga Stanislavski". Heroi i tij nuk është
vetëm një princ - ai është një filozof, duke reflektuar në ditët kur
"lidhja e kohërave është prishur". Ai shikon nga lartësia e qiellit
në fatin e tij ,duke u përpjekur të kuptojë pse ndodhi. Në sallën e vogël të
teatrit Chisinau "Nga Rruga e Trendafilave "gjatë gjithë shfaqjes ka
një heshtje të thellë - audienca sikur bëhet bashkëpunuese e dramës së ideve të
përjetuara nga" Hamlet "... Dizajni i shfaqjes është një nga më të
mirët, ne nuk shohim çfarëdo personazhi tjetër në mono-spektakle, të cilat i
kam parë në mono-spektakle, por ne nuk i dëgjojmë zërat e tyre, të cilat
shoqërohen me njolla me ngjyra që shfaqen në sheshet e kornizës, të shtruara në
tabelën e skenës. Princi . Skenografia është koncize dhe, në të njëjtën kohë,
Ai është i shprehëshëm. Në të, ashtu si aktor, ka stil dhe domethënie.
Publiku
i Chisinaut të përshëndetë!... Performance me duartrokitje të gjata!