| E merkure, 09.10.2013, 09:21 PM |
Kushtuar motrës s’ime, Drita Pelingu
Mirupafshim motër
Nga Reshat Kripa
Ike motra ime,
ike në mes të duartrokitjeve të qindra admiruesve të tu. Ike kur e kishe
plotesuar detyrën tënde të një artisteje të madhe të skenës. Ti ike por unë,
vëllai yt i vogël, (eh çfarë them edhe
unë, vëllai yt i vogël që po arrin të tetëdhjetat), dua të shkruaj dy fjalë për
ty, për kujtimet e mia. Megjithatë, për ty unë isha gjithmonë një vëlla i vogël, sikur të isha ende një
fëmijë dhe me të vërtetë unë mbeta një fëmijë përpara figurës tënde të ndritur.
Duartrokitjet që
të përcollën për në banesën e fundit më sillinin para syve ato që ushtonin në skenat shqiptare kur interpretoje
rolet e Irës, Klariçes, Luiza Milerit, Gertrudës, Kornelias, Budes, Mukadesit,
Hallës dhe mbi të gjitha atë të Zojcikës rol që e kishe mbi gjithë të tjerët.
Këto duartrokitje ishin shpërblimi që admiruesit e tu të shumtë të jepnin në
çastin e përcjelljes tënde për në mbretërinë e përjetëshme.
Në mes të
duartrokitjeve të admiruesve para syve më dilte jeta ime. Më dilnin ato vite të
fëminisë sime të herëshme kur ti, ende e re, deklamoje para nesh skena nga
dramaturgjia botërore. Ati ynë, kur të dëgjonte, thoshte se ti do të bëhesh një
njeri i madh dhe, me të vërtetë, ti u bërë e madhe.
Por, mbi të
gjitha, më dilnin para syve ato vite të turbullta, kur unë zgjodha rrugën nëpër
gërxhe e shkrepa dhe kur ti ishe gjithmonë pranë meje për te më kthyer përsëri
në gjirin e familjes, për të më kthyer përsëri në jetë. Ti nuk kishe mundësi të
vije të më takoje, pasi ashtu ishin konditat e kohës, por ti ishe gjithmonë
pranë meje. Unë e ndieja praninë tënde. Ishin kohë të vështira. Familja jonë
jetonte në kondita të një mbijetese të tmershme. Por mua nuk më mungonte asgjë
dhe kjo në saj tënden. Nuk mund t’i harroj kurrë pakot që më dërgoje me
prindërit tanë ku në secilën prej tyre do të gjeja shënimin: “vëllait tim të
vogël që e dua shumë”.
Vitet rrodhën.
Po afrohej koha që të kthehesha në gjirin e familjes. Në një pako që ti kishe
dërguar ishte një kostum krejt i ri. Doje që unë të kthehesha si një dhëndër.
Në xhepin e xhaketës një fotografi të një fëmije që nuk ishte më shumë se një
vjeç. Nga pas saj një shënim: ”Po të dërgoj fotografinë e Orës që sa herë të të
marrë malli ta puthësh e përqafosh”. Ishte fotografia e mbesës time të bukur. Kur e pashë, për herë të parë,
më rrodhën disa pika lot nga sytë.
Erdhi, më në
fund, dita që do të kthehesha në gjirin e familjes. Isha shumë larg qytetit të
lindjes. Nuk mundesha të kthehesha brenda ditës atje. Ku të shkoja? Direkt nga
skëtera erdha tek ty. Në hyrje të shtëpisë pashë të nderuarin doktor Kërçikun,
në shtëpinë e të cilit banonte ime motër, që zbriste shkallët së bashku me
zonjën e tij të nderuar. Më vështroi me habi dhe më pyeti:
- Ku shkoni?
- Te motra, Drita – iu përgjigja.
Një shkëndijë
shkrepi në sytë e doktorit
- Drita, Drita. – thërriti dhe u kthye
mbrapa – sihariq, sihariq.
Ti dole
nga dhoma e
habitur dhe më
vështrove. Fillimisht nuk
më njohe.
Kishim mbi pesë vjet pa u parë. Por kur më pe veshur
me kostumin që më kishe dërguar, lëshove një klithmë dhe më rrëmbeve në krahët
e tu duke derdhur lot të nxehtë. Edhe mua më shpëtuan lotët. Atë çast nuk do ta
harroj kurrë deri sa të mbyll sytë.
Po si munde t’i
bëje gjithë këto për një vëlla rebel që ishte ngritur kundra
sistemit në të cilin jetohej? Sepse në krah kishe një
bashkëshort ideal, një luftëtar të vërtetë të lirisë që kurrë nuk i braktisi parimet fisnike për
një Shqipëri demokratike. Ishte pikërisht ky fisnik i rrallë që, megjithë
shtrëngesat e kohës së errët, gjente rrugët e duhura për të jetuar pa u përlyer
nga intrigat e pështira të kohës. Ai i përkiste atyre burrave që nuk të
ndërhyri kurrë në marrëdhëniet e tua familjare, sido që të ishin ato dhe që nuk
druhesh të vinte në familjen tonë në një kohë kur atë sistemi e kishte mbuluar
me njolla të errëta
Por ti vuaje, e
dashur motër. Vuaje ti, por vuanim edhe ne, pasi ishim pikërisht ne shkaku i
vuajtjeve të tua. Ti asnjëherë nuk e shfaqe këtë hidhërim. Duhesh të kalonin
dyzet vjet, deri sa të vinte viti 1986 kur shteti shqiptar do të kujtohesh të
të jepte titullin “Artiste e Merituar”. Megjithatë unë i falënderoj ata që u
bënë shkak që ti të merrje atë titull. Nuk e di se kush janë por, sidoqoftë, i
falënderoj. Falënderoj gjithashtu Shoqatën “Ismail Qemali” për titullin me të
njejtin emër që të akordoj në vitin 1996, Presidentin Mejdani për titullin
“Mjeshtre e Madhe e Punës”, Presidentin Topi për titullin “Nderi i Kombit” dhe
bashkinë e Vlorës për titullin “ Nderi i Qytetit”. Një falënderim të veçantë i
drejtoj Bordit Drejtues të Institutit Amerikan
të Biografive për zgjedhjen e s’ime motre ndërmjet 500 personaliteteve
më në zë të botës. Thellësisht faleminderit të gjithëve!
Ti motër,
megjithë fatkeqësitë që të ranë përsipër vitet e fundit, nuk u theve asnjë
herë. Kishe një ëndërr. Doje t’i jepje fund jetës në skenë dhe ashtu ndodhi. Ti
i dhe fund duke interpretuar “Përjetësisht dashuria”, një pjesë e regjizorit të
njohur Mihal Luarasi. Ishte drama e fundit që interpretove, vetëm disa muaj
para se të shuhesh jeta jote.
Ti ike motër,
ike nëpërmjet duartrokitjeve. Në homazhet e tua morën pjesë gjithë qytetarët e
vendit tënd, pa marrë parasysh nëse ishin të djathtë apo të majtë. Morën pjesë
funksionarë të atyre që, deri më dje, ishin në krye të shtetit, por morën pjesë
gjithashtu edhe të atyre që sot janë në pushtet. Kjo sepse ti u përkisje të
gjithëve. Sepse ti ëndërroje për një Shqipëri me të vërtetë demokratike ku
njeriu të ishte mik me njeriun. A do të bëhet ndonjë herë Shqipëria e tillë? Sa
do të dëshiroja! Por, a do të vijë ajo ditë? Nuk e di. Nuk jam në gjendje t’i
përgjigjem kësaj pyetjeje. Kush të mundet le të përgjigjet
Mirupafshim, motra ime! Mirupafshim në botën e përjetëshme!