| E shtune, 23.06.2012, 02:38 PM |
Ndërgjegje e vrarë apo cinizëm vetëvrasës
Pas gjithë asaj katrahure, ku të tjerët e prenë kërthizën e qenies sonë, ne sikur gjurmojmë në shtratin e iluzioneve, se ,,të tjerët janë fajtor”. Dhe duke qenë të tjerët fajtor, vjen mashtrimi, se, të tjerët do merren me fajet dhe dënimin e fajtorëve. Kjo logjikë aspak frytdhënëse do bëhet pjesë e gjumit tonë.
Nga Hazir MEHMETI, Vjenë
Ndërgjegjja
personale është pjesë e një tërësie pa të cilën nuk mbijeton dot jashtë ndërgjegjes
kolektive. Individi i ka caktuar vetë limitet e saj ndijor që rikthehen në limitet
vlerësues kolektiv nacional. Parë nga kjo prizëm çdo shqiptar do duhej të ri-pyes
vetën: ku jam unë në detyrimet ndaj personales e të përbashkëtës, njerëzores?
Kur në histori shikohen rrjedhat e jetës së njeriut tonë, do shohim veten në raport
me të tjerët, apo të tjerët në raport me ne. Këto jenë të lidhura dhe të tërhequra njëra me
tjetrën në ,,lojën e litarit”. Derisa të tjerët e luajtën lojën mirë ndaj nesh,
apo të paktën kështu na duket ne, ne nuk ishim lojtarë të tillë. Jo vetëm dje
por as sot.
Këtu do
hynte njëra nga hallkat e të përbashkëtës, përgjegjësia e jonë në bërjen të njohura
masakrat si elemente gjenocidi kundër popullit shqiptar. Apo siç e quajti
hebreu guximtar Leo Frendling, qe para një shekulli veprën e tij,,Golgota
Shqiptare” e botuar në Vjenë më 1913. Apo dëshmitë nga Edit Durham mbi krimet
serbe e malazeze të shprehura deri në kanibalizëm ndaj popullsisë shqiptare.
Si duket
nuk u mësuan, vlerësuan e as gjykuan në radhë
të parë prej nesh ashtu si do duhej. Në kohë, çdo gjë që nuk dihet e nuk vlerësohet,
nuk gjykohet ashtu si duhet edhe harrohet shpejt. Kjo ka për pasojë përsëritjen,
tragjiken në trevat tona shekuj me radhë
qe nga antikiteti. Trojet tona u gjymtuan, tkurren ashtu siç është më keq. Kjo
na përcolli deri këtu ku jemi aktualisht.
Masakrat
e shekullit të kaluar ishin të ashpra. Nga ngulfatka që përjetuam sikur nuk patëm
kohë të merremi me to. Pushtimi ishte i egër por edhe gabimet tona ishin shpesh
herë fatale në historinë tonë aspak mike. Pas gjithë asaj katrahure, ku të tjerët
e prenë kërthizën e qenies sonë, ne sikur gjurmojmë në shtratin e
iluzioneve, se ,,të tjerët janë fajtor”.
Dhe duke qenë të tjerët fajtor, vjen mashtrimi, se, të tjerët do merren
me fajet dhe dënimin e fajtorëve. Kjo logjikë aspak frytdhënëse do bëhet pjesë e
gjumit tonë.
Fqinjët
tanë grek e sllav ishin ata që u zgjeruan në territoret etnike shqiptare. Masakrat
që ushtruan për ta dhanë fryte, fituan territor të ri, u zgjeruan dhe forcuan
orekset grabitëse. Bile luftuan edhe mes veti, se cili do marr më shumë territor
shqiptar. Për ta ky ishte vetëm një plaçkë e mbetur nga largimi i pushtimit
shekullor turk në Ballkan.
A mund t’i
numërojmë të krejt veprimet e tyre shfarosëse. Të gjitha dokumentet e masakrave
më çnjerëzore që ushtruan serbet në trevat shqiptare në Toplicë, Vrajë, Medvexhë,
Sanxhak, Kosovë, Tivar, Plavë e Gusi etj, nuk u hulumtuan dhe nuk u denoncuan. Pushtuesit grek në Çamëri
shkretuan çdo gjë shqiptare, masakruan barbarisht shqiptar dhe sot e luaj lojën
e Epirit Verior në raport me shqiptarët e dobët nga të gjitha aspektet. Masakrat e ushtrisë greke të prira nga
krimineli Zerva, nuk u denoncuan asnjëherë faktikisht atje ku duhet, në gjyqet
ndërkombëtare. Kjo do bëhej nga institucionet shtetërore, nga individët e dëmtuar,
shoqatat, familjet e dëmtuara. Cili nga politikanët e lartë guxoi ti shtroi në bisedimet
bilaterale me grekun gjenocidin mbi popullin çam? Bile, disa politikanë shqiptar në momentet më të ndjeshme, siç janë zgjedhjet
parlamentar, të presidentit, vrapojnë në Greqi që ta marrin bekimin e grekut për
fitoren e tij ndaj rivalit, pa marr parasysh interesat kombëtare. Fatkeqësisht kjo po përsëritet që nga pavarësia
e një pjese dhe e tragjikes së dy të tretave
të territorit etnik shqiptar. Edhe tani njëqindvjetori i pavarësisë do duhej të
na mobilizoj në mbledhje mend dhe korrigjimin e asaj çka është e mundur. Aq sa
na bën krenar pavarësia, po aq na përkujton tragjiken e copëtimit të 93 mijë kilometrave
dhe grabitjen nga armiqtë tanë shekullor.
Koha është të aktivizohemi në përkujtimin e të gjitha akteve gjenocide që
u ushtruan në trevat shqiptare, të denoncohen në gjyqe dhe organizatat ndërkombëtare
për mbrojtjen e të drejtave të njeriut, pronës dhe dëmtimeve fizike tjera. Të dokumentohen
pjesë të historisë sonë të trashëguar në breza. Nxjerrja e të vërtetës mbi
historinë shqiptare dhe gjenocidin e gjithanshëm të ushtruar nga serbo-sllavët.
Kjo nuk ishte e lehtë në faza të caktuara të historisë sonë. Këtë e dëshmon
rasti i albanologut kroat Milan Shuflaj.
Njëra nga
masakrat më të përgjakshme ishte Masakra
e Tivarit në vitin 1945. Aty u vranë shqiptarë,
të gjithë djem të ri të pa armatosur dhe të marr peng nga falanga çetnike- komuniste.
I vetmi faj i tyre ishte se ata ishin
shqiptar dhe jetonin në trevat e lashta stërgjyshore. Tivari mbeti aty, kodra buzë deti me godinën ku u ekzekutuan po aty. Derisa dje ishte temë
e ndaluar dhe dikush do e pësonte fatin e Shuflajt, sot është shumë më lehtë që
të organizohet një përkujtim, një simpozium, një përmendore, një lutje, një film.
Kjo do duhej të ishte frymëzim i krijuesve shqiptar në thurjen e veprave
letrare po edhe filmave. Gjeneratat
duhej të mësonin dhe edukoheshin jo për hakmarrje por në respekt të vlerës së jetës
së shuar të aq shumë të rinjve shqiptar të pafajshëm. Le të mësohet e gjykohet
drejt gjendja dhe qëndrimi i të tjerëve ndaj nesh në etapat historike kur
populli pësoj gjenocid e holokaust nga më të rëndit në glob.
Vetëm në shekullin
e kaluar trevat shqiptare u rrafshuan katër herë. Ato u ngritën si Feniksi nga
dheu dhe u ringjall në truallin e lashtë ilir duke i treguar armikut se ne jemi
e do mbesim këtu. Por ne ku jemi sot, në nxjerrjen e fakteve para opinionit botëror
të pastrimeve etnike që i ushtruan serbet, grekët e bullgarët. Shqiptarët para
një shekulli ishin në numër më të madh se serbët dhe grekët së bashku. Fakte këto
nga burime të shumta pikërisht në arkivat e atyre vendeve. Vetëm Serbia ka
hartuar 24 programe për shfarosjen e shqiptarëve qe nga viti 1844 me ,,Naçertania”
deri tek Memorandumi i të ashtuquajtur ,,Akademi Serbe” e vitit 1986. Por
holokausti shqiptar daton me shekuj dhe saktësisht siç shkruan ,,The Irish
Times”para disa vitesh me titullin ,,Gjashtëqind vjet masakra të serbëve mbi
shqiptarët”. Një fakt ky se shfarosja e shqiptarëve ishte gjenocid i përmasave
biblike.
U shuan
mbi 5oo fshatra nga rrethi i Nishit, Pllanës, Vranjes. Nipërit e mbesat e tyre
që shpëtuan i gjejmë sot ,,muhaxhir” në vise të ndryshme në Ballkan e deri në Azi.
Çamëria u shkretua nga greku i cili synon akoma pushtimin e viseve shqiptare. Nga
fakte të pamohueshme vërtetohet se holokausti i parë në Europë ishte ai
shqiptar. Disa e quajtën edhe ,,Golgota shqiptare” e pa krahasuar me asnjë popull
në Europë. Zërit të hebreut Leo Frojndling nga Vjena, drejtuar Anglisë dhe
Francës në emër të humanizmit dhe qytetërimit që t’i mbroj nga zhdukja shqiptarët
nga gjenocidi kanibal serb, iu përgjigjen me copëtimin e trevave shqiptare,
duke i shpërblyer kështu serbet kriminel me territore shqiptare. Kjo ishte
Europa e qytetëruar e asaj kohe. Në hulumtimin
dhe dokumentimin e krimeve në shekuj na mbetet detyrë e ngutshme dhe detyrim
ndaj brezave të tërë në shekuj.
Tani me
krijimin e rrethanave të reja do duhej të lëvizin gjërat në zbardhjen e
krimeve, ndryshimin e qëndrimit tonë ndaj tyre. Do duhej një strategji kombëtar
mbrojtëse nga masakrat e mundshme në të ardhmen. Mësimi i saj do duhej të fillonte
shekuj më parë duke bashkuar energjitë në dokumentimin dhe shtruarjen e lëndëve
para gjykatave përkatëse kudo në Europë, , veçan në Kosovë.
Këtë po përpiqen
ta bëjnë vetëm individë veprimtar dhe pak shoqata të shoqërisë civile. Ku zëri
i tyre i vetmuar dhe i shterur nga mungesat materiale nuk dëgjohet më larg se
matanë rrugës. Këtu do hynte shoqata ,,Ngrite Zërin” e cila aktivitetin e saj e
ka shtri në disa komuna të Kosovës. Selia e saj
në Drenicën e martirizuar pareshtur në shekuj e pret ndihmën nga ne.
Atë që do
duhej ta bëjnë organet shtetërore të Kosovë po përpiqet ta bëjë shoqata dhe
njerëzit e saj vullnetmirë dhe patriot.
Një vepër
me vlerë në këtë vazhdë është ajo e Dr. Nysret
Pllana, me punën e tij studimore e të faktuar me argumente në librin e tij të cilin
e promovoi në disa qendra të Europës. Një promovim ky i vonuar pas sulmit nga deputeti në PU - Dick Marti. Dhe kur u
aktivizua ky zë ndjellakeq? Atëherë kur
Kosova bënte hapa e parë të lindjes. Ashtu sikur hienat që krimin e presin nga
lindja e re, edhe armiqtë e përbetuar dhe veglat e tyre u sulën mbi Kosovën e
posa lindur e të gjakosur pareshtur. Ky do duhej të ishte edhe një mësim për ne.
Armiku nuk fle.
Një kapitull
tjetër fare i pa hulumtuar dhe e pa denoncuar është masakra e Tivarit më 1 prill
të vitit 1945 nga forcat çetnike-komuniste serbo-malazeze mbi të rinjtë shqiptar
të marr peng nga të gjitha viset e Kosovës. Asnjë kurorë lulesh nga nënat
shqiptare, asnjë drite qiriu, asnjë pllakë përkujtimor në vendin ku u vranë rreth
3ooo të rinj. A është kjo një absurditet i llojit të veçantë i vet shqiptarëve,
disa nga të cilët e ndihmuan masakrën. Apo në jugun e trevave shqiptare, Çamërinë
martire, krim makaber me përmasa biblike.
Kjo
tregon dobësinë tonë në radhë të parë si komb e pastaj edhe si individ. Po nuk
e denoncuam gjithanshëm gjenocidin mbi kombin tonë ai do përsëritët. Element
tregues është sot qëndrimi serb, grek, maqedon e malazez ndaj shqiptarëve. Fyerja
dhe nënçmimi i përditshëm është prekës. Është koha që ne të shohim pak më larg
,,se hunda”, përndryshe do ngelim vetëm në iluzione që sjellin gjumë e shkatërrim
të mëtejmë të qenies shqiptare.