Zemra Shqiptare

  https://www.zemrashqiptare.net/


Gëzim Llojdia: Esenini dhe kush ishte mësuesja e poezisë: “Shagane ti je imja, Shagane…. ?

| E diele, 01.11.2020, 12:00 PM |


Dossier

Esenini dhe kush ishte mësuesja e poezisë: “Shagane ti je imja, Shagane…. ?

Nga Gëzim Llojdia

1.

Për një kohë të gjatë në lidhje me një vajzë të quajtur Shagane të përmendura në ciklin poetik "Motive Persiane", asgjë nuk dihej, biografët madje sugjeruan që ajo të ishte një personazh imagjinar. Sidoqoftë, studiuesi i veprës së Yesenin V. Belousov arriti të gjente vajzën që frymëzoi poetin për të krijuar të famshmen poemën: "Shagane ti je imja, Shagane....

2.

Esenin ishte i dhënë pas poezisë lindore dhe ëndërronte të shihte atdheun e lirikëve persianë.Ai nuk ishte në gjendje të vizitonte Persinë, por në 1924-1925,ai bëri një udhëtim në Kaukaz. Gjatë qëndrimit në Tbilisi, poeti takoi një mësuese të re armene Shagane Talyan.

3.

Ata kishin një simpati të ndërsjellë. Esenin i dha asaj koleksionin e tij me një mbishkrim dedikues dhe i kërkoi asaj një foto kujtese, por pas largimit të tij nga Tbilisi komunikimi i tyre pushoi, dhe ai nuk bëri asnjë përpjekje për ta rifilluar atë.

Në vitin 1958, V. Belousov gjurmoi Shaganen, dhe ajo i dërgoi atij një autobiografi dhe kujtime të Eseninit.

4.

Shagane Talyan shkroi se ajo kishte lindur në familjen e një prifti dhe mësuesi.

Në 1924, në kohën kur ajo u takua me Eseninin, vajza jepte aritmetikë në një shkollë armene.Ajo nuk mund të rivendoste shumë detaje të komunikimit me poetin - gati 35 vjet kanë kaluar që atëherë, Shagane nuk mbante ditar dhe disa momente u fshinë nga kujtesa e saj. Por kujtimet e saj ende përmbajnë shumë fakte interesante.

Shagane u kujtua se si ajo e pa për herë të parë Esenin: «Në njëfarë mënyre në dhjetor 1924 u largova nga shkolla dhe u drejtova për në shtëpi. Në qoshe, unë vura re një djalë të ri më të gjatë se mesatarja, i hollë, me flokë të drejtë, me një kapelë të butë në krye të një kostum gri. Pamja e tij e pazakontë ishte befasuese, dhe unë mendova se ai ishte një vizitor nga kryeqyteti. Po atë mbrëmje fqinja hyri në dhomën tonë me fjalët: "Katra, Katra, një poetë i famshme rus dëshiron të takojë Shaganen tonë." Esenini dhe Povitsky ishin në vendin e saj në atë kohë. Ne kemi shkuar. Pasi u takuam, i ftova të gjithë të shkojnë në shëtitje në park ”.

4.

Në ditën e tretë të njohjes, poeti i dha vajzës një poezi, e cila më vonë u bë më e famshmja e ciklit:”Motive persiane: ". Ishte një ditë me re, filloi një stuhi në det. Ne u përshëndetëm njëri-tjetrin, dhe Esenin sugjeroi të shëtiste përgjatë bulevardit, duke deklaruar se atij nuk i pëlqente ky mot dhe mua më lexoi poezi. Ai lexoi :"Ti je Shagane, Shagane ..." dhe menjëherë më prezantoi me dy fletë fletoreje të verdha në të cilat u regjistrua poema. Në një nga takimet tona pasuese, u zhvillua pothuajse çdo ditë, ai lexoi një poezi të re:"Ju thatë se Saadi ..." ".

5.

Esenini e trajtoi vajzën me kujdes dhe vëmendje, komunikimi i tyre ishte i butë dhe i dëlirë: "Kur Esenini më takoi në shoqëri me burra të tjerë, për shembull, mësuesit e mi të tjerë, ai iu afrua i, u njoh me ta. Gjithmonë vinte me lule, ndonjëherë me trëndafila, por më shpesh me violetë. 4 janar, ai solli një libër me poezitë e tij "Moscoë Kabatskaya", me një me një autograf të shkruar me laps: "E dashur Shagane, ju jeni e këndshëm dhe e ëmbël për mua. S. Yesenin. 4.1.25, Batum. "

Yesenin është ruajtur në kujtesën e Shagane si një njeri i ndjeshëm dhe simpatizant: "Atëherë, shpesh kishte fëmijë në rrugë, dhe ndodhi që ai nuk e linte njërin prej tyre pa vëmendje: ai do të ndalonte, do të fillonte të pyeste se si po jetonte dhe do t'i jepte fëmijës, para. Ai do të shohë një qen endacak, do të blejë një rrotull sallam për të, , ushqim dhe përkëdhelje. Një kohë u sëmura, dhe motra ime shkoi në shërbim. Të tre ditët, ndërsa isha i sëmurë, Sergey Alexandrovich erdhi tek unë në mëngjes, përgatiti çaj,bisedoi me mua, lexoi poezi nga "Antologjia e poezisë armene". ".Komunikimi i tyre u ndërpre edhe para se të largohej nga poeti: “Pak para nisjes, ai gjithnjë e më shumë u kënaq me gëzimin dhe filloi të na vizitonte më rrallë. Në mbrëmje, në prag të nisjes, Sergei Alexandrovich erdhi tek ne dhe njoftoi se po largohej. Ai tha që nuk do të më harronte kurrë.Mua më pa me dashuri ,më tha mirupafshim, por nuk donte ,që motra ime dhe unë ta shoqëronim. Unë gjithashtu nuk kam marrë letra nga ai. S.Esenin është dhe do të jetë një kujtim i ndritshëm i jetës sime deri në fund të ditëve të mia. "

6.

Kujtimet e Augusta Miklashevskaya përmbajnë fakte interesante për poetin: Poema "Ti je Shagane, Shagane ..." u shkrua nga S. A. Esenin në 1924. Ajo hyri në ciklin "Motive Persiane". Vepra që mund t’i atribuojmë teksteve të dashurisë. Zhanri i tij është një mesazh dashurie. Sidoqoftë, tema kryesore është nostalgjia e poetit për atdheun e tij. Dihet, që ai e vlerësoi shumë poezinë orientale, ëndërroi të vizitonte Persinë. Sidoqoftë, ëndrra e poetit nuk ishte e destinuar të realizohej. "Motivet e tij Persiane" u shkruajtën nën ndikimin e një udhëtimi në Kaukaz. Më 1924, në Tbilisi, Yesenin takoi një mësuese të shkollës Shagane Nersesovna Talyan dhe, siç kujton, i solli këto vargje në ditën e tretë të njohjes së saj. Dhe më pas ai paraqiti një libër me poemat e tij me mbishkrimin:"E dashura ime Shagane.Ju jeni e këndshme dhe e ëmbël për mua."

7.

Çfarë shkoi autori që zbuloi Shaganen e Eseninit?Përmendja e Shagane është gjetur në gjashtë poezi të ciklit . Dashuria në këtë cikël shfaqet në një mënyrë romantike. Në 1958, më duhej të shkoja me pushime në tetor. Me vështirësi, u shkëputa nga Kronika letrare e Eseninit, të cilën po mbaroja së shkruari, dhe kujtimi im me kokëfortësi dhe këmbëngulje më ktheu në faqe që më dukeshin jo të plota. Duke folur për qëndrimin e Esenin në Batum në Dhjetor 1924 - Janar 1925, dorëshkrimi shënoi shkurtimisht takimin e Esenin me Shagane, një grua e re, emri i së cilës u përfshi në poezitë e poetit. Nuk ka të dhëna të sakta. Shenja në dorëshkrim u bazua në raportin e gazetares L.O. Novitsky, e bërë 30 vjet më vonë. Më 20 dhjetor 1924, Sergey Esenin dërgoi dy poema nga Batum në Moskë te Galina Benislavskaya me titullin e përgjithshëm "Motive Persiane". Dy të tjerët, botuar më 10 dhjetor 1924 në gazetën Labor Batum, kishin të njëjtin titull. Në letër, poeti shpjegoi: "Motive persiane" ky është libri im i tërë në 20 poema. Unë po ju dërgoj një tjetër.Jepni të gjitha në revistën "Ylli i Lindjes".Ai arriti të shkruante 16 poema. Më 1925 u botuan 10 poema si një libër më vete me titull "Motive Persiane" .Më vonë, kur përgatiti "Koleksionin e Poezive", ai përzgjodhi dhe përfshiu në ciklin 15 nga 16 poezi të botuara tashmë në periodik me titullin: "Motive Persiane".Poemat e dërguara nga Yesenin në Moskë më 20 dhjetor 1924 filluan me rreshtat: "Ti je Shagane, Shagane ...", "Ju thatë që Saadi ...". Kohë ka kaluar, "Motive Persiane" - cikli i poezive që përfshinin këto dy poema - zhytur në zemrat e njerëzve, sepse ata shprehin bukurinë e ndjenjave të tyre me thjeshtësi të përsosur.

8.

Kush ishte persiania Shagane, të cilin poeti e adresoi në poemat e tij?

A është i trilluar ky emër apo a ka takuar vërtet një vajzë me atë emër me Yesenin në jetë? Për t'iu përgjigjur këtyre pyetjeve, nuk kisha të dhëna. Vërtetë, shumë vite më parë, duke kuptuar arkivin Esenin, gjeta një fotografi të një vajze në Muzeun Shtetëror të Letërsisë (f. 49). Në pjesën e pasme të figurës ishte mbishkrimi: "Shagane". Vajza ishte shumë e re dhe në shprehjen e qetë të fytyrës së saj gati fëminore nuk gjeta asgjë, që do t'i drejtohej asaj në frymën e linjave të njohura.

Pastaj bleva një kopje të saj dhe, më tej, kam shpenzuar shumë përpjekje për të zbuluar emrin e të panjohurës. Ishte me të vërtetë Shagane apo dikush bënte shaka duke shkruar emrin e një persiane nga vargjet e Eseninit në pjesën e pasme të fotografisë? Si arriti fotografia e Eseninit më pas në arkivin e tij? Kush e bëri mbishkrimin kriptik? Të gjitha këto mbetën të panjohura. Por incidenti me fotografinë u shoqërua disi me kujtimet e Poëitz-it, dhe e gjithë kjo, e marrë së bashku, ishte provokuese.Arrita në Gagra, ku duhej të kaloja pushimet, por këtu, kujtimet e vazhdueshme të faqeve të paqarta të Kronikës nuk u lëshuan, ata vazhduan të më alarmojnë. "Motivet Persian" janë të pavdekshme. Emri Shagane përmendet në gjashtë nga gjashtëmbëdhjetë poezitë e ciklit. Dekada do të kalojnë, si Esenin ashtu edhe brezi ynë do të kalojnë, do të vijnë gjithnjë e më shumë herë në jetë, njerëz të rinj. Dhe e ardhmja do të kalojë shumë vite në kërkim të gjurmëve të gruas së zhdukur e cila dikur frymëzoi poetin për vjersha të bukura të papërshkrueshme, në një detaj, si Cuvier, të rikrijojë ngadalë imazhin dhe historinë e të panjohurës, nëse unë, mendova, do të jepja arsye për të gjykuar , si për njerëzit e thatë dhe kureshtar? Pse të mos përpiqeni ta gjeni këtë grua tani, kur ka shumë më tepër mundësi për këtë? Dihet se Esenin nuk e vizitoi Persinë. Nëse Shagane ishte një person i vërtetë, një vajzë me atë emër duhet të kishte jetuar në ditët kur shkruhej poezia. Fillimi i kërkimit për të, duhet të jetë në Tbilisi.Të nesërmen në mëngjes, unë eca përgjatë platformës së stacionit të Batumi, duke shkuar për në qytet. Unë fillova kërkimin në 8 të mëngjesit dhe u ktheva në ora 12, përpunova procesverbalet për dy ose tre orë, fjeta tre deri në katër orë dhe fillova përsëri. Vjetorët e vjetër thirreshin gjithnjë e më shumë emra të qytetarëve që mund të ishin dobishëm, në kërkim të tyre kalova qytetin nga fundi në fund, numri i të njohurve rritet çdo ditë, dhe zgjidhja e detyrës nuk lëvizi asnjë hap. Ditët e fundit të pushimeve të mia kishin kaluar tashmë, kur dikush më referoi te mjeku më i vjetër i batutisë A.P. Tumanyan. Orari i vizitave më çoi tek ky person rreth orës 10 pasdite. Tumanyan nuk shprehu pakënaqësi në lidhje me një vizitë kaq të vonë, ai as që dukej se ishte i befasuar për të, por

menjëherë deklaroi se dinte pak për Yesenin....Ç’farë ka thënë ky mjek :"Në vitin 1924, unë punova si mjek në shkollën lokale armene," tha ai."Tani nuk ka një institucion të tillë arsimor. Një herë në dimër, pas orës së mësimit, takova një nga mësueset tona në pragun e shkollës. Ajo qëndronte me një djalë të ri, i cili po i tregonte asaj gjithë gjallëri se çfarë kishte kjo. Historia ishte ndoshta qesharake, sepse të dy qeshnin me qejf. I riu i kishte ndërtuar, fjalët me një shprehje të hapur, të disponueshme në fytyrën e tij, dhe unë dëshiroja ta takoja. Në ato ditë, unë isha gjithashtu i ri dhe i shoqërueshëm. Po, dhe preteksti ishte për këtë: pranë tij qëndronte një skelë interesante një grua ,që ne të gjithë e pëlqenim atë. Shkova dhe u takuam. Ai ishte Sergei Esenin.Pastaj te tre ne ecim përgjatë shëtitores nË port dhe ai foli për poezinë.

-Dhe ju nuk mbani mend,- "pyeta," cili ishte emri i mësueses ?

"E mbaj mend, natyrisht: Shagane. Shagane? Unë e pyeta shpejt.

-"Dhe mbiemrin?"

-Por nuk mbaj mend mbiemrin.

-Ku është ajo tani?

-Nuk e di.

-A ka dikush në Tbilisi që mund të tregojë për këtë mësuese?

-Ka.

-Elizaveta Semenovna Meschan, ish drejtore e kësaj shkolle, mësuese e nderuar e Republikës Socialiste Autonome Sovjetike të Adjara-s.

-Si ta gjesh?

-Po, ... "*

Ishte një surprizë e këndshme. Kanë kaluar gati 35 vjet nga koha kur Esenin u takua me Shagane. Nuk dihej, që dikush do të përpiqej ta gjente atë. Ajo gjithashtu nuk e e përdori shume historinë e saj. Kjo tregonte ose modestinë e madhe të kësaj gruaje, ose se ajo nuk ishte më gjallë. Dhe tani, diku aty afër kishte një të dhënë, kishte të dhëna me të cilat mund të vërtetohej e vërteta. E. S. Meschan reagoi mjaft me mirësi ndaj pushtimit të papërshtatshëm dhe u përgjigj pyetjeve me durim.

"Shkolla," tha ajo, "ishte e vendosur në rrugën 36 Rustaveli. Unë fillova të punoja

në këtë shkollë në gusht 1925 dhe përsëri e gjeta Shaganen, megjithëse një muaj më vonë ajo ishte larguar nga Batumi. Në fakt, dy motra armene punonin në shkollë : Katya dhe Shaganduht. Emri i kësaj të fundit është vështirë të shqiptohet, dhe ne e quajtëm :Shagane. Ajo ishte 25 vjeçe, ishte e martuar dhe kishte një djalë. Katya ishte dy vjet më e re .

-Si dukej Shagane?

-Flokë kafe. E hollë, shumë fleksibël dhe shumë e re.

-Çfarë mendoni, pra, a janë të lidhura "motivet persiane" me takimin e Esenin dhe Shagane?

Ne dinim për vargjet e shkruara nga Esenin në Batum për Shaganen. Nuk ishte në dyshim.

-Si ta gjenim Shaganen?

-Cili ishte mbiemri i saj?

-Nuk mbaj mend mbiemrin tim. Ajo më vonë jetoi në Jerevan. Nëse dëshironi, unë do të shkruaj, do të di përmes miqve për fatin e saj dhe atëherë do t'ju informoj ". Falënderova Elizaveta Semenovna  dhe, duke i thënë lamtumirën e saj, u përpoqa të zbuloja nëse kishte ndonjë timon të vjetër në qytet që e njihte Shaganen. Doli se në Tbilisi janë tre gra që madje kanë jetuar në të njëjtën shtëpi me të. Pas dy javësh bredhje të padobishme nëpër rrugët e Tbilisi, rezultatet e ditës dhe ky lajm i fundit inkurajues më dukej, më kujtohet, si një lloj reagimi zinxhir i suksesit. Të nesërmen në mëngjes shkova në një adresë të re. Arnold dhe Maria Alexandrovna (vdiq 1867), Kolomeytseva Alexandra Ilyinichna (vd. 1891), Shaniaeva Maria Dmitrievna vdiq 1900) më pritën me ngrohtësi. Ato i kujtuan banorët, që banuan në shtëpi në vitet 1924-1925, tërhoqën paraqitjen e dhomave dhe vendndodhjen e vetë shtëpisë në kryqëzimin e rrugëve të qytetit . Ndërtesa u rrënua në vitin 1932 në vendin e saj u ndërtua një ndërtesë e re banimi trekatëshe (Rruga 11 Rustaveli).Plani skematik i ndërtesës së rrënuar, e konfirmuar nga tre banorë, me siguri do të mbetet prova e vetme, që ruan një ide të strukturës së brendshme të shtëpisë, të cilën Esenin e vizitonte shpesh kur shkruante "Motive persiane".M.D.Shanyaeva ruajti dy fotografi.

E para prej tyre ruajti për ne pamjen e shtëpisë ku jetonte Shagane. Një pjesë e ballkonit dhe dritares së dhomës së mësuesve armenë ranë në fushën e lentes së kamerës. Tri gra në fotografinë e dytë (botuar në 1965) janë motrat Ashkhen, Katya dhe Shagane. Historia e këtij imazhi është kështu:. Më 1924, motrat Ashkhen dhe Shagane dhe fëmijët e tyre erdhën nga Tiflis. Atëherë ato bën fotografi në Parkun e

Batumit. Kjo ndodhi, siç u bë e njohur më vonë më 6 tetor 1924, domethënë vetëm dy muaj para se poeti të mbërrinte në Batum. Prandaj, në foto pashë atë Shaganen të vërtetë, me të cilën Esenin u takua shpejt.Përshtypjet nga takimet me esenin u shpalosën më plotësisht nga :

A. I. Kolomeytseva. Ja çfarë tha ajo: "Shtëpia Nr. 15/7, në të cilën kemi jetuar në 1924-1925, ishte në kryqëzimin e rrugës Smekalovskaya (tani rruga Rustaveli) dhe korsia Soborny (tani rruga Komsomolskaya). Ishte një shtëpi tërheqëse një-katëshe prej druri. Në të jetonin disa familje: motrat E.A dhe M.A Arnoldi, mësues, dhe unë, nxënësi i tyre: motrat Katya dhe Shagane, mësuese; E.V. Loffe,

masazhiste dhe të tjerët. Më 1924, unë do të nisem për në Moskë për të hyrë në konservator. Ajo punoi shumë për provimet e ardhshme, luajti shumë në piano dhe këndoi. Një nga ditët e dhjetorit, pasi performova një lloj arie, të cilën nuk kisha mundur të bëja për një kohë të gjatë, dëgjova duartrokitje nga dhoma tjetër, ku jetonin motrat Katya dhe Shagane. Katya u shfaq në hyrje dhe filloi të më kërkonte të hyja: ato tani kanë poetin SergeiEsenin, i cili do të donte të më takonte. Unë tashmë i dija poezitë e Esenin, më pëlqyen, por thashethemet e tilla të çuditshme qarkulluan rreth tij ... Unë hezitova. Për më tepër, kjo duartrokitje e nxehtë nuk më dukej aspak e sinqertë. I konsideroja aftësitë e mia me shumë modesti, kështu që rreptësisht refuzova një ftesë. Disa minuta më vonë Yesenin u shfaq në hyrje dhe filloi me zË të butë por me këmbëngulje u kërkoi atyre që të hynin brenda dhe të këndonin diçka. Kishte kaq thjeshtësi dhe intimitet në mënyrën e tij të trajtimit sa nuk pata asnjë vërejtje, dhe së shpejti të katër u ulëm në një tryezë në dhomën e motrave dhe pinim çaj. Mbaj mend që kam kënduar për ta :"Nëna e dashur e Gurilyov". Esenin na tregoi për përshtypjet e tij për Kaukazin.Ai foli në mënyrë të gëzuar, por ndonjëherë ai ndalonte së foluri, mendonte dhe më pas na linte diku larg, shumë larg. Mbaj mend kush ishte në mungesë, u ndal, duke na djersitur sytë, u shkëmben, menjëherë duke hequr dorë nga një fytyrë masive dhe e rëndë ... Pastaj ai u kthye te ne, përsëri duke folur në mënyrë animative për diçka ...Së shpejti, u largova për në Moskë dhe nuk pashë më Eseninin. E di ,që ai shkonte shpesh në shtëpinë tonë edhe pas largimit tim. " (A.I. Kolomeytseva. Takim me Sergey Esenin në Batum. 24 tetor 1958. Makina shkrimi e autorizuar. Kujtimet janë shtypur pjesërisht. Botuar plotësisht në Gazetë. Don, Rostov-on-Don, 1964, nr 11.)Unë u përpoqa të zbuloj fatin e banorëve të tjerë të shtëpisë së vjetër, por ... Nuk kam pasur sukses dhe në fund të tetorit 1958 jetoja në Moskë. Meschan e mbajti premtimin e saj: ajo raportoi adresën e Shaganes. Dy muaj më vonë, autobiografia e saj dhe kujtimet e saj shtriheshin në tryezën time të lëvizshme. Para se të lexoja kujtimet, i grumbullova me një autobiografi.

"Këtu është: -Babai im në fillim ishte mësues, dhe pas vdekjes së gjyshit tim, ai gjithashtu u bë prift. Babai, Nerses Yegiyayevich Hambartsumyan, u diplomua në seminarin në Tiflis. Ai fliste rrjedhshëm në frëngjisht, gjermanisht, latinisht, dhe

përveç kësaj, armenisht dhe rusisht.Si prift, babai i dha mësime private në gjuhë të huaja. Ai vdiq 50 vjeç nga tifoja (1919).

-Nëna, Maria Georgievna Karakashyan, ishte mësuese. Vdiq në moshën 40 vjeçe (1911). Deri në klasën e tretë, kam studiuar në një shkollë famullitare në Akhaltsikhe, pastaj në një gjimnaz femëror në stacionin Mikhailovo (Khashuri). Pasi mbaroi shkollën e mesme në vitin 1919, ajo hyri në kurset e Frebel dhe u diplomua nga ato në vitin 1920, pas së cilës ajo drejtoi një grup zero në shkollat armene. Më 1921 ajo u martua me ekonomistin Stepan Rubenovich Terteryan, jetonte në Tiflis. Më 1922 lindi djali (tani kandidat i shkencave mjekësore). Ajo ishte e ve në 1924 dhe shkoi në Batum, ku mësoi aritmetikë në klasat 4-5-6 dhe drejtoi grupin zero. Në vitin akademik 1925–26, ajo punoi në Soçi në një shkollë armene, dhe në vitet 1926-1934, në shkollën e 70-të në Tiflis. Më 1930, ajo u rimartua me kompozitorin Vardge Grigoryevich Talyan, dhe më 1934 u transferua në Jerevani, ku nuk punoi më.

Shagane Talyan * (Sh N. N. Talyan. Autobiografia. Origjinali është mbajtur nga autori.)

Kujtimet e saj janë të shkurtra. Shumë detaje të takimit nuk u ruajtën në Talyan, datat pothuajse mungojnë në procesverbal. Nuk ka asgjë befasuese: kanë kaluar 35 vjet nga kalimi i këtyre ngjarjeve. Duke dërguar kujtime, Shagane Nersesovna më shkruan ...

"Kam menduar se si do të ishte më mirë të plotësoja kërkesën tuaj ... Unë e kuptoj se sa të rëndësishme janë edhe disa vogëlushe të vogla nga jeta e poetit të madh për ata që janë të angazhuar në krijimtari dhe personalitetin e tij, dhe do të isha shumë e lumtur edhe pse shkalla më e vogël për të qenë e dobishme në këtë kauzë fisnike ... Fatkeqësisht, në një kohë unë nuk mendoja se sa e rëndësishme do të ishte të kujtoja çdo bisedë, madje edhe një fjalë nuk mbaja ditar, gjë që tani e bëri shumë të vështirë të kujtoja përmbajtjen e bisedave tona, të gjitha detajet e sjelljes dhe datave të tij "*.

Vështirësia në të shkruarit e kujtimeve, siç duket, konsistonte edhe në faktin se kur rivendoste historinë e miqësisë - dashurisë, lehtë mund të bjerë në një stilizim të rremë, të pranojë zbukurime të ngjarjeve. Dihet ,që poeti ka kohë që po krijon një cikël poezish për një femër. Në një mënyrë tjetër, ai gjithashtu dëshironte të shkruante për dashurinë. Në Kaukaz, ai filloi të zbatojë këtë plan. Shagane, me të cilën Esenin u takua gjatë kësaj periudhe, në fillim ishte hobi i zakonshëm i poetit. Por ,ajo zgjodhi dhe mbrojti pikërisht atë formë marrëdhënieje, e cila ishte më konsistente me pikëpamjen e tij për një grua: e pastër, respektuese, e dëlirë. Dhe pastaj poeti pa në të tiparet e bukurisë shpirtërore,që mund të kalonin pa u vënë re nëse çështja shkonte në atë rend të zakonshëm, kur marrëdhëniet midis tij dhe adhuruesve të tij, kaluan një vijë të caktuar dhe fundi i tyre po përsëritej monotonisht.Këto tipare korresponduan me idenë e tij për të bukurën, nën përshtypjen e tyre ai shkroi të famshmet "Motive Persiane", duke pavdekësuar një grua, që u bë prototipi i Persian .Pastërtia e shpirtit, e cila e paralajmëroi Shagane të ndërmarrë një hap kur takohej me Esenin, e ndihmoi atë të shmangte gabimet kur regjistronte kujtime. "Motive Persiane" jetojnë përgjithmonë. Pa fund, njerëzit do të bien për këtë burim butësie dhe bukurie dhe do të admirojnë gruan që është bërë prototipi për heroinën e poezisë. Por kujtimet e Steps,të regjistruara prej saj shumë vite më vonë, janë gjithashtu modeste dhe vetëmohuese, plot me të njëjtën pastërti shpirtërore dhe besnikëri që dikur frymëzuan poetin për t’i dhënë botës linja të pazakonta dashurie. Këto janë kujtimet:

:"Një ditë në dhjetor 1924, unë u largova nga shkolla dhe u drejtova për në shtëpi. Në qoshe, unë vura re një djalë mbi lartësi mesatare, të hollë, me flokë të drejtë, me një kapelë të butë dhe një Mac të huaj mbi një kostum gri. Pamja e tij e pazakontë më kapi syrin, dhe unë mendoi se ishte një vizitor nga kryeqyteti.

Në Batum, kam marrë me qira një dhomë me motrën time Katya, një vajzë 23-vjeçare, gjithashtu, një mësuese. Fqinja ynë e aferte ishte Elizaveta Vasilievna , e cila ishte miq me ne, veçanërisht me Katyan. Ajo ishte e njohur me Povitsky, një gazetare.

Po atë mbrëmje, fqinja shpërtheu në dhomën tonë me fjalët: "Katra, Katra, një poet i njohur rus dëshiron të takojë Shaganen tonë". Yesenin dhe Povitsky ishin në vendin e saj në atë kohë. Ne kemi shkuar .Nga ne dhe të ftuarit në dhomën e vogël u bë e pamundur nga afër. Pasi u takuam, i ftova të gjithë të shkojnë në shëtitje në park. Nuk mbaj mend më shumë detaje për këtë takim të parë.

Të nesërmen, Yesenin dhe Povitsky përsëri u ndalën pranë dhe na ftuan të merrnim pjesë në një mbrëmje letrare, ku mund të takonim miq të tjerë. Mbrëmja do të zhvillohej në banesën e Povitsky, në të cilën jetonte edhe Yesenin. Vendosëm të vijmë. Të nesërmen, duke u larguar nga shkolla, e pashë përsëri në të njëjtin cep. Ishte mot me re dhe deti filloi një stuhi. Ne

përshëndetëm njëri-tjetrin, dhe Yesenin sugjeroi të shëtiste përgjatë bulevardit, duke deklaruar se atij nuk i pëlqente ky mot dhe për mua më lexoi poezi. Ai lexoi "Ti je Shagane Shagane ..." dhe menjëherë më prezantoi me dy fletë fletore të verdha në të cilat u regjistrua poema. Nënshkruar nën të: "S. Yesenin" *.

(Autografi është i humbur. Sipas S. Talyan, atij iu kërkua të fotografonte për punë në Yesenin, dhe nuk u kthye.) Yesenin lexoi edhe dy poema të tjera, të cilat, siç shpjegoi ai, janë shkruar prej tij në Tiflis ("Plaga ime e mëparshme është zgjidhur ...", "Unë pyeta sot ndërruesin e parave ..."). Në një nga takimet tona pasuese, i cili tani u zhvillua pothuajse çdo ditë, ai lexoi një poezi të re "Ju thatë që Saadi ..." Kur Esenin më takoi në shoqërinë e burrave të tjerë, për shembull, mësuesit e mi të tjerë, ai iu afrua vetes, u njoh me ta, por gjithmonë me mua. Gjithmonë vinin me lule, ndonjëherë me trëndafila, por më shpesh me violetë. Ai i donte shumë lulet.

Më 4 janar, ai solli një libër me poezitë e tij "Moscoë Kabatskaya" (Leningrad, 1924), me një autograf të shkruar me laps: " Edashur Shagane, ti je e këndshëme dhe i ëmbël për mua. S. Yesenin. 4.1.25, Batum" (shiko fq 44, - V. B.).Së bashku me librin, ai solli një fotografi në të cilën ai, Novitsky dhe dy burra të tjerë të panjohur për mua ishim në breg të detit, me poezinë "Ju thatë se Saadi ..." u shkrua në anën e pasme.

Mbi poezinë ishte mbishkrimi: "Shagane ", dhe nën poezinë, nënshkrimi: "S. Yesenin" *. Teksti i poezisë përbëhej nga katër strofa, si në botimin e parë të tij.

(Autografi është i humbur. Sipas S. Talyan, ata e morën atë në të njëjtën kohë me autografin e poezisë "Ti je imja, Shagane ..." për të fotografuar për punë në Yesenin, dhe ata nuk e kthyen atë.) Yesenin u interesua për poezinë tonë kombëtare. Fqinjët kishin një "Antologji të poezisë armene" në përkthimet e Bryusov, dhe Sergei Alexandrovich, duke qenë me ne, shpesh më kërkonin që ta sillja këtë libër dhe ta lexoja. Ai tregoi një interes të veçantë për Chaentz dhe, pasi mësoi se ky i fundit do të ishte në Batum, e priste me padurim dhe shpesh e pyeti: "Epo, a nuk erdhën Charen tuaj?" Por Charen arritën në Batum pas nisjes së Yesenin në Moskë. Esenin ishte një person i sjellshëm dhe i ndjeshëm. Pastaj shpesh ka pasur fëmijë në rrugë, dhe atij i terhiqte vemendjen ai do të ndalet, do të fillojë të pyesë se ku po jetonte,pastajt' i jepte fëmijës para,dhe e përkëdhel. Në momente të tilla, ai kujtoi fëmijërinë e tij, tha që edhe ai dikur ishte fëmijë, ai ishte i lumtur dhe i këndshëm. Një herë, kur pa fëmijë në rrugë, Esenin më tha diçka të tillë: "Këtu, Shagane, janë Pushkini, dhe Lermontovi, dhe unë."Një herë në fund të dhjetorit po binte dëborë - një fenomen shumë i rrallë në Batum. Ditën e dytë, Esenin erdhi në mënges, i gjallë, i gëzuar dhe ne shkuam me makinë përgjatë rrugës Makhindzhaursky. Ne hipëm për një për herë të parë dhe, me siguri, Esenin donte të na tregonte, mua dhe motres time, gjithë hijeshinë e këtij udhëtimi. Në gjysmën e rrugës, ai kërkoi falje dhe kërkoi leje të ulej në hipi kalin, qeshi, duke u argëtuar si një fëmijë. Pastaj tha që i pëlqente kuajt, erën e plehut organik. Ai me të vërtetë i donte kafshët. Ai kur shikonte një qen endacak, do të blejë një rrotull për të, sallam, ushqim dhe përkëdhelje. Sytë e tij në atë kohë u bënë veçanërisht të dashur dhe të sjellshëm. Povitsky kishte një qen që Yesenin e përkëdhelte shpesh.Sergei Alexandrovich i pëlqente të vinte mbrëmjeve, të pinte çaj me ere mandarine, të cilin e pëlqyen shumë. Kur e dërgova të shkruaj poezi, ai tha që ai kishte bërë tashmë punë të mjaftueshme, dhe tani ishte duke pushuar.

Nëse ,ai nuk do të takohej me mua në rrugë, atëherë ai me siguri erdhi në shtëpinë tonë.Disi u sëmura, dhe motra ime shkoi në shërbim. Të tre ditët, ndërsa isha i sëmurë, Sergey Alexandrovich erdhi tek unë në mëngjes, përgatiti çaj, bisedoi me mua, lexoi vargje nga "Antologjia e poezisë armene". Nuk i mbaja mend përmbajtjet e këtyre bisedave, por mund të theksohet se ato ishin të thjeshta, të qeta.

Yesenin e mori fotografinë time si një ruajtje, dhe ai vetë e zgjodhi atë nga të tjerët. Kjo është një fotografi e vitit 1919. Jam qëlluar me uniformë të shkollës së mesme. Në pjesën e pasme të kartës bëra një mbishkrim me dorën time. Një herë tjetër, ai më tha që do të shtypte “motive persiane” dhe do të vinte foton time. Unë kërkova të mos e bëja këtë, duke treguar që poezitë e tij janë tashmë të bukura dhe se karta ime nuk do të shtojë asgjë për to.Pak para largimit të tij, ai gjithnjë e më shumë kënaqej me zbavitje dhe filloi të na vizitonte më rrallë. Në mbrëmje, në prag të nisjes, erdhi tek ne Sergei Alexandrovich dhe na njoftoi se po largohej. Ai tha që nuk do të më harronte kurrë, me dashuri tha mirupafshim , por nuk donte që motra ime dhe unë ta shoqëronim. Unë gjithashtu nuk kam marrë letra nga ai.S . A. Esenin është dhe do të jetë një kujtim i ndritshëm i jetës sime deri në fund të ditëve të mia. Shagane Talyan 1959. 29.1. Qyteti i Jerevaneve ”*.

10.

Poema "Shagane ti je imja, Shagane" prezanton lexuesit me tekstet e Yesenin sa më mirë është vlerësuar njëzëri një nga veprat më të mira të dashurisë për atdheun e shkruar ndonjëherë nga poeti. Poema u përfshi në ciklin "Motive Persiane", të krijuara bazuar në udhëtimin e Yesenin në Azerbajxhan dhe Gjeorgji. Vepra u shkrua nën përshtypjen e takimit të një vajze të vërtetë Shagane Nersesovna Talyan - mësuese e letërsisë, e zhytur në shpirtin e një poeti të ri dhe të zjarrtë.Tema dhe ideja kryesore e poemës janë motive dashurie. Përshtypjet e reja nga vizita në një vend të panjohur, përvoja dashurie dhe admirimi për bukurinë e një gruaje orientale - e gjithë kjo është gërshetuar së bashku këtu dhe pikturon një pamje vërtet të mahnitshme. Yesenin ndan përshtypjet e tij të mahnitshme për të prekur një kulturë tjetër, shpirti i tij dridhet para saj dhe në të njëjtën kohë graviton në tokën e tij të lindjes.Heroi dhe autori lirik janë shkrirë së bashku, lexuesi e kupton se të gjitha ndjenjat dhe ndjenjat e heroit janë motive shpirtërore të vetë autorit. Ai i drejtohet fjalët e tij shpirtërore një gruaje armene, ndërsa rrëfen dashurinë e tij ndaj saj, një tokë e largët dhe misterioze dhe vendase dhe e afërt Ryazan. Fushat e vendasve dhe hapësirat e hapura janë njëqind herë më të bukura se Shiriaz -pranon autori. Po, dhe një vajzë nga veriu, e cila, mbase, mendon një hero, është më afër dhe më e dashur për bukurinë lindore.Stili i shkrimit është i butë, i ajrosur, melodik. Gjuha është e thjeshtë, dhe rrokja është e lehtë për t’u lexuar, poema tërheq me hapjen dhe sinqeritetin e saj në shprehjen e emocioneve. Teknika kryesore e ekspresivitetit është refrenimet ose përsëritjet e vazhdueshme të së njëjtës frazë. Mbi to është ndërtuar një përbërje unaze, e cila ndihmon autorin të shprehë më plotësisht aromën e tij, dhe ta përfundojë atë me faktin se shtëpia e tij është më e dashur dhe më afër.Prania e një numri të madh të metaforave e ndihmon autorin të shprehë më plotësisht qëndrimin e tij. Kjo metaforë karakterizon në mënyrë perfekte unitetin e poetit me natyrën. E gjithë struktura e poemës është harmonike, dhe shumë muzikore. Gjithçka këtu është gërshetuar, dhe mendimet dhe vjershat, si një shall i hollë dantelle ruse. E megjithatë, mesazhi i dashurisë, në shikim të parë drejtuar Shagane, nuk i kushtohet asaj aspak. Në kontrast me veriun dhe lindjen, Esenin ndërton një rrëfim të flaktë dashurie . Ajo vetëm iu përkushtua deri në fund, ai vetëm e donte aq shumë dhe pa vetëdije gjatë gjithë jetës së tij.Shagane, ti je imja, Shagane! .." "Ti je Shagane, Shagane! .." është një nga poezitë më poetike nga cikli Motive persiane. Ky cikël u shkrua gjatë udhëtimit të S.A. Esenin në Gjeorgji dhe Azerbajxhan në 1924-1925. Ajo kap bukurinë tërheqëse të natyrës lindore. Emri shumëngjyrësh oriental i heroinës së veprës tregonShagane Nersesovna Talyan, të cilën poeti e takoi në Tbilisi në dimrin e vitit 1924/25. Sidoqoftë, ta quash këtë grua një prototip të figurës së heroinës është padyshim e pamundur, ka shumë të ngjarë që imazhi të frymëzohet nga një numër takimesh të tilla. Poeti nuk ka qenë kurrë në Persi. Sidoqoftë, është e qartë se ai ishte më pak i interesuar për ngjarjet e vërteta në historinë Persisë ose në jetën e Iranit modern. Për të, nuk ishte një vend specifik që ishte i rëndësishëm, por një simbol i caktuar poetik i një toke të bukur por të huaj. Pse poeti zgjodhi Persinë? Ndoshta, ai ishte tërhequr nga ekzotizmi lindor: emra ,qytete, natyrë e pazakontë, ngjyrash dhe lule, bukuri të paarritshme të grave orientale të fshehura nën një vello. Përveç kësaj, Persia është konsideruar prej kohësh vendlindja e poetëve më të mençur dhe me zë të ëmbël (Khayyama, Saadi, Firdousi), një vend i frymëzimit poetik. Mrekullueshëm, Shiraz për S.A. Esenin është tërheqës në bukurinë abstrakte, ndërsa hijeshia diskrete e fushës Ryazan përshkruhet nga poeti i nënvizuar në detaje.Dashuria për natyrën vendase theksohet më qartë në stanzat e treta dhe të katërt, ku heroi lirik sikur për një moment bëhet një copë fushë thekre.Edhe hëna në vendlindje është "njëqind herë më e madhe". Në finale, bukuroshja lindore Shagane zbehet para figurës së veriut të dëshpëruar të zonjave. Veriori është më i lirë, i interesuar për ndjenjat e saj. Vajzat lindore mbahen nën vello, bukuria e tyre trajtohet si një mall. Vjersha është interesante në përbërje: pesë stanza janë pesë stanzas që vërshojnë sipas modelit "Avvaa", me rreshtat e parë dhe të fundit të secilës stanza që përsëriten. Cdo stanzë e re fillon dhe mbaron me një nga linjat e së parës. Ky parim i organizimit poetik zakonisht quhet kurorë. Këtu, një zbukurim i veçantë është thirrur për të portretizuar hollësitë e variacioneve të melodive orientale. Struktura sintaksore e gjuhës poetike është gjithashtu e pazakontë. Dizajni gramatikisht i paqëndrueshëm.Kur analizoni poezinë, është e nevojshme të merret parasysh se cikli poetik është një vepër e tërë me plotësi semantike dhe një koncept të vetëm estetik; prandaj, poema "Ju jeni imja, Shagane!" Duhet të konsiderohet jo e izoluar, por në kontekstin e të gjithë ciklit "Motive persiane".