| E enjte, 13.06.2013, 09:54 PM |
VARGJE QË BLEROJNË MBI ZJARR DASHURIE E PRUSHE MALLI
Rreth vëllimit me poezi “Zjarr në duart e mia” të poetit Remzi Basha
NGA PËLLUMB GORICA
Një
metaforë e guximshme, që i jep krahë një simbolike të fluturojë mbi zjarre
dashurie e prushe malli. Kjo është brendia e vëllimit poetik të poetit Remzi
Basha, “Zjarr në duart e mia”. A thua se ky poet i talentuar është një Promete
i vogël, që ka marrë në duart e tij zjarrin e vjedhur nga perendia, dhe me të
kërkon të ngrohë zemrat e çdo bashkëatdhetari e mërgimtari, që janë lagur e
ftohur nga erërat e largimit nga atdheu. Ky zjarr që poeti mban në duar nuk
është deklaratë për të treguar rezistencën e tij ndaj mallit e arsyes
njerëzore, por është flaka që ndez ëndrrat e shpresës e flakadan që ndriçon
honet e udhët që duhet të bashkojnë njerëzit.
Remzi
Basha ka specifikën e vet në trajtimin poetik të realitetit, ka një tematikë të
larmishme që rrok gjithçka që pulson jetë, por ama malli për atdhe dhe dashuria
për githçka njerëzore e tokësore, është fjongoja e kuqe që lidh me finesë e
elegancë, si një buqetë lulesh plot aromë të 86 poezitë e këtij vëllimi poetik.
Për të dashuria pikon mall e malli ndez dashuri. Ai që në fillim shfaqet pa
asnjë ekuivok , duke ngritur në krahë ëngjëjsh dashurinë:
“Ata që
nuk dashurojnë
Hej, ato
janë kriminelë
Ata janë
fatkëqinj”
Kjo
dashuri për poetin ka dimensione madhore, që përfshin brenda mallin për gurët e
këngën e zogut, respektin për babain që “në një sy mban një bjeshkë” dhe
intimitetin për vajzën që e do sa “hëna e kaltërsive”, dhe është në këtë
dashuri malli për Sllapuzhanin, vendlindjen e tij dhe Kosovën që për të është
“nëna dhe historia”. Dhe mallin poeti e mban ndezur në plisin e bardhë:
“Pranë
fotografisë së plakur
Rri varur
këmisha e fëmijërisë
Dhe plisi
i bardhë
Që e
solla në Suedi”
Dhe
pastaj e “gremis në disa kujtime fëmijërie, që bëjnë të mos u rezistojë dot dhe
të nxjerr lot mbi qerpikët:
Gjunjët e
mij,
Përherë
të gërvishtur
Duke
vrapuar fushave të Therandës
Dhe
maleve të fëmijërisë”
Dashuria
për atdheun ngërthen në vetvete të gjitha dashuritë, por ndonëse gjithë të
tjerat poeti i përballon me ato cilësi që e ka gatuar perendia e shoqeria dhe
këndon:
“Të vdes
një mijë herë
E të lind
sërish
Prapë: të
dua!”
Për
poetin plaga e largimit nga atdheu rri gjithmonë e hapur dhe pikon gjak e
dhembshuri, ndaj as trupin dhe as mendjen sikur nuk i ka më të vetat ndaj i
pezmatuar deri në plogështinë e plagëve të hapura shkruan:
“Se plasa
i vetmuar
Këputur
vetmie
As trup,trupi
im
Në diell
s’më bën hije”
Në
poezinë e Remzi Bashës, mungon urrejta. Dhe e qenësishme është se poeti nuk
shprehet kundra kësaj vetie të pështirë e të dënueshme, por e shmang atë, duke
plotësuar çdo bashllëk të ndjenjave njerzore me dashuri. Aty ku ka dashuri me
bollëk nuk ka vënd urrejtja.
Poezitë e
këtij vëllimi, krijojnë relacione të sinqerta me dhimbjen dhe intimitetet
njerëzore,me plagët e Atdheut dhe kujtimet e fëmijërisë, ndaj u mungon
deklamimi pompoz dhe hipokrit.
Malli dhe
dashuria, janë dy ndjenja në funksion të lajtmotivit kryesor, Atdheut i cili
për poetin herë është ëndërr dhe herë gur i zhuritur me lot, herë është ëndërr
dhe herë traditë, herë plagë dhe herë ngushëllim, e mbi të gjitha e ingranon si
përkushtim për të bërë gjithëka për të.
“Sesi
digjem
Duke
vuajtur si gurët
E duke
vdekur çdo ditë”
dhe
përfundon:
“Ti më
dhe gjuhën e brezave
më dhe
sytë e histories”
Në mjaft
poezi simbolika është aq e fuqishme, aq konçize sa që po të rrish e meditosh
mbi të, mund të shkruash faqe të tëra:
“Pranë
fotografisë së plakur
Rri varur
këmisha e fëmijërisë
Dhe plis
i bardhë
Që e
solla në Suedi”
Në këto
vargje janë gërshetuar të gjitha, fëmijëria, pleqëria, malli, i largimit,
kujtimet e dikurshme dhe duke i lidhur kujtimet intime me të shkuarën dhe të ardhmen
e atdheut dhe popullit që e do shumë poeti ndaj shkruan simbolikisht:
“Se
populli im
është
krejt i bardhë
Përveç
gjurmëve të kuqe të gjakut
E plagëve
të zeza”
Tek
poezitë e Remzi Bashës jetojnë të tria kohët, e kaluara e tashmja dhe e
ardhmja. Duke qenë shumë nostalgjik për çdo gjë njerzore që vjen nga e kaluara,
ai e jeton poetikisht të tashmen dhe përgatitet shpirtërisht për të ardhmen.
Poeti kuvendon shtruar me vendlindjen e tij, me Kosovën dhe ata që ëndërrojnë
për të ardhmen. Ai ecën me prushin e ndezur në dorë dhe në zemër, ndjen
gjithçka njerzore buzërrugëve, buzëplagëve, buzëvdekjeve, por s’lodhet kurë se
pret agimet e shpresës. Poeti dhe jeta janë të lidhur pazgjidhshmërisht, dhe
pavdekshmëria i përket njerëzimit, sado që ka ndërprerje të pakëndshme jete,
sado që ka vdekje. Të gjitha zymtive poeti u vë kapak dhe epilogu i ëndrrave të
tij është ardhshmëria plot dritë, optimizmi jetëdhënës dhe jo pesimizmi
vdekjeprurës, ndaj ai shkruan:
“ Prap
lindin agimet
Plot
diell”