E premte, 19.04.2024, 10:01 AM (GMT+1)

Kulturë

Avni Alija: Poezia “Krenari e trishtë” e autorit Martin Çuni-Antoni

E enjte, 14.07.2011, 07:58 PM


Martin Çuni
Martin Çuni
Impresion

 

Poezia  “Krenari e trishtë” e autorit Martin Çuni-Antoni.

 

Nga vëllimi poetik “Asht e gjak arbërie”,(12 krijues shqiptar në Gjermani). Botoi Doruntina,2007, Hanover&Prishtinë.

 

Nga Avni Alija

 

Singulariteti tronditës i vragut poetik

 

1.Si pikë fillestare e konstelacionit objektiv dhe subjektiv poezinë “Krenari e trishtë” e autorit Martin Çuni-Antoni janë tre personazhe. Dhe, një dhembje midis tyre. Është subjekti lirik i drejtohet me një poezi një personazhi real (krijuesit letrat shqipe A. Shkrelit). Është një Filiz i humbun me identitetin pothuajse shkrirë (një pinjoll i familjes Shkreli i tretun pjesën ma veriore Shqipnisë, atje Sanxhakun e lartë). Dhe është vetë protagonisti cilit i drejtohet autori i vargjeve, pra shkrimtari Azem Skreli i cili përmes dhe bashku me subjektin lirik kundrojnë me plot pezm se Muzat pushuan mbi kroje/Etja shkrumon buzët e tyre/ Trungjet plakur e mbet’? Filizat nuk na njohin.E, dhembja ka kapulluar gjithçka.

 

2.Miku i Franz Kafkës, Max Brod, një shënim për artistin e madh përkujtonte se Franci e kishte për zemër ta përsëriste se “vetëm dhembja është definitive”.

Poezia “Krenari e trishtë” është një traktat mbi një copë dhembje. Është një poezi aty për aty nxjerr nga koha dhe hapësira. tërheq brenda projeksionit kompozicional sikur përmes ndërtuarit artistik, ashtu edhe përmes ndriçimit brendshëm kuptimësive ajo ndryen brenda.

Poezia “Krenari e trishtë”  është një fragment letërsie rri i mbyllun vete. Elemente lirizmit janë mpleksur me një dyndje tronditëse me elemente epike duke e kthyer atë një fragment letrar nuk ndjek dogmë a rregullë parashkruar krijues; as i nënshtrohet ndonjë lloj analize letrare a la Genete-i apo a la Kristeva-s; as mund provohet zbërthehet simbas ndonjë modeli pararendës.

E tërë poezia është një Dilemata,nje Kompositum. Për nga forma përkujton diçka nga konciziteti i Op-Artit. Zbrazësia dhe Dhembja janë shëndrruar një përmasë katërtë botës.

Shkrel e Titan/Krenari e trishtë  / Mbi bjeshkët e Nemuna /Karvani i bardhë u ndal / Muzat pushuan mbi kroje/Etja shkrumon buzët e tyre / Sanxhakun e lartë /Trungjet plakur e mbet’ / Filizat nuk na njohin/Krra,krra, fat i shkretë...

 

3. Sendërtimi kompozicional i poezisë “Krenari e trishtë”  ndërthuret përmes tri rrafsheve  cilat rrijnë korelacion drejpërdrejtë me njëri tjetrin. Është rrafshi empirik cilin autori ia ka dalë sublimoj procesin e medituarit përmbi besueshmëritë historike(kujtesa e përbashkët me plagomën e thellë brenda). Rrafshin figurativ e mbështjell simetria e dyfishtë e ndërtuarit artistik: Shkrel e Titan;Krenari e trishtim;Trungjet e filizat;Muzat mbi e kroje e etja i shkrumon. Ndërkaq rrafshin e tretë, atë ideo-artistik, intenca e autorit Martin Çuni-Antoni  ka qenë një shenjë dimensionin socio-kulturor, filozofik dhe antropologjik: shkrirja e identitetit.Fatumi i randë i harrimit substratit shpirtnor.

Nga intertekstualiteti e përshkon këtë poezi, si lexues jemi prirë këto vargje ti kundrojmë nën dritën e shtratit vetëdijës një kontekst gjerë socio-psikologjik. Poezia shqipe nëpër gjitha etapat e deri sot ka bartë vete shenjat e qenit tempull i kujtesës.Vargjet e poezisë “Krenari e trishtë” janë eksponate shpirtnore; autorit Martin Çuni, por, njëkohësisht, atypëraty edhe lexuesit vëmendshëm. Secili varg i kësaj poezie është një fragment i mbyllun vete dimensionin e formës dhe përmbajtjes. Por, secili varg, si tekst, mbetet i hapun për domethënie tjera. Pra, vargjet i pershkon ekstensioni-e vërteta historike, dhe intensioni-brendësia ,kuptimi, mendimi, ndërlidhuna një singularitet tronditës.

Përmes vargjeve fundit ( cilat mund lexohen edhe si fillimvargje-madje e gjithë poezia mund lexohet dhe rilexohet nga secili varg pa e humbur fare thelbin e domethënieve, gjë një dimension tjetër ia shton veçantën e parëndomtë kësaj poezie)  poeti Martin Çuni, përmes një tërhequri fuqishëm singular( një pikë vetme), i ka dhuruar poezisë një plasticitet ekspresiv me nota dramatike trondisin.

kuptimin e një shpërfaquri figurativ vargjet përmbyllje kullojnë sumbulla ankthi pambarim. Ka rënë terri.Filizat nuk na njohin/Krra, krra, fat i shkretë...

Mbi fushëtirën e kujtesës përbashkët ka mbetë vetëm dhembja  është definitive”.

 

Qershor 2011



(Vota: 2 . Mesatare: 5/5)

Komentoni
Komenti:


Gallery

Pëllumb Gorica: Magjia e bukurive të nëntokës sulovare
Fotaq Andrea: Një vështrim, një lot, një trishtim – o Zot sa pikëllim!
Pëllumb Gorica: Grimca kënaqësie në Liqenin e Komanit
Shkolla Shqipe “Alba Life” festoi 7 Marsin në Bronx
Kozeta Zylo: Manhattani ndizet flakë për Çamërinë Martire nga Rrënjët Shqiptare dhe Diaspora